Reklama

Reklama

Blue Valentine: Milostný příběh

  • Česko Blue Valentine (více)
Trailer 1

Příběh nalezené a ztracené lásky, jež se odehrála v minulosti a přetrvala do přítomnosti. Tento upřímný a dojemný portrét sleduje manžele Deana (Ryan Gosling) a Cindy (Michelle Williams), kteří tráví noc v odloučení od své dcery, aby se pokusili zachránit svůj upadající vztah. Srovnání hravých scén jejich romantických začátků před šesti lety a lámání srdcí, jenž přichází s doznívající láskou a planými přísliby vás jistě nenechá chladnými. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (400)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Z Cianfrance bude specialista na filmy "ze života", podobně jako to má formálně odvážnější Innaritu, ten je ale ještě navíc líznutý tou jižanskou horkokrevností. Blue Valentine je melancholičtější, méně robustní a romantičtější, než Place Beyond Pines, rovněž mnohem více zkratkovitý. Dějová narace je ovšem jako ze sna a herecké výkony dvou hlavních jsou top of top - ta chemie v silných scénách je impozantní, stejně jako roztřesená minimalistická kamera. Čím víc scén z filmu si spojíte se svým životem, tím víc hvězdiček ve finále dáte. Ať už je forma nebo scénář takový, či makový. Tohle je čistá pocitovka. ()

alyne 

všechny recenze uživatele

„So there’s a child molester and a little boy walking into the woods. The child molester and the little boy keep walking further and further, and it’s getting darker and darker, and they’re going deeper and deeper into the woods. The little boy looks up at the child molester and says, ‘Gee, mister. I’m getting scared.’ And the child molester looks down at him and says, ‘You think you’re scared, kid? I have to walk out of here alone.“ ()

Reklama

tomeš 

všechny recenze uživatele

Why do I save all of this madness / In the nightstand drawer / There to haunt upon my shoulders zpívá Tom Waits v písni, podle které je film pojmenovaný, a skvěle tak vystihuje nečekanou hloubku postav, jejichž některé pohnutky známe a jiné ne, a v jejichž životě se mnoho nemění a přesto je všechno jinak. Brilantně napsaný a natočený celovečerní debut (!) Američana Dereka Cianfrance (*1975) - který tak svou vymazleností připomíná jiný bravurní první film, a sice Single Man (2009) od Toma Forda - sleduje ve dvou časových rovinách vzestup a pád jednoho vztahu, který diváka uhrane svou opravdovostí a upřímností. Cianfrancův portrét "obyčejného" manželství se obejde bez tradičních berliček (smrt, nevěra, nemoc,...) a velmi přesvědčivě zachycuje nuance každodenního života, lásky, hádek, práce v příběhu, kde se jako v životě postav mnoho neděje, ale na jehož konci je všechno jinak (analogie se psem v úvodní scéně - tušíte, že tam byl, ale najednou tam není, a nikdo neví proč, jen víme, že chybí). Dlouhodobá autorská (Cianfrance film chystal 10 let) i herecká (oba protagonisté spolu měsíc žili) příprava se bohatě vyplatila, film je ve výsledku neuvěřitelně realistický (přirozené dialogy - viz báječná zpívací a stepovací scéna na ulici či rozhovory stěhováků o ženách atd. atd.) a v detailech skvěle propracovaný (funkčně opodstatněný asynchronní střih nebo natáčení scén z mládí na 16mm v kontrastu s chladnou digitální kamerou současnosti, aj.). Nelze nezmínit omračující výkony jak Michelle Williams (nominace na Oscara i Zlatý Glóbus), tak Ryana Goslinga (nominace na Zlatý glóbus), jejichž postavy jsou jak samy sobě, tak divákovi sympatické i nesnesitelné (to je umění!), ale přesto nám na nich záleží, protože se v nich poznáváme. Navrch může Cianfrancův snímek sloužit jako pocta filmům, co se obejdou bez efektů. Kdybych tomuhle filmu nedal pět hvězd, tak už nevím kterému jinému. Favourite quote: "How can you trust a feeling when they disappear like that?" "I guess the only way to find out is to have feelings." PS: Zdá se, že kritika většiny uživatelů tu směřuje k tématu, méně ke zpracování. Jistě, deprese není pro každého a navíc - chce to čas. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Tento snímek jsem objevil čirou náhodou, když jsem sledoval trailer na nejnovější počin Dereka Cianfrance (The Place Beyond the Pines) a nejen, že jsem byl překvapen, ale zároveň jsem i politoval, jak mi mohl takový snímek uniknout. "Blue Valentine" rozehrává téma začátku a následného rozpadu vztahu mladého páru, ale představuje ho takovým způsobem, že dokáže během několika málo minut strhnout a udržet diváka až do samotného závěru. Všemu ještě dopomáhají excelentní výkony Ryana Goslinga a Michelle Williams, výborný hudební doprovod a skvělá režie, která s přehledem skáče z drtivého rozpadu manželství, až k romantickému seznamování a opět zpátky. A právě díky nelineárnímu stylu vyprávění si dokáže film udržet divákovu pozornost i přes některé pomalejší pasáže. Nepříjemná, ale pravdivá podívaná. Na režisérovu novinku jsem moc zvědav. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Asi jsem od toho čekala něco jinýho. Tohle byl film o tom co se v amerických filmech stane po happyendu. A mě to zrovna dvakrát nebavilo. Užívala jsem si tam více méně jen Ryana Goslinga a to ještě jen v těch scénách z 'minulosti', kterých tam bylo pomálu. A postava Michelle Williams mě neskutečně lezla na nervy. Pochybuju, že se na to znova podívám. 3* btw. tenhle film mě akorát utvrdil v tom, že strávit život s jednou osobou je blbost a možná ne vždycky, ale většinou, to dopadne takhle. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (33)

  • Tetování na Deanově rameně je z knihy The Giving Tree spisovatele Shela Silversteina, která pojednává o odevzdání a oběti všeho ve prospěch druhého. (HellFire)
  • Michelle Williams i Ryan Gosling dostávali bez vědomí od režiséra různé instrukce, jak se chovat při hádce. Michelle Williams měla za úkol opustit místnost a jakýmkoliv způsobem se snažit z hádky uniknout. Ryan Gosling měl naproti tomu všemi prostředky přesvědčit svou filmovou ženu a získat její pozornost. (HellFire)
  • Všechny scény před svatbou byly natáčeny formátem Super 16 mm, který se hojně používá v nezávislých filmech. Naopak scény po svatbě se natáčely moderními kamerami RED. (HellFire)

Související novinky

Rychlý Gosling, zběsilý Cooper

Rychlý Gosling, zběsilý Cooper

04.06.2011

Starý koncept z Bodu zlomu (a mnoha filmů před ním, hlavně westernů) o muži zákona a ne až tak špatném zločinci, naposledy úspěšně oprášila série Rychle a zběsile. Po podobné linii, ale v hávu… (více)

Reklama

Reklama