Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 191)
,,MEGA-CITY 1. OSM SET MILIÓNŮ LIDÍ ŽIJÍCÍCH V TROSKÁCH STARÉHO SVĚTA. A V MEGASTAVBÁCH TOHO NOVÉHO. V CHAOSU BOJUJE VE JMÉNU POŘÁDKU JEDINÁ INSTITUCE. SOUDCI.“..... /// A co vám budu vyprávět – celkem si je ty svině dávaj…. Soudce v paneláku - The Raid? - ale kdeže. Tenkrát v tom domečku vo něco šlo (i když to bylo podobně hloupý). Jasně že nejsu blbej a ,,osobnost“ Karla Urbana mě vymezuje do patřičnejch mantinelů. Chlape, třeba Doom nebyla zrovna festivalová záležitost, ale proč né…. ,,JÁ JSEM ZÁKON. A NADEŠEL ČAS ZŮČTOVÁNÍ!“ Bohužel je to celý takový… jako když se seknete v nějakým levelu počítačový hry a ještě k tomu v paneláku. Pak z toho chcete natočit na Youtube nějakej klip a našroubovat to třeba na nějakej komiks. Třeba Dredd už tady dlouho neblil…. Rejža věděl co chtěl točit. Jen to prostě nedokáže. A příběh? Zlatí Indonésané…. ale podle reakcí svýho kluka odhaduju, že ti mladší (do 15ti) můžou bejt nadšení! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem na blondýny. A kdyby byla ještě mutant…. 2.) Chystám se točit adaptaci Soudce Dredda. 3.) Thx za titule ,,petka“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
Formální stylizací odvážné a sebevědomé béčko, které je dobře herecky obsazené, dostatečně přímočaré, s jednoduchým dějovým náčrtem. Zdolávání pater megabudovy ala The Raid, akorát že po americku, je v akčním žánru vděčná variace. A když si říkáte že je konec, tak na vás nenápadně zamrká odkaz na Blade Runner. ()
Všetko podstatné, čo divák potrebuje vedieť je povedané v prvých 10-tich minútach. Potom začína masaker...,dobre ozvučený akčný masaker, ktorý po dlhej dobe poriadne rozhýbal moje domáce kino. Uzamknutá budova a obrovská presila pripomenie nedávny indonézsky akčný koncert The Raid.Toto je ale komiksová adaptácia a myslím, že je na úrovni. je štýlová, plná spomalených záberov, ktoré tu výnimočne majú svoje miesto a sú skvelé. Veľmi efektívne vyznievajú scény s novou drogou Slo-Mo spomaľujúca vnímanie. Kopanec do riti a strmhlavý let z mrakodrapu si môže grázlik vychutnať až niekoľkonásobne dlhšie. Je to taký "bonusový trest" tesne pred tým, ako sa pri dopade na zem rozseká na kusy...Celkovo veľmi vydarené a dosť krvavé spracovanie, podstatne lepšie ako zo Stallonem. Zaujímave je, že K. Urban narozdiel od Stalloneho helmu nezloží. 80%. ()
Neviem či som mal dlhú odmlku, no toto je na moje veľké prekvapenie, absolútna jeba. Nie som fanúšik takýchto "sajnsfykšn", no Dredd-a som extrémne podcenil, pričom remake so Slájom je oproti tomuto ako honiť si vtáka v prhlave. Dal by som aj "piatu", no zas taká erekcia to nebola. A chcel by som sa poďakovať podaktorým užívateľom, ktorých mám v "milovaných", že tento film zjebali pod obraz Boží. Aj vďaka nim boli moje očakávania na bode "0", a tak je samotný výsledok viac prekvapivý, ako "Igorov" posudok od psychiatra. ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (38)
- Tržby ze severoamerických kin činily 13,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 41 milionů. (NIRO)
- Ve scéně, kdy přijedou první dva soudci na pomoc, Ma-Ma (Lena Headey) hlídá svého geeka, aby neotevřel dveře. V jednom záběru má ruku na jeho rameni, ale v následujícím následujícím záběru z jiného úhlu už ne. (TheDave)
Dredd není jenom vynikající akční film. Je to hlavně důmyslné pojednání o povaze filmových kamer. Vizuál tu ostatně obstaral člověk, co má doma Oscara za Milionáře z chatrče. Stěžejní otázka, kterou Dredd pokládá a rozvíjí, zní následovně: je víc časosběrný záznam, nebo vysokorychlostní? Jinak řečeno, jsou dražší a cennější kamery, které zvládají časosběrnou metodou během několika vteřin promítnout západ slunce, nebo kamery, které dokáží vysokorychlostním záznamem zachytit například kulku tříštící sklo? Dražší a cennější jsou samozřejmě ty druhé, protože zatímco většinu kamer lze bez problémů využít k časosběrnému snímání, vysokorychlostní záznam zvládnou pouze k tomu účelu vyrobené speciální kamery. Vysokorychlostní záznam je prostě něco víc, něco speciálního. Ve filmu se to odráží dvojím způsobem. Jednak se tu proti sobě kladou extrémně zpomalený drogový rauše točený vysokorychlnstí kamerou Phantom Flex a na druhý straně záběry nemilosrdné aglomerace Megacity 1 ve velkých celcích připomínající časosběr staveb. A není vůbec pochyb o tom, co je lepší, protože drogový stavy, během nichž mozek vnímá čas, jako kdyby plynul 1% běžné rychlosti, představují takový ostrůvek radosti uprostřed všeho toho dystopického zmatku opředeného ke všemu X-ratingem. Příznačné je i to, jak šiřitelka této drogy, záporačka Ma-Ma, velmi pomalu mrká. Za druhé proti sobě film staví oba dva hrdiny: subjektivní pocity a psychické schopnosti mutantky a nekompromisnost a násilnost Dredda. Opět není pochyb o tom, komu z nich se nadržuje, protože Dredd je de facto antihrdina a fašoun, co vidí vše černobíle, zatímco Olivia Thirlby díky svým mutantským dovednostem spatřuje mezi jeho černou a bílou skrytou šedou sféru. Dokonce symbolicky ztratí zbraň potvrzujíc tím svou nenásilnost. Celý film lze tudíž chápat jako oslavu vysokorychlostních kamer, které nám dokáží zprostředkovat subjektivní pocity zpomaleným časem, ať už v podobě drog nebo psychických dovednostní mutantky. Proti tomu se pak kladou objektivní fakta, která obvykle zobrazují časosběrné kamery zrychleným časem, zde v podobně dystopické aglomerace Mega-City One nebo samotného neobvykle hubeného a rychlého Dredda, v jehož případě jsou malinko zrychlované třeba bitky. Film obsahuje i takové vychytávky, jako že nejprve zobrazí pád jednoho ze tří zavražděných zpomaleně z jeho subjektivní perspektivy, načež při objektivním vyšetřování je jeho pád zobrazen znova zrychleně. Tudíž namísto toho, aby se tu zpomalovačky a zrychlovačky střídaly nazdařbůh jako třeba v Bekmambetově Abrahamu Lincolnovi nebo v pátém Resident Evilu: Retribution, pracuje se tu s tím velmi systematicky a promyšleně. Jinak to ani nejde, protože zatímco vysokorychlostní záznam v sobě má něco velmi subjektivního, časosběrnému snímání je vlastnější objektivní zachycení reality. A tak jako je subjektivita (osobní nazírání, pohled, zaujetí) více než neurčitá a lhostejná objektivita, jsou i vysokorychlostní kamery schopné exponovat stovky a tisíce okének za vteřinu dražší a cennější než ty časosběrné. () (méně) (více)