Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (1 074)
Tak jsem zhlédl režisérský sestřih (139min) a musím hvězdičku přidat, určitě je to nadprůměrný film, který se tím trochu víc přiblížil atmosférou ke skvělé jedničce. Že by ale, jak tady někdo píše byl úplně jiný příběh, to mi až na pár detailů nepřijde. Tímto mělo být asi vetřelčí dobrodružství zakončeno, možná ale, kdyby nevzniklo Vzkříšení (které z dnešního pohledu jako samostatné sci-fi rozhodně obstojí), nebyla by pak ani Amélie z Montmartru...A to by byla škoda. Takže buďme rádi za všechny díly ()
Zde poprvé hrají v této kultovní sérii hlavní roli dva klíčové elementy. Tím prvním je samozřejmě neoddiskutovatelně Vetřelec samotný, druhým se stává depresivní a skličující prostředí spolu s morálkou a psychickými profily odsouzenců. Masoví vrazi, násilníci, pedofilové. Fincher už ve své prvotině odpadem skutečně nešetří a jeho kamerové eskapády (pohled očima vetřelce) už zde nabírají ty správné obrátky. Bohužel je zde monsutrum zase jen v jednotném čísle a navíc při celkovém záběru až otravně počítačové. Zde je oproti druhému dílu lehký downgrade. Atmosféra je však geniálně depresivní a hra se světly je naprosto geniální. Za zmínku stačí například nasvícení backgroundu při pitvě. Zvírazněné obličeje střídané krátce snímanými makrodetaily ostří skalpelu je neskutečně sugestivní. Rovněž vězňové mají působivě napsané charaktery a konec v podání Finchera celkem ani nepřekvapí. Rozhodně progresivní a nejpodivnější Vetřelec. ()
Jediné, co mě na tomto díle vadilo byl místy až moc viditelně počítačový vetřelec a také mě chyběla závěrečná gradace, která by mě přikovala do křesla. Jinak musím pochválit atmosféru, prostředí a zajímavé herecké obsazení, ale třetí díl má od předchozích dílů velice daleko, ale nejedná se o celkově špatný film. Zvláštní soundtrack a příjemné pokračování, které hodnotím 4 hvězdičky... ()
Spousta deprese, žádný vlasy, žádná naděje. Nejtemnější Vetřelec a nejlepší díl série i když jenom málokdo si toho všimne. David Fincher stvořil mistrovské dílo a nic na tom nemění ani fakt, že to nedopadlo úplně podle jeho představ a později se k tomu ani nehlásil. Já ale tenhle díl miluju a nedám na něj dopustit.95% ()
Pozoruhodné završení trilogie, kde se střet Ripley s Vetřelcem stává dosud nejintimnějším a definitivním. Scénář se od epické akční obléhací dvojky hned na začátku razantně odstřihuje a vrací se k původní ponuré hororové vyvražďovačce (ukecanější a s od začátku jasně definovanými postavami, ale s depresivním tónem a méně divácké než dvojka) a nabídne spoustu dobrých nápadů. Zejména vězeňské prostředí (luxusní industriální lokace), které nenabízí téměř žádné zbraně proti Vetřelci, zato směsku nevypočitatelných psychotických postav, co mohou kdykoli explodovat, a sympatického doktora, tajícího temnou minulost. Ataky (poprvé) digitálního Vetřelce, pro ostatní postavy dlouho nečitelné (první vypadá jako nehoda, druhý jako vražda pomateným vězněm), jsou nejméně zajímavými částmi filmu - mnohem zajímavější je sledovat Ripley v prostředí, které by pro ni bylo extrémně nebezpečné i bez přítomnosti Vetřelce. Ve výsledku solidní film i zakončení trilogie, které mě ale (stejně jako jednička) vždycky mírně nudilo. ()
Galerie (118)
Zajímavosti (59)
- Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1992 v Century City (stát Kalifornie). (Varan)
- Uvažovalo se i o tom, že se vetřelec vylíhne z Hickse, jednoho z přeživších z předchozího dílu. Už byl i zhotoven model postavy s roztrženým hrudníkem, ale Michael Biehn se to dozvěděl a obvinil producenty, že s prací začali bez jeho souhlasu. Ti nakonec Biehnovi zaplatili, aby mohli použít alespoň jeho obrázek v počítači. (-bad-mad-wolf-)
- Na simulaci horkého roztaveného olova v závěru filmu bylo použito téměř 380 hektolitrů černé barvy. (PaTeXx)
Reklama