Režie:
Tommy WirkolaScénář:
Tommy WirkolaKamera:
Michael BonvillainHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Jeremy Renner, Gemma Arterton, Famke Janssen, Pihla Viitala, Derek Mears, Ingrid Bolsø Berdal, Joanna Kulig, Thomas Mann, Peter Stormare, Bjørn Sundquist (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Malého Jeníčka a Mařenku zavedl jejich otec do hlubokého lesa a tam je nechal osudu. Jeníček s Mařenkou našli perníkovou chaloupku, ve které byla ježibaba a ta je chtěla vykrmit a sníst. Když chtěla hodit Jeníčka do pece, děti ji přemohly a upekly v peci. Od té doby loví čarodějnice... Jeníček a Mařenka už jsou dospělí a putují po světě. V jednom městě chce šerif Berringer upálit ženu jménem Mina, kterou obvinil z čarodějnictví. Jeníček s Mařenkou ji ale na poslední chvíli zachrání, protože poznají, že to není ježibaba. Poté se vydají na lov čarodějnice v blízkém lese. Čarodějnici sice chytí a zabijí, ale jejich hlavním úkolem od starosty je najít unesené děti – a ty zatím nenašli. Mezitím se parta lovců snaží chytit čarodějnici, která děti unesla. Čarodějnice Muriel ale všechny zabije. V hospodě se Jeníček a Mařenka seznámí s Benem, který se o čarodějnice také zajímá. Do toho přiběhne jeden z lovců, který všem řekne, že čarodějka zabila jeho kamarády, a sám pak vybuchne. Jeníček s Mařenkou se vydají lovit čarodějnici do lesa... Nalákají ji na volání dítěte o pomoc. Jeníček s Mařenkou čarodějnici, což je Murielina pomocnice, chytí a zjistí, že čarodějnice potřebují ke svému rituálu získat dvanáct dětí. Nyní jich mají jedenáct a jdou si do města pro poslední... (TV Prima)
(více)Videa (32)
Recenze (1 696)
Už teraz kandidát na guilty pleasure roka. Zmiešajte Van Helsinga a Bratov Grimmovcov a pridajte úderné fakovacie hlášky, strašne veľa krvi, vybuchnutých hláv a čliapucich vnútorností (fakt neviem, ako to chceli zostrihať na PG-13) a k tomu obrovské porcie nadupanej béčkovej zábavy. Výsledok bude vyzerať presne takto. ()
U takových filmů je vždycky škoda, že se tvůrci rozhodnou znesvěcovat hroby, ale místo aby je pořádně potřeli psychedelickými barvami, poházeli konfetami a udělali kolem bludiště s falešnými perspektivami, jenom si tam stoupnou s takovou tou trumpetkou, co se používá na oslavách narozenin, a jednou do ní fouknou a ono to jednou zahučí. A teď dost metafor. Zajímalo by mě, jestli Wirkola lepší scénář opravdu nenapsal, a nebo ho hollywooďané donutili to zjemnit (otupit). Je pravda, že celou tou koncepcí se člověk tak nějak baví, ale při hlubším pohledu je to vlastně divně poskládané. Černého (ani jiného) humoru tam není tolik, jak bych od autora Mrtvého sněhu čekala, a některým skladebným rozhodnutím se dost divím - prostřihávat scénu, kdy šerif s pohůnky docela surově mučí Mařenku, se záběry na Jeníčka roztomile se plácajícího v tůni s nahatou ženskou, mi až zavání nějakou patologií. A celkově abych unesla ten dost velký kotel násilí, potřebovala bych zkrátka na druhou stranu hooodně přidat i temný humor, protože jinak je to samoúčelný sadismus. Když si můžou dovolit nechat krvavé kusy čarodějnic lítat po celém lese, tak by si mohli snad dovolit i trochu divočejší a odvážnější vtipkování, ne. Něco v duchu navrhovaného v jeho komentáři uživatelem verbalem: "Jen je trochu škoda, že Jeníček s Mařenkou tu první ježibabu, co způsobila jejich doživotní trauma, nesežrali." ()
