Režie:
Paul DanoKamera:
Diego GarcíaHudba:
David LangHrají:
Carey Mulligan, Jake Gyllenhaal, Ed Oxenbould, Bill Camp, Blaine Maye, JR Hatchett, Cate Jones, Mollie Milligan, Zoe Margaret Colletti, John Walpole (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Čtrnáctiletý Joe je jediným dítětem ženy v domácnosti Jeanette a zaměstnance golfového hřiště Jerryho, žijících v Montaně 60. let minulého století. Když v lese u nedalekých kanadských hranic vypukne nekontrolovaný požár, Jerry, který ztratí nejen práci, ale i smysl života, se rozhodne zapojit do boje s ohněm a nechá svou ženu i syna, aby se o sebe postarali. Joe, jenž se tak náhle ocitne v roli dospělého, musí přihlížet zoufalému boji své matky, která se ze všech sil snaží udržet nad vodou. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (52)
Paul Dano již všem dokázal, že je bravurní herec, a tak se obul i do režijní a scénáristické činnosti a opět mu to jde na výtečnou. Jsem za to rád, jelikož ho vnímám jako jednoho z nejtalentovanějších mladých herců – a teď už i tvůrců – dnešní doby. Jeho Wildlife považuji za výtečný debut a skvělý start režijní kariéry. Dano dokázal výtečně vyobrazit manželskou krizi řízlou krizí středního věku a trápení teenagera, jenž se ocitne uprostřed toho všeho. Jejich vzájemné vztahy okusí různé zatěžkávací zkoušky, jedna věc se ale za celou dobu nezmění – Joe i přes všechny jejich chyby a přešlapy své rodiče nadevše miluje a dokáže jim mnohé odpustit. Závěrečná scéna je vševypovídající. ()
Dobrý herec pred kamerou (v Až na krv bol Paul rovnocenným partnerom her. velikána Daniela Day-Lewisa) by si mal podľa mňa všímať, čo sa deje i za kamerou, t.j. z pozície režiséra, ktorý vydáva pokyny : „AKCIA” , samozrejme iba v tom prípade, ak pomýšľa presedlať z jedného sedla na druhé... ? V súčasnom trende je táto záľuba na vzostupe, a tak sa tento pozoruhodný, charizmatický herec rozhodol nakrútiť svoj prvý hraný FILM, (zatiaľ si netrúfol zastávať obidve najhl. funkcie naraz, ale napísal scenár a produkoval) a to - intenzívnu, melancholickú, komornú, rodinnú drámu o rozpade manželstva Jerryho a Jeanette Brinsonovcov v S. Amerike - na začiatku 60. rokov, pričom medzi nimi stojí ich jediný syn, ešte nedospelý Joe, ktorého sa táto problematika bezprostredne najviac dotýka, skrátka - prežíva ju maximálnym možným spôsobom. Jerry odchádza za prácou hasiča, že nechýba veľa, aby mu žena zahýbala, a čo sa bude neskôr diať, tak to sa dozviete počas pozerania, vskutku, naozaj, zaujímavého snímku, v ktorom vystupuje T-R-I-O hercov, ktorých uznávam. Jake má o čosi menej priestoru, a tak sa moja obľúbenkyňa Carey ukážkovo predviedla, aká je ? Je nielen sexy. Jednoznačne najlepší je mladý Ed. O. , ktorého vekový rozdiel s „filmovou mamou” je nedostatočný + by som mal ešte pár fil. „chybičiek krásy” , ktoré mi prekážali, napr. nedotiahnuté scény, či Joe nevedel, koľko rokov má jeho matka, čo mi prišlo dosť divné... ?! Apropo: Paul Dano má veľký potenciál byť aj prospešným rež. ? Uvidíme, nabudúce. ()
Dráma by sa asi v pokoji dala zaradiť medzi tzv. sociálny realizmus, zaznamenávajúci vzdorovaniu sa s turbulenciami, ktoré vyvolá strata zamestnania a obrovská ťarcha prichádzajúca s otázkou: čo bude ďalej? To nevie nikto, však každý pochopiteľne prechádza problémami s rôznou intenzitou. Nikto sa nesnaží nikomu nič vnucovať či dokazovať, v tom tkvie jedno z nesporných kúziel snímky. Pomalým plynutím deja, dlhými zábermi, s tým všetkým sa pracuje, aby sa podčiarkla práve ona tichá zádumčivosť hlavného pozorovateľa. Ten, až na výnimky, do vypätých situácií nevstupuje, len je postupom času vo výraze zmätenejší a vyplašenejší. Neoplýva bohvieako širokým registrom, avšak ani si nemyslím, že by to jeho postava vyžadovala. So cťou sa s rolou popasoval a vlastne určil zásadné kvality filmu, medzi ktoré jednoznačne patrí aj vynikajúca kamera. Nielen vďaka nádhernej krajine, ale aj mnohým dobrým nápadom (hrajúcim sa s diváckym očakávaním), získava rozprávanie punc nevšednosti a pôsobivosti. ()
Paul Dano se dal na režisérskou dráhu a se svým debutem představil malý, komorní film, ze kterého je hodně cítit nějaká ta rodinná tragédie a osobní zpověď. Nebylo to špatný, ale více mě zajímala vizuální stránka prostředí Montany, která v některých záběrech vypadala epicky. A to včetně momentů, kde synátor kouká na hořící masu lesa. To zároveň byla asi nejsilnější scéna celého filmu. Přírody mi bylo více líto, než samotného vztahu Carey Mulligan a Jakea Gyllenhaala. Blbý je, že příběh byl o rozpadající se rodinně a úplně ne o přírodě. Carey a Jake nicméně ve svých rolích nebyli zlí a tak si film zaslouží solidní tři fíky. Zajímavá, ale ničím se odlišující nezávislá americká filmařina. ()
Rozpad manželství a tím pádem i rodiny, očima 14-letého syna, který v ní - milujíc stejně matku i tátu - měl zakotvené jistoty. Film o variantě dospívaní rychlejší, než si mladý člověk přeje. Paul Dano sleduje komorně a pomalu poměrně konvenční zvrat osudu, ale natolik citlivě, jakoby by byl pro něj autobiografický. Výborná Carey Mulligan. [Cannes] ()
Galerie (36)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. ledna 2018 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)
Reklama