Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fifinka má narozeniny, a tak pro ni její přátelé vymyslí výlet do Prahy na výstavu z doby císaře Rudolfa II. Když dorazí, nechce se jim stát dlouhou frontu na vstupenky a rozhodnou se, že půjdou na prohlídku Zlaté uličky. Potkají podivného lva, ten je zavede do hrobky českých králů na setkání s Rudolfem II. Císař jim vysvětlí, že byl lehkomyslný a zapletl se s magistrem Kellym. Dal mu dokonce královské slovo, že pokud mu do několika dnů přinese kámen mudrců, může chtít cokoliv. Kelly chce samozřejmě královskou korunu. Rudolf II. se na doporučení svého rádce chce vydat do budoucnosti, aby od kamarádů ze Čtyřlístku získal kámen dřív než Kelly. Problém je v tom, že Myšpulín ani ostatní si nejsou vědomi, že by ho vlastnili. Pak si Myšpulín uvědomí, že kámen mudrců skutečně má, neboť ten spadl z nebe v den Fifinčiných narozenin a doslova si Čtyřlístek našel. Císař ani jeho přátelé ještě nemají vyhráno... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (350)

claudel 

všechny recenze uživatele

Od raného dětství jsem netrpělivě čekal na každé nové vydání oblíbeného časopisu a ještě dnes si nová dobrodružství čtyř přátel z Třeskoprsk rád přečtu. Proto mě přenesení komiksu na filmové plátno velmi potěšilo a nikterak nezklamalo. Nějaké umísťování produktů mě do očí praštilo asi jen v podobě Pribiňáčka, ale jinak mě nerušilo vůbec nic. Přistupoval jsem k tomu s nadhledem a naopak jsem ocenil, že se děti mohou díky filmu vzdělávat - rodiče jim např. mohou vysvětlit, jak to bylo s panem Kelleym, Rudolfem II. a celou rudolfínskou Prahou, proč se nemuseli s bratrem Matyášem atp. A stejně tak si dospělí nějaký ten vtípek najdou. Celkově velmi dobrý dojem a vizuálně rozhodně zážitek. Těším se na Divoký západ. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Filmový Čtyřlístek je podobným milníkem v tvorbě pro děti jako byl druhý díl Saxany (tedy Saxána). A tyto dva umělecké počiny spojuje hned několik rysů. Čtyřlístek naštěstí nemá problémy s technickou stránkou (když pominete ty občas příšerné 2D dvořany) a hudba Ondřeje Soukupa zní ve své orchestrálnosti jako kdyby ji složil nějaký klasik filmové hudby (jako třeba Danny Elfman, viz úvodní titulky). Také naštěstí nevede děj směrem k tomu, aby skutečné zlo nerespektující nikoho a nic dosáhlo všeho, co si předsevzalo. Ale bohužel, tím asi pozitiva končí. Filmový Čtyřlístek totiž evidentně tak jako druhá Saxána ve srovnání s první funguje v jiném světě než Čtyřlístek původní, protože v této jeho verzi se jako running gag "zvesela" šikanuje zcela nevinný a pro děj absolutně nepodstatný kohout (do kterého pořád někdo kope, je něčím strefován, rozplácne se o několik předmětů atd.), chlapecké postavičky se spolu na férovku rvou jako koně, a dívčí členka týmu se nejmenuje Fifinka, ale Fifi - bo je to asi víc cool pro dnešního dětského diváka než původní víceslabičné jméno:P Ale to není zdaleka to nejhorší. A není to ani - po vzoru Saxánovského "draka", který byl ve skutečnosti hroch - čtyřlístkový GRYFON, jehož designéři si frčeli na hodně kvalitním matroši, takže mu místo orlí dali evidentně SLEPIČÍ HLAVU VČETNĚ HŘEBENU (přičemž nám Myšpulín samozřejmě vysvětlí, že gryfon je magický tvor s tělem lva a hlavou orla...). Tím hlavním terorem, který filmový Čtyřlístek zákeřně přináší do dětských pokojů, je totiž všudypřítomná OSTENTATIVNÍ KOMERCE (Pribináček, Chupa Chups, Robby Bubble, HM Hračky, Česká pošta a další), které se tvůrci jednoznačně věnovali daleko více než nějakému trapnému ději. Vždyť je to přece jenom pohádka pro blbé české touchpadové děti, tak proč si dělat hlavu třeba s tím, že dvě postavy nosí Kámen Mudrců v holých rukách a nic se nestane, a o půl hodiny později je obrovským průšvihem, že tentýž kámen mění ve zlato vše, čeho se dotkne, VČETNĚ FIFINČINY HOLÉ RUKY a Pinďových zubů. Nebo s tím, že kdokoliv může cestovat časem tím, že otáčí pražským ORLOJEM VE VĚŽI CHRÁMU SVATÉHO VÍTA, ale nějak to nikoho nenapadlo, včetně dvorního alchymisty Rudolfa II., který toto poradí Čtyřlístku, ale císaře a jeho věrného lva poslal do budoucnosti za pomoci jakéhosi elixíru s omezeným působením. Z celého filmu přímo čiší odfláknutost scénáře - nebo skutečně brutální zásahy nějakého duševně chorého ubožáka do něj - podle hesla "to neřešte, že to nedává smysl, vždycky můžete říct, že to je magie":P A tak zimní démon, který po celý film létá v červencovym hicu nejen z Vitkovic na Ostravicu, ale i z šestnáctého do jednadvacátého století, najednou v tom samém hicu roztaje, a všechno je sluníčkové a duhové a profitující... a já jdu naprosto znechucen otevřít některý z hromady fungujících Čtyřlístků mého dětství. Třeba Z Pohádky Do Pohádky je o tisíc procent výš než tahle nechutnost. No, to přeháním, jen o šedesát procent výš, protože tohle dostane ideologický ban ve výši 40%. Má to totiž bohužel slušné technické kategorie a není to ZLO, je to jen komerční past na diváka, která k němu nemá ani tu nejmenší slušnost - jenom na hranici otravnosti se potácející "veselou písničku". Takže tomu nemůžu ani dát odpad, jen vás varovat před ztrátou času a mozkových buněk. Hlavně těch dětských. () (méně) (více)