Kdyby to bylo jen o Mařence jak v latexu loví čaroděje, určitě by to bylo lepší, ale co na plat i ženský si hold musej užít a tak musím chtě - nechtě překousknout přítomnost Jeníčka. Nebudu však tentokrát za škarohlíka, ty honičky s čarodejnicema po lesích byly fajn, mít ty jejich košťata, tak střihám neblaze proslulou Open Card nasedám na koště a dávám pápá všem pražské MHD. Jinak jsem měl ale ve filmu celkem bordel, čarodejnice tam lítali tak rychle, že není v možnostech lidského oka cokoli vidět, do toho ještě střihovej chaos, kdy se člověk nestačí uprdnout a už je v tý gemrnaský vesnici, za chvíli zase u ježibaby, dialogy dodala asi americká střední škola pro nenadaný, ale co to je hold současná kinematografie, vyzkoušet možnosti pc, nechat pubertální děti producentů ať vymyslí do filmu vtipy, dát tomu krásný barvy a pak už jen stát s kasičkou před kinem a počítat dukátky, jooooo umění si žádá své. ()
„Who the f*ck is Edward?“ Přesně ten správný mix béčkové zábavy, o kterou se marně snažil Van Helsing a bratři Grimmové. Co na tom, že scénář je děravý jak kuší rozstřílená čarodejnice. Hlavně, že to celé je plné hlášek, roztomilých nápadů a překvapivě hodně nářezové a brutální akce. Renner hláškuje o sto šest, Gemma je zatím nejvíc sexy za celou svoji kariéru a jen na tý Famke Jenssen je tak bohužel vidět, že si sem jen přišla pro výplatu. A ani to 3D nebylo tentokrát otravné. Zkrátka hodně příjemná zábava a Wirkola se v Hollywoodu s tímto rozpočtem už ani lépe představit nemohl. ()
Na tohle jsem se hrozně těšil, bohužel mě to trochu zklamalo ... A to tak nějak celkově. Herecky je to teda v pohodě, prostředí taky fajn, ale ... choreografie soubojů je pro mne fakt špatná. Na to, že je to dost akční, tady nejsou v soubojích žádné zajímavé vychytávky a to v dnešní době,kdy u těchto scén při natáčení fungují většinou již nějací ti martial arts choreografové, fakt zamrzí. Prostě se to tady řeže jak v nějakých 60. letech ... Gorescény jsou až neuvěřitelně viditelně umělé díky počítačové úpravě a řekl bych, že počítače ani nebyly moc výkonné ..ehm, umělá krev, umělé digitální části těl atd. Opět mínus. No a pak jsou tady scény, u kterých jsem se fakt zasmál, aniž to byl záměr tvůrců. Prostě pitomosti, který mi evokovaly, že se vlastně koukám na zfilmovanou pohádku pro děti. Jenže pro děti to rozhodně nemá být, protože je to docela "gore-brutální" ... Takže je to takové ani to, ani tamto, a celé mi to přišlo rozpačité. Závěrečná řežba v chatě byla ale nejlepší a jako by mi z duše vykopala tradiční kultovní "chatovej horor" Evil Dead (1981), to bylo fajn ... ;-) ()
Galerie (100)
Zajímavosti (34)
- Gemma Arterton (Marienka) si vymkla členok, keď v jednej zo scén bežala cez les. (Greenpeacak)
- Největší inspirací režiséra Wirkoly byl prý Quentin Tarantino, který jej „ovlivnil mnoha způsoby“. Kromě toho se inspiroval také u Petera Jacksona, především u jeho zombie ujetiny Braindead - Živí mrtví (1992) či Sama Raimiho a jeho Armády temnot (1992). (pornogrind)
- Náklady na výrobu byly zhruba 50 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama