Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (435)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Díky zdejším komentářům jsem byl připraven na osekanost příběhu, i na roztřesenou kameru. Nemám ale pocit, že kdybych tyto dvě informace neměl předem, bylo by mé hodnocení jiné. Ano, některé skoky v ději mi samozřejmě přišly zvláštní a nad některými jsem musel chvíli přemýšlet, co vlastně pro příští události znamenají. Ale když to tak tvůrci chtěli, máme to mít. Konec konců, na Vendetě vás zaujme spíše finální zpracování a koncert dua Vetchý&Kaiser, než abyste se pitvali v tom, proč byl střih tady a tu zas támhle. Alespoň tedy doufám... Protože po tom všem nadávání na komercializaci české filmové tvorby by byla věčná škoda odsoudit debut člověka, který si doufejme i nadále půjde svou vlastní cestou. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Mám jinou diváckou zkušenost než většina aktuálních komentátorů, částečně určitě proto, že jsem ještě před projekcí četl scénář a přesně proto věděl, do čeho jdu. Vědel jsem, že synopse a upoutávky dost matou a že je film osekanej na kost a dost přísně zbavenej epizodek i vedlejších významů... A jeho realizace mi imponovala - souhra kamery, střihu a zvuku je na české poměry (nejen ty debutantské) výjimečná a atmosféricky bez problémů pohlcující, zlomový scény adekvátně mrazivý (diktafon, rákosí) a bezmála mccarthyovská koncentrace čistě na konání postav je osvěžující. Hlasitýmu žehrání na hloupost na nelogičnost úplně nerozumím, protože právě to ohlodání látky na dřeň se nějakýmu velkýmu rozebírání a argumentačním bitvám o inteligenci filmu podle mýho vzpírá. 70% Poznámka na okraj: Zaměřením na jednání postav a hutnej a nepříjemnej feeling mi Vendeta evokovala britskej (pravda, výrazně lepší) Seznam smrti, kterej řadím mezi 10 nejlepších filmů roku a jeden z nejintenzivnějších zážitků posledních měsíců. A bolí mě, že tahle svérázná pudová pecka má na CSFD pořád jen 50%. ()

Reklama

Javert 

všechny recenze uživatele

Oceňuji snahu natočit v naší kotlině něco trochu "jiného" se snahou zaujmout originalitou a minimalismem a nikoli okázalým patosem. Škoda je, že tvůrci z nadějného projektu nevyždímali více (některé scény vyšumí do ztracena, pubertální herci jsou tak špatní, že jim přejete jen to nejhorší, atd.) a zůstali na půl cesty k dokonalému, stylovému českému thrilleru. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zlý a syrový film, při kterém jsem zažíval podobné pocity jako u slavného kriminálního dramatu Chladnokrevně z r. 1967 (Vendeta však na rozdíl od něj není díkybohu natočena podle skutečných událostí). V obou filmech se stane na začátku zločin, který šokuje svou iracionální krutostí a nepochopitelnou motivací pachatelů, přičemž divák je zprvu ponechán v tápání, co se vlastně stalo. Později se oba filmy k průběhu zločinu vracejí a drásavě jej rekonstruují (Chladnokrevně o poznání víc explicitně), zatímco sledujeme, jak se kolem pachatelů stahuje smyčka. Dalším pojítkem obou filmů je absence nějakého morálního hodnocení - oba filmy s dokumentární věrností zachycují sled událostí, které se daly počátečním zločinem do pohybu a které nakonec své pachatele semelou. Pomstě - osobní ve Vendetě i té společenské v Chladnokrevně - je nakonec učiněno zadost a s pachateli se nikdo nemazlí... Na mysl se ale dere strašlivá a nekonečná pachuť z pochybností, zda to celé mělo smysl. Co se stalo, nelze odestát, a oba filmy přesvědčivě dokazují, že instrument msty je dvousečnou zbraní, která se nakonec vždy obrátí proti samotnému mstiteli. Na mysl se zde ostatně hned dere vzpomínka na mého oblíbeného hraběte Monte Crista a spoustu dalších postav ze světa literatury a filmu, které by o pomstě a jejím prokletí mohly jistě dlouze vyprávět. Vendeta je z mého pohledu bezpochyby skvělým filmem, a to nejenom na české poměry. Líbila se mi obzvláště jeho úsečnost a náznakovost, vše je většinou jen lehce naznačeno a kamera se drží decentně opodál, prosta vší voyerské dychtivosti, ke které by téma či některé scény snadno mohly svádět. Po technické stránce nemám výhrady, až na toho podivně zpraseného Mozarta, který u mě vyvolal lehce pozdvižené obočí a tiché zašeptání WTF?! na rtech. Herci samozřejmě famózní - duo Vetchý & Kaiser patří k našim nejlepším hercům a jejich projev na plátně mě skutečně baví. To již bohužel nemohu říct o představitelích dětských rolí, ale přimhuřme oči :) Na to, že je to celovečerní režijní debut Miroslava Ondruše, mohu směle prohlásit, že jsem dlouho neviděl český film, který by na mě tolik zapůsobil svou tvůrčí invencí a celkovou originalitou zpracování. Kdesi jsem se dočetl, že režisér si zde napsal i scénář, což můj obdiv jen umocňuje, byť souhlasím s rovněž jinde vyčtenou výtkou, že Ondruš se zde projevil jako schopnější režisér než scénárista. V řadě momentů mi totiž Vendeta přišla nepřesvědčivá a měl jsem hluboké pochybnosti nad tím, zda by se to celé - navzdory vší té syrové dokumentárnosti - mohlo takto stát. Osobně o tom dost pochybuji a většina příběhu mi přišla bohužel už za čarou uvěřitelnosti. Obzvláště postava Kaiserova lesníka mi přišla skutečně hodně za hranicí čehokoli, čemu jsem ochoten věřit v oné hře, jak by se to asi mohlo stát v reálu. Přesto - u mě osobně - silný divácký zážitek, slabším povahám ale nedoporučuji. Po zhlédnutí na vás může padnout obstojná skepse ze světa, ve kterém žijeme. Jak že to bylo s tím Hemingwayem a vírou v to, že tento svět je nádherné místo a stojí za to o něj bojovat?... () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak za tu třaslavou kameru to směřuju na odpad. Ano jistě byla ve filmu celkem málo a hlavně tehdy když hrdinové příběhu běhali, ale i tak pokud si naši filmaři chtějí hrát na Ameriku, tak doporučuju letiště Ruzyně a směr Los Angeles, protože možná to filmařům nedochází, ale do kina chodí diváci a ne fanoušci pouťové atrakce zvaná houpačka. Na druhou stranu nechci být kat režisérského debutanta a tak dám filmu šanci a přihodím klady, ale bohužel i další zápory. Předně si musím povzdechnout nad zoufalou nedotažeností příběhu osudem policajtů počínaje a až trapným koncem konče. Navíc teda logika, taky žádná hitparáda, takhle si představuju Vendetu v podání Pata a Mata a ne dospělýho chlapa, byť psychicky zlomenýho. Naštěstí toho chlapa Ondra Vetchý zahrál za 1s*, věčná škoda, že scénář neumožnil větší prostor pro tandem Vetchý + Kaiser, to by pak šel film hned do vyšší ligy, protože jejich společné scény jsou tím nejlepším co film nabízí. Cením si netradičního, rozuměj syrovýho pojetí filmu a vynikajícího výběru exteriérů. Pokud jde o emoce, tak se zadařilo pouze v prologové části, kdy jsem měl sto chutí vpálit těm třem košťatům kulku mezi oči a ránu zasypat solí, navíc ty emoce vygradovaly při kecech toho policajta, tady jsme tedy cítil úmysl, mě k myšlenkám na kulku a sůl pro ty smrady emotivně dotlačit. Osobně mě mrzí, že jsme jako diváci byli ošizeni o celý násilný akt na oné dívce, ne snad že bych po tom úchylně lačnil, ale protože by to přidalo na celkový síle a intenzitě prožitku. Škoda, někde v prapůvodu to bylo myšleno možná dobře, ale někde na cestě do kin to všechno začalo pajdat. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Na place bylo zejména kvůli dětským hercům zakázáno smát se. Aby byl zákaz spravedlivější, zákaz platil pro všechny. (PinokKio)
  • Miroslav Ondruš na svém autorském díle pracoval již od roku 2008. (AngelusCZ)
  • Natáčení filmu bylo pro všechny velmi náročné. Točilo se hlavně v lesích a na plac se nastupovalo už před pátou ráno. (Coldrex)

Reklama

Reklama