Režie:
Fede AlvarezKamera:
Aaron MortonHudba:
Roque BañosHrají:
Jane Levy, Shiloh Fernandez, Jessica Lucas, Lou Taylor Pucci, Elizabeth Blackmore, Stephen Butterworth, Jim McLarty, Phoenix Connolly, Bruce Campbell (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Mia je mladá dívka, jejíž život je prostoupený zklamáním a závislostmi, požádá svého bratra Davida, jeho přítelkyni Natalie a přátele z dětských let Olivii a Erika, aby se společně s ní vydali do rodinné chaty v lesích, kde by jí pomohli vypořádat se s démony závislosti jednou provždy. Jakmile tam společně dorazí, Mia obřadně zničí své zásoby drog a přísahá před svými přáteli, že už na ně nikdy v životě ani nesáhne. V opuštěné chatě s překvapením zjistí, že se do ní kdosi vloupal. Sklep byl proměněn v bizarní oltář, obklopený desítkami mumifikovaných zvířat. Erika fascinuje prastará kniha, kterou tam objeví. V touze po odhalení jejích tajemství z ní nahlas předčítá, aniž by tušil, jaké následky bude jeho čin mít. Jak se zhoršují Miiny abstinenční příznaky, přestává se ovládat a pokusí se uprchnout, ale je zastavena děsivým viděním. V chatě se začíná chovat tak násilně, že jsou přátelé nuceni ji spoutat. Venku zuří nebezpečná bouře a lidé v chatě se zvolna začínají obracet jeden proti druhému. Jak stoupá brutalita útoků, je David postaven před nepředstavitelné rozhodnutí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (18)
Recenze (1 095)
Defektní lesní puch zas nemá svůj den aneb postmoderní lekce v sebepožkozování... Nesnáším, když mi krev z nebe chčije do ksichtu a já zrovna nemám deštník (!!!) Tohle prostě nejde srovnávat, z celé té série soudobých remakeů, tady speciálně nelze myslet na originál. Proč? Před víc jak třiceti lety, Sam Raimi si s démonem hrál, bral ho s nadsázkou, ironií a on pak dokázal být skutečně děsivý, nadčasový. Fede Alvarez oproti tomu bere démona smrtelně vážně a ta mrcha se mu pak vysmívá. I když se topí ve všech těch sračkách, odřezcích a nečekaně obrazným gore, přesto zůstává pouze zlem konzumním, povrchním, s okamžitým datem spotřeby. Přitom vizuálně Evil Dead šlape, skvělá kamera, výrazem skoro cítím zatuchlý analog a ta atmosféra dobrou polovinu filmu příjemně graduje. Jenže druhá půlka, samotný závěr, jakoby se v tom vizuálu začal utápět, jakoby to všechno šlo okatě na efekt, jakoby lesní duch neměl ducha (!!!) To samý muzika, Roque Baños nejprve exceluje, má to náboj, sílu a přesto vše zařízne vykrádačkou Goldsmithova legendárního Ave Satani. Kdyby byl Evil Dead vol. 2013 samostatným filmem, bez odkazů, šel bych z prožitku mnohem dál, protože v kontextu moderních hororů, tohle mělo chvílema víc než jen formu. Jenže tady je až příliš cítit ta snaha převést atmosferickou klasiku do soudobý šablony, samospásná brutalita, obřezaný potenciál. Klidně si skřehotej v suterénu šmejde, revize zahradního nářadí na uruguayský způsob u mě funguje na [final rate: 65%] ()
Pokud se přenesu přes všechna realistická i nerealistická očekávání ohledně vyslovení "další Evil Dead", jde o slušný horor s příšerně pomalým tempem. To není asi zrovna terno, ale co nadělám. V první řadě mě ale překvapila absence humoru - zkrátka nečekejte nic, co čekáte! A rozhodně je zbytečné a nerozumné, že se tvůrci rozhodli na Evil Dead vůbec upozorňovat, protože možná stojí za diskusi, jestli jde o dobrý horor. O dobrý Evil Dead ale určitě nejde. ()
Je poznat, že tvůrci ctí originál. Citují ho všude, kde mohou, ať se jedná o bzukot mouchy v titulkové sekvenci nebo závěrečné přehrávání pásky z prvního dílu. Zároveň je hned zpočátku zřejmé, že jediné v čem se jim nejspíš může podařit originál překonat je v kvalitě gore efektů. Zatímco Raimimu se daří v první části snímku poměrně slušně budovat atmosféru pomocí originálních kamerových nájezdů, šmíráckých záběrů a naprosté nevědomosti co to v tom lese je, Alvarez hned od prvních záběrů ukazuje, s čím budeme mít tu čest. The Evil Dead byl ve své době snímkem, který výborně pracoval s dobovými filmařskými postupy a dokázal přicházet i se svými vlastními nápady, Evil Dead se jen inspiruje již vzniklými filmy a přestože vznikl o dobrých 30 let později než originál, nepřichází s ničím, pomineme-li feminizaci snímku, co bychom v Raimiho snímku neměli. Zároveň je s podivem, že se mu nedaří ani eliminovat nedostatky, které jsou kamenem úrazu staršího snímku. Zůstává tu tak ona podivná epizodnost, která má přednost před souvislým dějem, jež je tentokrát ještě komicky zdůrazněna zabuchujícími se dveřmi oddělující jednotlivé epizody. Přitom tu jistý náčrt zajímavých myšlenek byl (féťácké delirium), bohužel však všechny velmi rychle vyšuměly. Vrcholem všeho je pak několikrát nastavovaný závěr, který ještě prodlužuje subjektivní vnímání délky filmu. Sečteno podtrženo je nový Evil Dead jen sbírkou více méně povedených gore efektů, které však současnému hororovému publiku nemusí dostačovat k plnohodnotnému zážitku. ()
Atmosféru jako původní Evil Dead to nemá ani zdaleka, ale tak to se dalo čekat. Film nepřináší nic novýho, sice se snaží, co to jen jde, aby jen nekopíroval, ale nakonec je to spíš ke škodě než k užitku. Vadilo mi taky, že některý scény byly tak divně useknutý. Na druhou stranu se docela povedlo gore a i napětí to nějaký má. Nicméně to rozhodně není nic převratnýho, hororovýho fandu to jen těžko dokáže uspokojit a ten český plakát je spíš k smíchu. (V kině to mohlo být lepší, to jo...) 55% ()
Intervence bez legrace! Devadesátiminutová jízda vydlážděná odpadajícími končetinami, hloupými dialogy, podivně narýsovanými charaktery a nefungujícími vztahy končící jako proti-menstruační manifest o nelehkém údělu ženy, která jednou za čas musí svést boj o vlastní tělo se svým prémiově osobním démonem. Ve výsledku celkem neškodná "zábava" s ponaučením, že lepící páska zastaví jakékoliv krvácení. ()
Galerie (160)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (52)
- Přívěsek, který dostane jedna z postav, se objevil i v původním snímku, ale byl stříbrný. (Habansz)
- Ačkoli se děj filmu odehrává v současnosti, snažil se filmový štáb o nadčasové oblečení a účesy. (Ownerko)
- Kvůli natáčení seriálu Status: Nežádoucí (od r. 2007) si nemohl v remaku střihnout roli Bruce Campbell. (Ownerko)
Reklama