Režie:
Petr ŠíchaScénář:
Tomáš MagnusekKamera:
Antonín ŽovinecHrají:
Tomáš Magnusek, Ivana Buková, Ladislav Potměšil, Jana Šulcová, Eva Čížkovská, Kristýna Leichtová, Blanka Bohdanová, Jan Šťastný, David Novotný, Jan Přeučil (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Mladá učitelka Jana byla v parku přepadena, znásilněna a uškrcena. Všichni tuší, že hrůzný čin spáchali mladíci Dostál, Hagar a Daniš, žáci sedmé třídy. Janin bratr Tomáš se průběžně informuje na policii o průběhu vyšetřování. Když však ani po šesti měsících nejsou pachatelé uvězněni kvůli nedostatku důkazů, rozhodne se nastoupit do místní školy jako nový učitel. Rychle zjišťuje, že o studium tu nikdo nemá nejmenší zájem. Řediteli záleží jen na jeho klidu a učitelé, kteří chtějí žáky opravdu něco naučit, nemají žádné zastání. Když žák Dostál zbije tělocvikáře baseballovou pálkou, přijdou detektivové z kriminálky, mezi nimiž je i vyšetřovatel Janiny vraždy, a Tomášova identita je odhalena… (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (840)
Dobrý úmysl a zápal pro věc občas nestačí, protože tohle je skrz naskrz špatný film, který je v té své poloze ‚jsem pravdivý obraz současného školství, adorujte mne!‘ natolik směšný, až jsem ochoten mu tu jednu hvězdičku rozsvítit. Pokud chcete vidět, jak se idealistický učitel vypořádává s třídou plnou zmrdů, pusťte si raději čtvrtou řadu The Wire. ()
KDYBY BYLO NA MĚ, TAK BYCH JE NECHAL VŠECHNY POVĚSIT..... /// Nechci psát rasisticky zaměřenej komentář. Ostatně tahle situace není jenom černá, ale je černobílá. Samotnej příběh – překvapuje mě, jak moc lidí nevěří tomu, co se týká v tomhle filmu BASTARDŮ – je sympatickej tím, že se nebojí ukázat onen ,,matroš“, se kterým se (čím dál tím víc) pracuje. Bohužel to ostatní shazují debilní dialogy (jejich autor asi na podobné škole studoval), podivné (ne)herecké výkony, ředitelské etudy a snaha narvat sem problémy školství jako celku. Tohle totiž nejsou PROBLÉMY školství , ale NAŠE! Ty věci, který dělaj film filmem problém ztrapňují a prostě to jako celek nefunguje. Stejně jako rodiny BASTARDŮ. Jestli vás nezajímají spratci ve škole (a na ulici), pak film (stejně jako příběh) moc radosti nepřináší. Krom toho, že to skončí dobře. Jo jo, kdyby bylo na mě...... NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci vidět hodně dětských herců, jenž se nemuseli učit text a přesto mohli mluvit celej film. 2.) Zajímá mě (filmová) Miss Roma 2010 – Iveta (jen pro pořádek – není to italskej film). 3.) Přesvědčím se, že J.Hanušová ještě není mrtvá. 4.) Přemýšlím o ,,smíšené“ škole (jako žák, učitel, rodič, ministr). 5.) Potřebuji intenzivní procvičení ,,sprostého“ jazyka. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Naučit bandu morgošů a pár asimilovaných bílých poloopic za sedm let alespoň to, aby byli schopni vyplnit žádost o sociálku, to chce pořádného Ámose! A tam, kde selže, zbývá jediné. Názorně použít jeho učební pomůcky. Myslím, že takový vázaný výtisk Orbis Pictus by byl vynikající. Po desáté ráně by se jim to do hlavy určitě natlouklo. A hned poté je nutno začít stejným způsobem vzdělávat rodiče. Tedy pokud na Borech zrovna povolí návštěvy. Abstrahujme od Magnuskových ambicí na kralevice Dánského, následnou cenu Thálie a Lva za scénář. Konečně měl někdo alespoň trochu koule ukázat tu zkurvenou verbež bez košer příkras soudobé politiky Evropské únie a jedním dechem nehřímat nad tím fuj, fuj zkostnatělým systémem, který je chudáky děsně diskriminuje, vůbec jim nedává možnost jakékoliv seberealizace a je lhostejný k nespoutanému duchu pandžábských kočovníků. Okamžitě bych to nadaboval do belgičtiny (Tohle mělo být vtipné, aannemere!) a poslal do Bruselu, aby si ti krásní, modroocí, bílí lidé z bílých čtvrtí s dětmi ve švýcarských soukromých institucích náhodou nerozmysleli zrušit u nás ty hnusné, diskriminační zvláštní školy! Strašně si totiž přeji, aby moje děti chodily na základku s takovými miláčky a mohly jim pomoci pochopit, co je to morálka, svědomí a nesociopatické chování. A když náhodou z toho začnou čichat toluen a znásilňovat učitelky, nevadí! Hlavně, že nejsme rasisti. ()
Nevím, jestli je Magnusek horší herec nebo scénárista. Protože jeho postavě učitele jsem ani na minutu nevěřil a takhle slibný námět zazdít takovým hloupým scénářem… Na tomhle filmu je dost věcí špatně. Ale poslání, o které se snaží, je aktuální a hodně palčivé. A proto si myslím, že za pár let by se o tohle měl pokusit někdo jiný, protože pak by z toho mohl být film, který by opravdu vypovídal o jedné(?) generaci. 40 %. ()
Upřímně jsem čekal, že to bude blbost, ale nakonec jsem byl mile udiven. Ale v průběhu filmu mě chytaly afekty zuřivosti a vztek, přestože vím, že je to místy dost přehnané a až v takové míře to ve skutečnosti není, ale určitě to k tomu nemá daleko. A kdo ví, třeba to takhle bude brzy vypadat, a třeba to bude ještě horší. Já jen kroutím jen hlavou, kam ta mládež spěje... ()
Galerie (33)
Photo © PegasFilm
Reklama