Reklama

Reklama

Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (315)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Lidé, co žijí zítřkem, nemají šanci proti člověku, co žije dneškem.. Není pochyb, že na rozdíl od americké, či evropské kinematografie umí Asijci kromě navození specifické noirové atmosféry i „prodej“ motivace hlavního hrdiny prahnoucího po pomstě, či něčí záchraně, nicméně u konce „cry me a river a začas si založíme nehtové studio“ se znova ukázalo, že práce s emocemi je hrozně tenký led, který ne každého udrží. Proti akčnímu aspektu Ajeossi však nemám sebemenších námitek. Kdo by řekl, že ten mladík, co má 30 kilo i s klíči od zastavárny, dokáže tak lehce způsobovat protivníkům fraktury, průstřely a více bodných ran, než měl Ježíš na dřevěném římském odpočívadle? Jestli však mám na parapetu volit mezi fíkusem a kaktusem, volím fíkus.. ()

Vavča 

všechny recenze uživatele

Téměř dokonalý korejský akčně dramatický slaďák, který tady dlouho nebyl ( nebo minimálně takto působivý). Won Bin válí,v roli málomluvného tvrďáka, jehož specialitou je boj zblízka, má proti sobě houf protivníků,kde vyniká zejména jeden antagonista v hnědé kožené bundě, jejich souboje (nejen na nože) jsou brilantní a ozdobou snímku. Film dojímá, nevydírá, je napínavý, graduje, baví vás, pohltí vás, ačkoliv námět je snůškou klasických klišé, téměř... ()

Reklama

bouncer 

všechny recenze uživatele

Příběh sám o sobě je vlastně docela pitomý, ale jihokorejské filmy mají tu výhodu, že vzhledem k k jiné mentalitě lidí i filmových tvůrců, působí na nás trochu exoticky, originálně a tím pádem jsem si Ajeossi užil více než kdyby to bylo podle hollywoodské šablony. Ano, vím, že to trochu krátkozraké a kdybych měl nasledováno více podobných asijských filmů, šel bych s hodnocením asi dolů... ale nemám, takže 4*. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Žije jen pro dnešek a proto, aby s nima vyjebal.... Je (zřejmě) dobrej zabiják, má vztah k malý holce a na okně má kaktus. Kdo to je? Korejskej LEON? Ne, jen soused, kterej se přimontuje do rodinných trablů blbý štětky, která ukradne herák a války obchodníků s orgány. Tenhle osamělý mstitel ví co hledá, zná prostředky, jak toho dosáhnout a způsoby, kdy se snima nesere musí bavit i ty mafiány. Akce, to je hodně dobrá kontaktní ruční práce, při který zajisté oceníte, když frajerovi ušpiní ty jeho bílý tepláky. A třešničkou je parádní finále s dokonalým soubojem na nože. Překvapuje mě, že děti toulající se po celý zemi dokonce i po smrti na mě nepůsobí vydírajícím způsobem. Prostě to jen zapadá do reality. Jo, ti kluci Korejský umí překvapit. Furt. Pardon – stále! VY JSTE MĚ PŘIŠEL ZACHRÁNIT? ZŮSTAŇ TAM, UMAZALA BY SES OD KRVE. Jak dojemné.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Doma mi říkají, že když se ztratím, mám zapomenout adresu a telefon . 2.) Nevím k čemu se hodí fén nebo nastřelovací pistole. 3.) Zjistím, že Korejec je pořádně nasranej až když se ostříhá. 4.) Ještě mě ty nekonečný příběhy o pomstě neomrzeli. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()

Galerie (280)

Zajímavosti (8)

  • V raných přípravách filmu kolovala mezi tvůrci představa o hlavní postavě jako o 60letém severokorejském agentovi. V souvislosti s rolí byl ale osloven také Bin Won a ten nadšeně souhlasil, takže z původních plánů sešlo. (Ouwen)
  • originální název Ajeossi lze do českého jazyka přeložit jako "muž", (Ouwen)
  • Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama