Reklama

Reklama

Boratův navázaný telefilm

  • USA Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan (více)
Trailer 1

Čtrnáct let po své první cestě do Ameriky se kazašský reportér Borat Sagdijev musí vrátit do USA, aby zachránil pověst Kazachstánu. Zde zasáhne Boratova patnáctiletá dcera Tutar, která mu překazí plány. Oba dostanou mnoho zajímavých lekcí o americké kultuře, politice a covidu 19. (HBO Max)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (375)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Druhému Boratovi (kterého považuji za jeden z nejzbytečnějších filmů vůbec) chybí všechno to, co bylo v prvním díle zábavné a to co předtím fungovalo, nyní zavání trapností. Cohen se v každé scéně zuby nehty snaží vytvořit vtip, ale všichni zúčastnění mu při tom úspěšně hází klacky pod nohy. Při sledování jsem tak měl pocit, jako když mi někdo vypráví vtip a směje se mu jen on sám. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Boratův syn k otci: "Stydím se za tebe tak, že jsem se přejmenoval na Jeffrey Epstein." Chybí tomu moment překvapení, autentičnost a konfrontačnost prvního dílu, plus příběhový mustr o polidšťujícím se blbovi i zdroje humoru (feminismus, rasismus, republikáni...) se do značné míry opakují, ale pořád je to palba hrubozrných vtipných fórů a znovu se potkat s Boratem je fajn. Dneska ho člověk vidí ještě radši než před lety. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Druhý "Borat" je nafouknutá PR bublina a k ní přifařený zjevně narychlo spíchnutý biják se snahou svézt se na náladách předvolební Ameriky. Jak přiznává sám Sacha Baron Cohen, nemohl se vrátit podruhé do stejné řeky prostě proto, že lidi už postavu Borata znají. Proto také druhý film už v mnohem menší míře staví na konfrontacích s nic netušícími lidmi, kteří se tváří v tvář karikatuře sami odkopou. Naopak spoléhá hlavně na scénář s tradiční vyprávěcí strukturou a klišovitým dramatickým obloukem hlavních postav, který jen přepálí už opakovanými vtípky. Paradoxně druhý "Borat" působí jako rychlokvašková kopírka Cohenovy mrazivé masterclass v dřenění "Who Is America?". Ačkoli se i tentokrát sází na šponování trapnosti, tak ve většině situací bohužel zůstává konfrontační provokace pouze zbožným přáním. Je vidět, že se Cohen hodně musí snažit, aby ze situací vydoloval vůbec něco použitelného, což ale pak nebrání PR oddělení roztáčet kolotoč velkolepých claimů (vrcholem marnosti je pokus o rádoby skandál s Giulianim). Opakovaně se pak ukazuje jako hlavní limit právě postava Borata a snaha o zbytečnou dramatickou konzistentnost filmu. Cohenova potřeba udržovat v nových prankových alter egách stále stopu kazašského ňoumy v podobě přízvuku pak řadě scén podráží nohy právě tím, že limituje potenciál provokace. Jestliže první Boratovo nakoukání do americké kultury přineslo spoustu děsivých a zneklidňujících odhalení o americké povaze, návrat samozvaného reportéra ukazuje pouze zemi ve stavu letargie, kde i sebevětší provokace vyvolá leda tak mlčení a povytažené obočí. Šašek ztratil svou moc nastavování zrcadla, protože během jeho nepřítomnosti si Amerika sama zvolila mnohem zavilejšího šaška za prezidenta a ona dříve se studem vyjevovaná podstata v nitru Ameriky se z groteskné temné stránky stala normou společenského diskurzu. Také se sluší uvést, že se za tu dobu také změnil infotainment a že konfrontace vedoucí k odkopání se dnes představuje běžnou, respektive už mnohokráte aktualizovanou součást publicisticko komediálních pořadů jako The Daily Show či The Opposition with Jordan Klepper. To ale neznamená, že by Cohenův styl ultra trapných konfrontací ztratil efektivitu, což potvrdil vynikající projekt "Who Is America?". Úskalím je Borat samotný, respektive proměna jeho účelu. První film se nesl ještě ryze v rovině konfrontační zlomyslnosti se selektivně vybíranými terči. Druhý film se stává zoufalým otrokem narativní linie, což má za následek zachování nefunkčních a zjevně nepovedených pranků (celá série s faxem, řidič uberu ad.), které by se dříve hodily pod stůl, nebo by je tvůrci zkusili zinscenovat znovu s jinými oběťmi, kdyby neměli deadline pro uvedení před americkými volbami. Paradoxně nejvíc film stahuje ke dnu právě Cohenova aktivistická agitace. Ta do něj vnáší také element nepřirozenosti a inscenovanosti, který se vyjevuje v dobře míněných sekvencích hladivého polidšťování Borata a jeho dcerky (babysitter a synagoga). Obecné provolávání, jak je Boratův návrat potřebnou úlevou pro dnešní dobu, tak (vedle přejímání předformulovaných claimů) spíš zrcadlí ještě zoufalejší stav kultury a společnosti, než může Borat vyjevit. Respektive záblesky toho ve filmu jsou a dalo by se k něčemu dojít, ale to by vyžadovalo úplné překopání konceptu a hlavně zavržení předem stanovené dějové linie. Čímž se vracíme na začátek k potvrzení, že na rozdíl od Cohenova zmíněného seriálového projektu tento film nepojednává o Americe, ale jen a pouze o Boratovi, který se z funkčního katalyzátoru stal nefunkční postavou. () (méně) (více)

HAL 

všechny recenze uživatele

Znovu a hůře, ale zato s dcerkou která si film místy trochu krade pro sebe. No kdyby se měl Borat takto rychle satiricky vyjadřovat k aktuálním událostem pravidelněji podobně jako tak činí South Park, tak to klidně může fungovat ještě na hodně dalších dílů. Jen by se pak radši měl omezit na tu South Parkovskou dvacetiminutovou délku, tady se v té hodině a půl ty povedené části trochu ztrácí. 7/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Jakákoliv transgrese Borata je pryč, je to jen komedie s tak čitelným a monotónním mechanismem, že těch devadesát minut subjektivně působí jako tři hodiny. Hrané scénky otec/dcera mě naprosto nezajímaly a infiltrace nezacházejí o nic dál a neříkají nic jiného než před patnácti lety první Borat, který byl ve svojí větší přímočarosti a čistotě jednoduše "milejší" v kontrastu s tím palčivějším ostnem (ten zbývá jen u Giulianiho, ale upřímně - kvůli tomu nemusím sledovat celý film, to si člověk pustí jako klip a stačí to). Tenhle film není potřeba. Kdyby nebyl Cohen líný, vymyslí nové alter-ego. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (22)

  • Ve filmu si zahrála skutečná přeživší holokaustu Judith Dim Evans, která byla o scéně a vtipech v ní plně informována. Film je navíc věnován její památce, jelikož několik dní po konci natáčení zemřela. (NiWi)
  • Herečka Maria Bakalova si v přípravě na roli Tutar neholila nohy a podpaží. Vzhledem k tomu, že v té době žila v Los Angeles, kde je velice teplé klima, bylo pro ni dost nepříjemné vyjít si ven v šatech nebo v topu a dát na odiv všechny chlupy. Husté obočí a chloupky v obličeji pak byly dílem maskérky. (pusheen)
  • Natáčanie kazachstanskej dediny prebiehalo v Rumunsku. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Music vévodí letošním Zlatým malinám

Music vévodí letošním Zlatým malinám

24.04.2021

Proběhl 41. ročník vyhlašování anticen Zlaté maliny (Razzies), které jsou každoročním oceněním pro ty nejhorší filmy a tvůrčí výkony uplynulého roku. Ač si největší počet nominací vysloužily snímky… (více)

Hvězda Borata si zahraje v novém hororu

Hvězda Borata si zahraje v novém hororu

08.04.2021

Vycházející herecká hvězda Maria Bakalova z dvojky Borata si ještě spolu s Amandlou Stenberg (Nenávist, kterou jsi probudil) zahraje v hororové novince Bodies, Bodies, Bodies od distributora A24. O… (více)

Nominace na Zlaté maliny 2021

Nominace na Zlaté maliny 2021

13.03.2021

41. ročník Zlatých malin, každoroční ocenění pro ty nejhorší a nejbizarnější filmy roku, se blíží a pořadatelé nyní oznámili své letošní nominace. Mezi těmi najdeme jak celoročně vysmívané filmy typu… (více)

Byly uděleny Zlaté glóby

Byly uděleny Zlaté glóby

01.03.2021

V noci z neděle na pondělí proběhl 78. ročník udílení cen Zlatý glóbus a celý ceremoniál se z důvodu pandemie odehrával ve velmi úsporném duchu s minimem přítomných diváků a ze dvou lokací najednou.… (více)

Reklama

Reklama