Reklama

Reklama

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko Flickan som lekte med elden (více)
Trailer

Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona.  Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (620)

Faidra 

všechny recenze uživatele

Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina! Věřím tomu, že knížku budu hltat a že v ní spousta věcí funguje na rozdíl od adaptace, protože tady jich hodně působí dojmem totální odluky od kontextu. Na po všech stránkách necitelnou árijskou stvůru jsem koukala jak mladý skot na nová vrata, na závěrečné zmrtvýchvstání už jako stará kráva na zřícená vrata a být scénáristkou, tak se podobné berličky stydím použít i ve dvacet let staré bondovce. Nehledě na to, že oproti zkušenosti z prvního dílu, kdy jsem v kině dostala škytavku, ale všichni byli tak pohlcení tím, co se dělo na plátně, že je ani moje neustálé a stěží tlumené "hyk" uprostřed mrazivých scén nevyprovokovalo k úšklebkům nebo k hození mi těžkého předmětu na hlavu, se tady při scéně, kdy mladá Lisbeth neuvěřitelně připomíná starého Brůnu, chechtal celý sál. Ale jak říkám, v knížce to s pomocí neosekaných pasáží drhnout nemusí. A i tady je vcelku dost důvodů ke chválení, Noomi a Michael by svým umem vystavěli bytelný pilíř i horším katastrofám, odsýpá to pěkně i a když si atmosféra zřejmě kvůli svým přesčasům z Mužů, kteří nenávidí ženy vybírala náhradní volno, Dívka se zase až tak moc nepopálila a stále vede nad mnohými zaoceánskými pokusy o thriller. Ovšem své americké konkurenty to přebíjí způsobem, který mi připomíná vítězství mého kocoura v jedné z jeho mnoha pranic. To jednou tak přihlížel rvačce druhých dvou kocourů, a když byli oba soupeři už dost unavení, vletěl na ně, dorazil je pár ranami a pak opustil bojiště krokem hlásajícím, jaký on je frajer. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Oproti předchozímu "dílu" neskutečnej pokles a téměř ve všech směrech. Jediný, kdo si udržel vysoký standart je herec Michael Nyqvist ten hraje parádně a zatímco v první díle ho Noomi Rapace zastínala, v tomhle jí herecky přejel nehorázným způsobem. Ovšem to je hovno proti samotnýmu ději. Proboha kam zmizela ta temná atmosférá z nenavistných mužů ?? Co tohle bylo za puding ? A kdyby jen atmosféra, do háječku zelenýho šlo i napětí. Překombinovaný, nesrozumitelný až hrůza, proč ? A to nejhorší přišlo nakonec. Ta hrobní "kill bill" scéna to už na mně bylo trošku moc. Kill billovat v seriozně se tvářích kriminálkách je naprostej nesmysl, vždyť to ten film úplně srazilo. Na závěrečný díl pochopitelně jít musím, ale už teď říkám, že tak jak jsem se po nenávistných mužích těšil na vohňoholku, tak po vohňolce se na vosinec už vůbec netěším, spíš se děsím toho co uvidím za tejden, kdy má vosinec kápečko. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Oproti jedničce, která byla - aspoň dle mého vkusu - výrazným filmem, i když šla trochu jinou cestou než knižní předloha (ve které byly postavy poněkud komplikovanější, a zajímavý byl i jejich různý pohled na stejné věci), je ohnivzdorná dívka kvalitativním sešupem. Kdybyste neznali hlavní postavy a nezajímaly vás jejich další osudy, dívali byste se na tuctovou detektivku s politickošpionážními aspekty, a to navíc místy přehnanou (až neuvěřitelnou) způsobem diametrálně odlišným od obou zbývajících dílů trilogie. Způsobem, který možná fungoval na stránkách románu (nevím, nečetl jsem, a po tetované dívce to ani nemám v plánu), ale na plátně působí směšně hlavně v naturalistickém závěru, který, ač se nejdříve tváří jako monstrózní vyvrcholení, je ve skutečnosti jen přestupní stanicí před bezprostředně navazujícím třetím dílem, se kterým de facto tvoří jeden celek. Navíc jsem měl díky radikálnímu zjednodušení příběhu pocit, že ze mě scénárista dělá pitomce, jak to bylo celé prosté a běžící kupředu bez ohledu na nějaký realismus. Možná to má na svědomí už sám Larsson, a možná - jak už jsem jednou vzpomenul - to v knize funguje, ale pro filmovou podobu příběhu je to šlápnutí o pořádný kus vedle. Jediným pozitivem bez nejmenší poskvrnky tak jsou - opět, podle mého laického vnímání - precizní technické aspekty filmu a Yasmine Garbi alias Lisbethina přítelkyně Miriam Wu;) Prostředek trilogie o novináři bez bázně a hany a hackerce bez sociálních vazeb se tedy příliš nepovedl. Není to katastrofa a dívat se na to dá, a navíc se bez toho neobejdete, pokud chcete někdy vidět opět výrazně lepší finále, ale byť relativní, zklamání to prostě je. 60% ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Pokračování napínavé krimi ze Švédska. Na první díl přímo nenavazuje a je poněkud slabší. Není tak dějově poutavý a detektivní hlavolamy jsou poněkud strohé. Celkově se tu po ničem příliš nepátrá a vesměs jde o přímou akci. Nicméně jde opět o zdařilý a originální kousek, který ani přes svou délku nenudí. Trochu jsem se pousmál při scéně s hrobem, která vypadá trochu přehnaně, ale i tak si film udržel vysokou úroveň a bavil. Hodnotil bych to tak mezi třemi až čtyřmi hvězdami, ale jako součást trilogie dávám vyšší. 75% ()

gilmore_girl 

všechny recenze uživatele

Musim rict, ze me druhy dil knihy bavil vic nez ten prvni, ale to bude spis tim, ze se ke mne vubec nedostaly informace o tom, co se v nem bude dit nebo jak skonci. U prvniho dilu jsem bohuzel znala konec predem, coz sice nemeni nic na tom, ze je to skvela kniha, ale tady jsem si mohla vsechny prekvapive zvraty a postupne sestavovani kusu skladacky uzit naplno. Film bohuzel vsechny kvality knihy opet pohrbil - s vyberem hercu jsou zase uplne mimo a herecke vykony nejen ze se nezlepsily, jsou snad jeste horsi, pokud je to vubec mozne. Dokonce i Noomi je tu nejaka nemastna neslana. Tvurci se snazi vypichnout jen dulezite momenty, ale tim se ztraci kouzlo tapani a podezirani. Larsson to se samotnym koncem dost prehnal, takze jsem trochu doufala, ze by to ve filmu mohli poupravit, aby to nebylo tak moc pritazene za vlasy, lec nestalo se. Jsem zvedava, co s timhle nametem provedou Americani. Verim, ze se toho za par let dockame a ze se mi to bude libit vic nez tohle. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (14)

  • Blomkvist (Michael Nyqvist) jezdí v autě Toyota Prius. Když startuje auto, je slyšet obvyklý hlasitý zvuk motoru, ve skutečnosti však Toyota Prius startuje potichu. (Cheeker)
  • Film Dívka, která si hrála s ohněm je natočen podle druhé částí trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli. [Bontonfilm] (POMO)
  • Do role Ronalda Niedermana si filmaři původně vybrali Dolpha Lundgrena. Ten ale roli odmítl, a tak ji získal Micke Spreitz. Kdyby roli Lundgren přijal, byla by to jeho první role ve filmu z jeho rodné země. (Cheeker)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama