Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

harfuska 

všechny recenze uživatele

Tieto intergalaktické scifáky z budúcnosti, plné pojmov ako hibernácia, simulácia a pod., niesú mojím mozgom úplne vstrebateľné. Často mám problém pochopiť kam posádka letí, prečo tam letí, kde je zbytok civilizácie a čo má kto za lubom. Ale myslím, že v tomto prípade to nevedela ani sama posádka. Nielenže boli všetci zmätení, ale celý dej sa ťahal dosť pomaly, takže som mala pocit, že hibernujem s nimi. Oceňujem však chladnú a tajomnú atmosféru. ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

Čistě udělané scif-ko. Plně by mě uspokojilo, nebýt pár ujetostí, které mi do toho vůbec nesedly (odhalení v podpalubí - wtf, přesné manévrování a načasování ručně řízeného letu ve skafandru jak z nějakého akčňáku). - V tomto typu filmu bych očekával větší dávku realismu, než v hollywoodském výplachu, kde si naopak divák užívá jízdu s vypnutým mozkem. Ale což, nadsázka musí bít. ()

Reklama

Junglista 

všechny recenze uživatele

Je mi celkem jedno, jestli film natočili Švýcaři nebo nějaký africký domorodci. Cargo doplácí hlavně na scénář, kterej má schízu jak blázen a během deseti minut poznáte v ději několik (vydařenějších) předchůdců a po těch deseti minutách to vyšumí do ztracena. Nakonec sem se přistih, že film mám spíš jenom jako kulisu a moc pozornosti mu nevěnuju. I tak sem o moc nepřišel. Je to škoda, protože první polovina vypadala o dost slibnějc. ()

Šakalík 

všechny recenze uživatele

Vizuálně úchvatné sci-fi v ryzím slova smyslu – ano, TAKHLE vypadá vědecko-fantastický film, přičemž ono „vědečno“ (v mnoha jiných, daleko slavnějších titulech zcela opomíjené) tady zahřeje na srdci každého fanouška clarkovsky koncipované sci-fi. Ostatně v těch vesmírných pasážích nechává film vzpomenout i na takovou klasiku žánru, jakou je Kubrickova Vesmírná odysea natočená podle literární předlohy právě samotného Arthura C. Clarka. Tyto dechberoucí pohledy do vesmíru jsou skutečně velkolepé a i kdyby nic jiného, jen kvůli nim stojí za to film vidět. Přestože se nejedná o hollywoodský kasovní trhák, toto dílo dokazuje, že i na evropské půdě se dá natočit zajímavé sci-fi, byť by se mu dalo ledacos vytknout. Kromě oněch náhledů do tváře vesmíru, kterých zase není tolik, je totiž film po obsahové stránce docela prázdný a hlavně zbytečně dlouhý – ke konci už jsem se trošku nudil. Rozhodně se nejedná o film pro široké masy – člověk prostě musí být fanda žánru a a vychutnat si to jako celek, protože samotný děj ubíhá velmi pomalu a až na pár výjimek zcela poklidně, takže se o žádnou akční řežbu rozhodně nejedná. Mě osobně tenhle snímek ale zaujal, protože obdobných filmů se točí pohříchu velmi málo a žánr jako takový je v podstatě na vymření. Proto jen houšť a větší kapky! ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Švajčiari fakt prekvapili. Atmosferické sci-fi naplno využíva mrazivosť vesmírnej lode a po vizuálnej stránke dorovnáva naväčšie pecky žánru. Asi jedinou chybou je, že film nedokáže gradovať (britský SUNSHINE tak vyznieva omnoho gulervúckejšie). Jednotlivé scény sú fajn, ale film má takmer stále (hlavne v závere) rovnaké tempo. Napriek tomu, podmanivé... ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama