Reklama

Reklama

Stoker

  • Česko Tajemství rodiny Stokerů (více)
Trailer

Po tragické smrti otce v den jejích osmnáctých narozenin se India Stoker (Wasikowska) seznamuje s Charliem (Goode), jejím charismatickým strýcem, o jehož existenci až dosud neměla ponětí. Když se Charlie nastěhuje k Indii a její labilní matce (Kidman), obě jsou okouzleny jeho šarmem a klidem. Brzy je ale jasné, že Charlieův příjezd nebyl náhodný, a že jeho šokující tajemství z minulosti můžou zásadně ovlivnit Indiinu budoucnost... nebo ji úplně zničit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (18)

Trailer

Recenze (569)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Chan-wook Park je pro mne stále pouze průměrným režisérem. Stokerovi je vcelku zvláštní,znepokojivá,lehce uchylná filmařina s velmi zvláštními záběry na okolí,avšak má to bohužél i pár hluchých míst, chybí emoce a napětí a znova bych si Stokery už nepustil, ale za podařený konec jednu hvězdu navíc přidám. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

,,Víte, čeho jste se dopustila?" ,,Jela jsem rychle a efektivně." ,,A v čem spočíval ten efekt?" ,,Abych vás přilákala...." Po delší době nádherný filmový zážitek připomínající, že film je medium vizuální. Vytříbená forma kupodivu nepřebíjí obsah. Střípky z rozbitého zrcadla se pomalu skládají, tu se zdvojí, tam nějaký nezapadne správně, jinde chybí... Bizarní obraz je skládán zvolna, trpělivě, protkáván zvuky a tóny, barvami temnými i zářivě pastelovými, odstíny bílé i cákanci rudé...krve. Hlavní postavy jsou svině, i když každá tak trochu jinak. Zhrzená manželka utápějící se v samotě a nudě, podivínská dcera libující si v zabíjení ptáků a temných pohledech a slizký strýček mající nejedno děsivé tajemství. Mrazivá atmosféra zvolna houstne tak, jak se stupňuje hrůza provázející konání postav. Snímek s artovými postupy jistě neosloví každého. Kdo se ale nechá omotat pavučinou a vtáhnout do děsivého světa, neměl by litovat. ()

Reklama

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Najväčší problém u Parkovho amerického debutu mám s Millerovým scenárom, ktorého zaradenie do black listu je pre mňa prekvapením. Nepostráda síce zaujímavú premisu a myšlienka, ktorú sa snaží vyjadriť tam je.... ale na celovečerný film je toho podľa mňa málo a nie je to ani príliš originálne. Jediné čo ho vyťahuje nahor je samotný Park a jeho réžia. Stokerovcov tak hodnotím ako klasické víťazstvo formy nad obsahom, ale to mi aj napriek slušne obsadeným hercom tentokrát nestačí. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

