Reklama

Reklama

Goltzius a společnost Pelikán

(festivalový název)
  • Velká Británie Goltzius and the Pelican Company (více)

Obsahy(1)

Mnohovrstevnaté intertextuální dílo, které ilustruje Greenawayovy názory o hranicích filmového vyjádření. Nizozemský barokní rytec Goltzius, hédonistický mecenáš, erotické scény z bible, citace výtvarného umění, brechtovská divadelní stylizace, nápisy a texty - to vše vytváří nevšední divácký zážitek. (Letní filmová škola)

Recenze (13)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Po stylové stránce jsem se nestačil divit. S panem režisérem sice už nějaké zkušenosti mám, ale to, jak se výrazově projevil zde, mi docela vyrazilo dech (a třeba takhle „vymazlenou“ mizanscénu“ jsem neviděl už ani nepamatuju). Provokativní a ironický děj (stejné přívlastky se dají použít i na dialogy) však postupně paradoxně upadal do stereotypu; přijde 1 sexuální výjev, obecenstvo ve filmu (a naopak v kině) se nad ním ukájí, poté následuje obhajoba a trest, a tak stále dokola. Takže jsem se i při vší té vizuální potravě místy prostě nudil. Proto pouze lepší 3*, přestože jde po některých stránkách o velmi zajímavé dílo. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nejzajímavějším na celém filmu opět je vizuální stránka, se kterou si Greenaway zase řádně vyhrál. Poněkud ten vizuál připomene všechny tři díly Tulse Luper Suitacases, což myslím v dobrém. A ono mě to ze začátku celkem bavilo, tedy kromě snad nejhůře udělaných úvodních titulků ze všech Greenawayových filmů vůbec. No jo, jenže tenhle zájem mi vydržel tak do konce první hry, pak mě to začalo strašně nudit a navíc se tam nic kromě těch her pořádně nedělo. A to už jsem se těšil, že jsem zas narazil na další alespoň dobrý Greenawayův film. Jinak na nahotu už jsem v jeho filmech zvyklý, ale právě v Goltziusovi mi přišlo, že už jich bylo zbytečně moc. Silné 2* ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Greenaway se topí. Tento člověk, který chápe možnosti filmu coby média jako málokdo, už v dnešní době disponuje až příliš mnoha prostředky k vyjádření a nedokázal je utříbit. Přes všechnu snahu se nedostal za už dostatečně komplexní a velmi podobné Dítě z Maconu a pouze ukazuje, že doba jde dál. Což není objev století. ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Pro mě typický příklad vleklé a zřejmě už nikdy nepřekročitelné tvůrčí krize dané povahou tvůrce - prostředků k tvorbě bude už vždycky dost, nápadů jakoby taky, ale něco tam chybí - asi důvod. Platí tu jednoznačně komentář k 3x3D od JitkaCardova - i Goltzius evokuje "úroveň neohrabané školní powerpointové prezentace, vizuálně připomíná nudnou cestu po 3D modelu nově projektované budovy před schválením komisí EU nebo pohyb po muzeu v laciné počítačové hře"... Dá se to ale pořád jakoby zakrýt erudicí, inteligentními hovory o "podstatě reprodukčních technik" a trochou té erekce. Doba fascinace z Prospera je ale dvacet pět let zpět. Chybí ryzost rituálu a i ten konceptualismus šustí po padesáti letech od vzniku prostě jen mediálně atraktivními úspěšnými grantovými loupežemi - zvláštní, jak i ta "nejmodernější technika" a "pornografie" může v rukou akademiků působit beztvaře, fousatě a nudit. ()

mrart 

všechny recenze uživatele

Greenway vždy potěší a okouzlí opulentní formulací díla a hrou s možnostmi formálního ztvárnění jeho vizí. Divadelně pompézní přemítání přesto jako by bylo autorovým monologem, hrou pro hru s patřičným množstvím možných proměnných. Goltzius (skutečný barokní grafik) a jeho společnost Pelikán mají na přání mecenáše prezentovat své pojetí sedmi hříchů na pozadí příběhů z bible. Oslava tělesnosti a její nutná obhajoba může začít... ()

Galerie (43)

Reklama

Reklama