Reklama

Hennes 

všechny recenze uživatele

Nemohl jsem si nechat ujít zfilmovaný komiks mého dětství. Ještě dnes mám doma hromadu "Čtyřlístků", které jsem si zopakoval předčítáním nejmladší dceři. Společně s dětmi jsem se vydal do kina a byl opravdu natěšený. Je to klasika a film nemá špatný příběh, ale opravdu jsem očekával trochu víc. Ona ta představivost při vlastním čtení, udělá za ty roky své. Když jsem pak viděl 20 minut před koncem, jak se dcera ošívá, věděl jsem, že to ani pro ni, není to pravé ořechové. Dorazil to dabing, který je myslím opravdová tragédie. Večer po kině, mi holka přinesla několik ´"Čtyřlístků", hlavně APOBAB a další a chtěla ať jí čtu. To mě přesvědčilo o tom, že příště si raději budeme číst i místo kina. Snad už druhý díl nikdo nenatočí (nebo ho snad natočí úplně jinak). Hvězdičky jsou spíš za časopisy, než za film. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Dvě slunce s odřenýma ušima. Film, který nemá žádné napětí, jeho postavy mají jen desetinové charisma oproti comicsové předloze. A hlavně scénář je tupý až běda (bohužel, filmy o cestování časem na to trpí až běda). Animace se snaží jít vzhledově s původním comicsem, ale trojrozměrnost mu nedělá dobře. Škoda, že filmaři nezůstali u klasického 2D. Co naopak si zaslouží pochvalu je hudba Ondřeje Soukupa, která je někdy více epická, vždy však výborná. Suma sumárum přistál nám tu nekvalitní snímek s kvalitní hudbou u něhož budou malé děti nadšené, rodiče však maximálně nudou šoupat nohama. 45% ()

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Němeček zaprodal za mrzký peníz lásku mého dětství, ať jej stihne doživotní zácpa a nadýmání! Z komiksu, který baví již třetí generaci dětí, udělat devadesátiminutovou reklamu, může jen hovado. Z komiksu pro děti to může udělat jen zaprodané hovado, které evidentně přestalo bavit prostituovat se na ulici. Jenže to bylo celospolečensky méně škodlivé. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (21)

  • Postavičky Čtyřlístku zde ožily třetím rozměrem po 44 letech od jejich zrodu. [Zdroj: deník Metro] (hippyman)
  • Producent Miloslav Šmídmajer chtěl natočit také celovečerního Krtečka i Křemílka s Vochomůrkou, ale nepodařilo se to. Až Čtyřlístek, na jehož koprodukci se podílí společnost Cinemart, mu vyšel. (Mr.Hudson)
  • Tvůrci filmu se snažili, aby animace vypadala jako kreslená, čehož docílili kombinací počítačové animace s kresleným pozadím. (JoranProvenzano)

Reklama

Reklama