O čem skutečně sní americké teenagerky… Park útočí na americkou kinematografii jejími vlastními zbraněmi. Do rámu pro rodinné melodrama, jehož ideologii (rodina nadevše, děti jako šance na nápravu) se krutě vysmívá, vsadil film žánrově neuchopitelný, formálně vyprecizovaný a skrz naskrz úchylný. Počínaje flashforwardem, který film otevírá (a naznačuje dominující, pod povrch pronikající vyprávěcí perspektivu), jsme různými vyprávěcími prostředky mateni a naváděni nesprávnými směry. Důležité informace se dovídáme dříve či později než postavy, žánrových konvencí je užíváno v neočekávaných kontextech, mezi padouchy a hrdiny bychom s klidem mohli položit rovnítko. Nahodile působící detaily (chodidla, pavouk) postupně, za častého využití grafické návaznosti záběrů, zapadnou do promyšlené struktury a stanou se z nich významné motivy, sloužící zjevným i podpovrchovým tematickým rovinám příběhu. Občas nechutné detaily (propíchávání puchýře) zároveň naznačují, jakým způsobem vnímá realitu Indie, což je zřejmě nejnázorněji demonstrováno jejím školním malováním vnitřního motivu vázy (namísto toho, aby malovala samotnou vázu nebo květiny v ní umístěné). ___ Park dobře ví, jak jsou v Hollywoodu vystavěné určité typy scén, pročež tato schémata ironicky staví do popředí (rytmizace scény za užití metronomu, který je přítomný v diegetickém prostoru filmu), nebo je obchází (nerespektování pravidla osy během troj-dialogu, diskontinuitní řazení záběrů během celého filmu). Skrze ironickou mřížku můžeme vnímat také hlavní hrdinku, která má podobně morbidní zájmy jako mnohé její vrstevnice, akorát u ní nejde pouze o pózu. ___ Celý film je po vzoru Shadow of a Doubt vystavěn jako napínavý – ovšem silně nejednoznačný, pokud jde o morální kategorie – duel mezi dvojicí protivníků, kteří se doplňují i ničí a jejichž síly jsou jenom zdánlivě nevyrovnané. Paralelismus z velké části organizuje vyprávění. Stará se o některé z nejpůsobivějších scén filmu (orgasmický duet na piano), motivuje změny hlediska v rámci jednoho dlouhého záběru (ať pomocí změny směru pohybu, nebo klasičtějším přeostřením) a upozorňuje nás na dějově významné okamžiky (k většině zásadních odhalení dojde na schodech, jimž na začátku „vládne“ Charlie a na konci Indie). Vrcholnými momenty snímku jsou dvě precizně vygradované a dost šokující střihové scény, z nichž ta první staví na stejnou úroveň sex a smrt a ta druhá unikátním způsobem zplošťuje tři časové roviny v jednu. ___ Z psychoanalytického hlediska jde o nesmírně hutný film, ačkoliv se občas uchyluje k naivní doslovnosti a s některými symboly pracuje mnohem okatěji než třeba Hitchcock, který se kvůli cenzuře musel více krotit (prošlo by mu snad leda Charlieho hodnocení vína, doprovázené významnými pohledy na Indie). Matka je v společných záběrech Indie a Charlieho nadbytečným a rušivým prvkem, což částečně odpovídá významu role Nicole Kidman, která navzdory svému hvězdnému statusu ve filmu víceméně jen statuje (čili jde o porušení očekávání spojených se star systémem) a na zajímavosti získává teprve při symptomatickém čtení (repríza „primal scene“, která Indie vybudí k vlastní sexuální aktivitě). ___ Stokerovi představují v kontextu americké produkce osvěživě cynický film, jehož semknutost na úrovni nižších i vyšších vyprávěcích jednotek je radost zas a znovu analyzovat (protože jedním a dvěma zhlédnutími jej rozhodně „nevyčerpáte“), třebaže občas budete muset přimhouřit oči nad naivitou jeho scénáře. 90% Zajímavé komentáře: Traffic, mm13, maddy () (méně) (více)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Indii Stoker za záhadných okolností zomrel otec. Na pohrebe sa objaví aj brat nebohého, Charlie. Záhadný muž, ktorého podoba s nebožtíkom je viac ako zrejmá, pôsobí elegantne a inteligentne zároveň. Ohúri aj samotnú vdovu. India však má na pobyt strýca v ich dome a okolnosti odohrávajúce od jeho príchodu svoj vlastný názor. Dámy a páni - bublina spľasla. Ďalší umelo nadhodnotený snímok. Už som z toho otrávený, ako sú podaktoré filmy precenené len vďaka režisérovi, hereckému obsadeniu či dobrej kamere. A kde je ten pôžitok, ktorý má thriller, dráma či dokonca horor ponúknuť? Mimoriadneho napätia, strachu, či pocitu úzkosti sa Vám skôr dostane po zhasnutí lampy na tmavom sídlisku. Stokerovi sú obyčajné dielo, ktoré takmer 50 minút nič neponúka. Následne sa kvalita síce zlepší, ale tak či onak je to nemastný, neslaný film, ktorého hluché, nudné "bláboly", masturbácia v sprche, či orgazmus pri hraní na klavíri, mňa nijak neohúrili - 50%. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (12)

  • Do jedné z hlavních rolí měla být původně obsazena Jodie Foster, která byla nakonec nahrazena Nicole Kidman. Naopak ve filmu Úkryt (2002) měla být do hlavní role obsazena Nicole Kidman, které byla ale nahrazena Jodie Foster. (Mrs.Blue)

Související novinky

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Korejský mstitel a další krvavá sága

Korejský mstitel a další krvavá sága

20.09.2012

Chan-wook Park se proslavil tzv. „trilogií o pomstě“, která zahrnuje dnes už kultovní kousky Sympathy for Mr. Vengeance, Sympathy for Lady Vengeance a Old Boy. Pak si natočil několik žánrových… (více)

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

13.06.2011

Je to zajímavá kombinace jmen. Kultovní korejský tvůrce Chan-wook Park na postu režiséra, Tony a Ridley Scottovi jako producenti a... hvězda seriálu Prison Break Wentworth Miller jako autor scénáře.… (více)

Reklama

Reklama