Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Dalo by sa povedať, že sa jedná o kombináciu filmov Leon, Muž v ohni a 96 hodin. K tomu je logicky prihodená dávka ázijského zmyslu pre akciu. Veľmi kvalitne urobená klasika (muž zachraňuje dieťa zo spárov podsvetia), ktorá má však problém vybudovať vzťah k postavám. A z toho dôvodu, aj keď sa jedná o chutný juhokórejský pokrm, sa k tomuto filmu už nebudem vracať a radšej nabudúce skúsim inú položku z orientálneho menu. ()
Ten najklasickejsi pribeh (implementujuci pertraktovanu temu cierneho obchodu s ludskymi organmi) ovsem presne v tom korejskom prevedeni (noir),pre ktore mam slabost. Od Bittersweet life asi najintenzivnejsi zazitok. Won Bin ako novy Lee Byeon-hyeong (podla jednej ankety medzi korejskou mladezou) moze uplne byt. ()
Nejlepší akční film, který má vše co mi může udělat radost. Nenašel jsem absolutně žádnou chybičku, nic mi nevadilo, všecko mi přišlo dávkované přirozeně, došlo i na slzy a akční scény jsou napumpované emocemi. Závěrečný balet, kdy Bin Won vykosí celou vilu jedinečný, zejména díky harmonické hudbě. Akční scény špičkové, na můj vkus jich bylo dost a Bin Won je herecké eso, věřil jsem mu všechno a má nesmírné charisma. Jakmile odhodí skin chodící mrtvoly a vypustí zvíře, film spěje k nejdestruktivnějšímu konci, který mne rozsekává pokaždý když ho vidim. Nejvíce mne hřeje na srdci fakt, že takovej film už nikdo nenatočí. Absolutní extratřída. ()
Příběh sám o sobě je vlastně docela pitomý, ale jihokorejské filmy mají tu výhodu, že vzhledem k k jiné mentalitě lidí i filmových tvůrců, působí na nás trochu exoticky, originálně a tím pádem jsem si Ajeossi užil více než kdyby to bylo podle hollywoodské šablony. Ano, vím, že to trochu krátkozraké a kdybych měl nasledováno více podobných asijských filmů, šel bych s hodnocením asi dolů... ale nemám, takže 4*. ()
Lidé, co žijí zítřkem, nemají šanci proti člověku, co žije dneškem.. Není pochyb, že na rozdíl od americké, či evropské kinematografie umí Asijci kromě navození specifické noirové atmosféry i „prodej“ motivace hlavního hrdiny prahnoucího po pomstě, či něčí záchraně, nicméně u konce „cry me a river a začas si založíme nehtové studio“ se znova ukázalo, že práce s emocemi je hrozně tenký led, který ne každého udrží. Proti akčnímu aspektu Ajeossi však nemám sebemenších námitek. Kdo by řekl, že ten mladík, co má 30 kilo i s klíči od zastavárny, dokáže tak lehce způsobovat protivníkům fraktury, průstřely a více bodných ran, než měl Ježíš na dřevěném římském odpočívadle? Jestli však mám na parapetu volit mezi fíkusem a kaktusem, volím fíkus.. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
![Muž odnikud - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/948/160948733_2c84e8.jpg)
Zajímavosti (8)
- originální název Ajeossi lze do českého jazyka přeložit jako "muž", (Ouwen)
- Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
Reklama