Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Roger DeakinsHudba:
Craig ArmstrongHrají:
Justin Timberlake, Amanda Seyfried, Cillian Murphy, Alex Pettyfer, Olivia Wilde, Johnny Galecki, Vincent Kartheiser, Aaron Perilo, Nick Lashaway, Matt Bomer (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Ve světě, kde se neplatí penězi, ale časem, můžete buď žít věčně, nebo záhy zemřít. Justin Timberlake a Amanda Seyfried září v hlavních rolích akcí nabitého závodu s časem o muži křivě obviněném z vraždy a jeho pokusu svrhnout zkorumpovaný systém, ve kterém musí bojovat o vlastní život, protože každá vteřina se počítá. (Magic Box)
Videa (19)
Recenze (2 100)
,,NEMÁM ČAS LÁMAT SI HLAVU TÍM, JAK K TOMU DOŠLO. JE TO TAK, JAK TO JE. JSME GENETICKY UPRAVENI TAK, ABYCHOM.....“ /// Čas nad zlato (a patrně i nad sůl...). Období lidstva, ve kterým se cena života neustále zvyšuje a ,,Darwinovští“ kapitalisté jsou zase o krok dál. A v tomhle bordelu Will potká Henryho (neboj, ,,teplej“ večírek nebude...), kterej mu dá celý století (času vole.). ,,NEPROMARNI MŮJ ČAS!“ (..jsem to říkal...) To by ovšem znamenalo.... obrat je o všechno co mají!.... Hodně dobrej námět na zpracování (ale i na zkurvení). Připomíná mi futuristický Equilibrium či ,,vědeckej“ Ostrov. Postupně jde všechna ta nadčasová myšlenková moudrost do pozadí (do prdele není ten správnej výraz...), ale naštěstí se film nemění v lacinou gangsterku ve stylu Bonnie a Clyde (řízlou Jurem Jánošíkem). Já se bavil. I díky napětí, akci a těm několika myšlenkám. Pro mě asi dosud nejsympatičtější Timberlake a další zajímavej C. Murphy. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem členem Komunistickýho svazu mládeže. 2.) Nejsem schopnej pochopit otázku: ,,Co se dá koupit za 59 let?“. 3.) Thx za titule ,,channina“, ,,Xeetty“ a ,,radmas“. ()
Chytrá jednoduchá hyperbola posouvající současný komoditní fetišismus a darwinisticky pojatý kapitalismus ad absurdum. Navíc film ironizující vlastní nemožnost vykročit ze zavedených mantinelů showbyzu. Niccol však těch několik atrakcí (bondovské citace, Bonnie a Clyde romantika, dystopické bijáky) nikdy neklade před samu myšlenku boje proti nespravedlivému systému, v němž majetní těží (ontologické) bohatství vykořisťováním bezbranných. Některé teze zavánějí tím, že Niccol četl Badiouovu Komunistickou hypotézu a upravil ji pro potřeby hollywoodské podívané (tzn. nedovolil si zajít tak daleko, ale svědomitě tam nakročil - viz vynikající závěr). Film je plný děr v logice i motivaci, scénář je velmi nevyrovnaný, střih a kamera poněkud bezzubé, ale celek působí jako příjemný impulz k zamyšlení nad stavem současné společnosti a utopickou povahou systému. Právě tohle dělá z In Time pozoruhodný a vyčnívající titul v současném hollywoodském pelotonu, i když ne zrovna titul bezchybný a hodný bezbřehého nadšení. (70%) ()
Čím více se divák zaměří na trefné pomrkávání na absurdní fungování dnešní společnosti, tím méně bude mít potřebu řešit nedotažené linky této alternativní doby. Peníze jsou zde nahrazeny časem, a právě toto platidlo dělá z každného dne strhující podívanou, při které si člověk skoro začíná vážit toho, kde žije. Niccol podle mě nechtěl ani tak ohromit světem, který stvořil, ale spíše ukázat demenci dnešní doby ve značně vyhrocenější a hrozivější podobě, do které však ta komedie, kterou většina lidí žije (práce, nákupy a spát), stejně směřuje. Mnoho situací se mu podařilo zobrazit famózně (továrna, kasíno, půjčky) a snobismus byl v kontrastu s lidmi, kteří doslova řešili každou minutu a museli pořád běhat jako zvířata, opravdu nechutný. Ten spěch mi ihned připomněl naše ulice a silnice, po kterých se stále honí spousty bláznů, kteří mají pocit, že si tím nějak pomůžou, i když pak večer u piva stejně brečí, že je všechno na píču. Z toho, milí honiči, plyne, že můžete klidně zvolnit. Za hovno to bude stát tak jako tak. Chtělo by to výraznější jiskření mezi ústřední dvojicí, dotáhnout konec a byla by to naprostá bomba. ()
Andrew Niccol opäť splnil moje očakávania, ak takto bude pokračovať ďalej, stane sa ďalším scenáristom a režisérom, ktorý si zaslúži môj najväčší obdiv. Andrew napísal veľmi, veľmi dobrý a hlavne zaujímavý scenár, prikrášlený dvojicou nádherných herečiek Amandou Seyfried a Oliviu Wild. Počas celéh filmu som sa náramne bavil a preto nevidím dôvod dávať menej ako 5*. ()
Loupež století, která by spojeným týmům z Dannyho parťáků a Mission Impossible postačila na dva filmy, by se v antiutopické sci-fi satiře neměla odehrát na ploše dvou minut. Naivní ultra levicový film, se kterým nemohu a nechci ideologicky souznit. Bohužel kromě myšlenky nenabízí In Time ani žádnou zajímavou omáčku okolo (třeba dechberoucí akci, porci napětí, etc.), jen je to řemeslně pěkně natočené. A samozřejmě ústřední nápad je vynikající - škoda že ho Niccol promarnil v takhle tupém filmu. 60 % ()
Galerie (91)
Zajímavosti (29)
- Druhý počin, ve kterém spolu hráli Justin Timberlake (Will Salas), Olivia Wilde (Rachel Sala) a Amanda Seyfried (Sylvia Weis). Poprvé se společně objevili ve filmu Alpha Dog (2006). (skinny)
- Ve scéně kdy si Will (Justin Timberlake) kupuje Jaguar XK-E je možné spatřit také Mercedes-Benz 300 SL, Studebaker Avanti nebo Citroën DS 23. (Adrai)
- Lokaci u silničního podjezdu, kterou prochází postřelený Raymond Leon (Cillian Murphy), použil o rok později i Christopher Nolan ve svém filmu Temný rytíř povstal (2012). Konkrétně ve scéně, kdy Batman (Christian Bale) na stejném místě zachrání před partou zabijáků Johna Blakea (Joseph Gordon-Levitt). Filmy mimo jiné spojuje i herec Cillian Murphy, který v Nolanově sérii (2005, 2008, 2012) ztvárnil Scarecrowa. (LucasAbelle)
Reklama