Režie:
Juan José CampanellaKamera:
Félix MontiHrají:
Ricardo Darín, Soledad Villamil, Guillermo Francella, Carla Quevedo, Pablo Rago, Javier Godino, José Luis Gioia, Fernando PardoObsahy(2)
Oscarové argentinské drama režiséra Juana Josého Campanelly, vypráví příběh právníka na
odpočinku, který píše román a doufá, že uzavře případ jedné nevyřešené vraždy a vyrovná se s
neopětovanou lásku ke své bývalé nadřízené.
Benjamín Chaparro odchází na odpočinek z celoživotní práce u kriminálního soudu. Aby vyplnil
volný čas, rozhodne se napsat román na motivy případu, který kdysi řešil a sehrál v něm důležitou
úlohu. Motivem je vražda, která se stala v roce 1973 v Buenos Aires a pátrání po jejím pachateli.
Když však Benjamín otevře dveře do minulosti, už je nedokáže zavřít. Turbulence v Argentině oněch
časů totiž zasáhly do osudů jeho postav s veškerou silou násilí a smrti. A ačkoli si Chaparro myslí,
že jeho příběh je pouze o minulosti, pátrání v ní staví do jiného světla i jeho současný život a donutí
jej postavit se čelem k dilematu jeho dlouholeté neopětované lásky. Benjamín musí přehodnotit
své pocity, činy i učiněná rozhodnutí. A nalezení pravdy bude vítězství nejen literární, pomůže také
uvolnit cestu ke spokojenému zbytku života.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (168)
Nevím, proč se ode mě čeká, že si budu automaticky ucvrnkávat do kalhot z toho, že malá kinematografie se zmohla na něco, co bychom v případě USA nebo jiné profláklé filmové země považovali za vcelku slušný detektivkový standard. Sbírka žánrových klišé postavených vedle sebe bez nějakého odůvodnění nebo ozvláštnění. Motiv pomsty, posedlosti, osudového případu (do poslední čtvrthodiny se však jedná o nijak nenormální záležitost) viděn stokrát a lépe a bez půlhodinového závěru. Co je na programu dál? ()
Tak jestli je toto nejlepší Argentinský film posledních let, dokonce nominovaný na Oscara, není divu, že ten národ zbankrotoval!! A nechtěl bych vidět ten nejhorší! Proti tomu jsou ty jejich telenovely umělecky a zábavný skvost. Rozhodně nečekejte detektivku, natož thriller a mystérie je tam asi tolik, jako v dokumentu o stěhování tučňáků. Frajer chce 25 let ošustit kolegyni z práce, a ani jí to neřekne, protože ona je vdaná a on je charakter!! Tolik k romantice. Přišlo mi, že ti herci melou dvě hodiny hubou jen proto, že éra němého filmu už je za zenitem, nebo snad proto, aby vás unudili xmrti. Navíc mě naštvalo, že když už jsem to heroicky protrpěl až do konce ( bez přetáčení !!!), ani jsem se nedozvěděl, kdože vlastně měl v očích ten sekret .... 4.2.2010 Ad) Bouncer: Někteří zdejší uživatelé ... Ne, takhle ne! Jsem přece vymaštěná lopata, už to podruhé s nadhledem neudělám!!! Takže: " Jdi do prdele, mentále entelygentňy!!!" ()
Lahůdkový konec, kterému předchází solidní detektivka spojená s těžko uvěřitelným milostným příběhem (že by ji bezmezně miloval celá ta léta?). Mým problémem u tohoto filmu ale byla očekávání, která bohužel nebyla naplněna. Po všech těch opěvných recenzích a Oscarovi za nejlepší cizojazyčný film jsem čekala větší pecku. Je to neokázale natočené (převládající tmavé tóny s občasnou řvavou červenou), má to mistrné dialogy (které jako by opravdu vypadly ze života), má to i humor (scény s natvrdlým nadřízeným), ale něco nedefinovatelného tomu prostě chybí. ()
Žánrové zařazení trochu klame, protože mnohem spíš než kriminálka je Tajemství jejích očí milostný příběh zasazený do země se složitou politickou situací a vyrovnávající se s léty vojenské diktatury. O pěti hvězdičkách jsem ani na okamžik neuvažoval, ale mezi třemi a čtyřmi jsem se rozhodoval celkem těžko. On ten scénář má něco do sebe a několik scén má obrovský emoční náboj, na druhou stranu je ten film značně rozvláčný, na svůj žánr přespříliš lyrický a potřeboval by přinejmenším odvážnější střih. Celkový dojem: 75 %. Dodatek: Většině filmů s odstupem hvězdičku spíš ubírám, tady konstatuju, že jsem mu spíš při prvním kontaktu ublížil, protože jak týdny plynuly, v myšlenkách jsem se k němu vracel a zpětně jsem jeho kvality docenil. Ten kousek je komornější a vede příběh jinými cestami než severoamerická nebo evropská konkurence, je svůj, latinoamerický a v tom je jeho přidaná hodnota. Navíc ten motiv nemilosrdné pomsty v běhu času je nesrovnatelně kultivovanější a přitom působivější než tragikomická braková historka z jihokorejského Old Boye. ()
Díky překvapivému zvratu na konci, který dal celému snímku trochu hlubší smysl jsem přihodila hvězdičku, jinak musím přiznat, že průběh mě moc nepřesvědčil a ani výkony hlavních představitelů. Co ale musím vyzdvihnout je technický kousek sekvence na fotbalovém stadionu, kdy od počátečního záběru velkého celku až ke konečnému detailu jsem v zhruba šestiminutové scéně nezaznamenala jediný viditelný střih. Fajnšmekrovská práce s kamerou od argentinských filmařů. ()
Reklama