Režie:
Henry SelickKamera:
Pete KozachikHudba:
Danny ElfmanHrají:
Chris Sarandon, Catherine O'Hara, William Hickey, Glenn Shadix, Paul Reubens, Ken Page, Danny Elfman, Sherwood Ball, Edward Ivory, Greg Proops, Billie HayesObsahy(1)
Jack Skellington je oblíbený vládce městečka Halloween, který dohlíží na tvoření všech morbidních potěšení, hrůz a překvapení. Jack je svou každoroční neměnnou rutinou absolutně znuděný. Jednoho dne se ocitne v sousedním Vánočním městě a za zvuků vánoční hudby prozkoumává zdejší tradice a obyvatele. Rozhodne se, že unese Santu Clause a uspořádá si Vánoce podle vlastních představ. Na pomoc si pozve své přátele ze záhrobí a vyrobí nádherné dárečky pro všechny hodné děti. Naloží je na sáně tažené kostrami sobů a vyráží nadělovat vánoční pohodu. Co na to budou říkat děti, až jim dárky budou předávat duchové a vlkodlaci? (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (796)
Nádherný strašidelný animák. Ani jsem neměl ponětí, že film netočil Tim Burton. Příběh je velice citlivý a vše je neodolatelně strašidelné, poeticky morbidní, dojemné a zábavné. Nedílnou součástí je i atmosférická hudba Dannyho Elfmana a dokonale padnoucí písně (hlavně This is Halloween). Až jsem se tomu divil, jak moc mě tahle totálně ujetá podívaná dostala. 100%. ()
To, co fungovalo u Mrtvé nevěsty, zde bylo spíše prvoplánové, nezábavné a nijaké. Originální zápletka to jistě byla, ale byl to právě fikční svět Henry Selicka a Tima Burtona, který mi přišel nejvíce ledabylý a nedomyšlený. Ještě ke všemu celý děj zdržovaly nezáživné písničky, které mě ani v tom nejmenším nedokázaly oslovit. Nakonec jsem si to užil aspoň díky tomu prapůvodnímu nápadu a pěkně stylizované animaci. Chyběl tomu propracovaný svět, který mi naopak nabídly Příšerky s.ro., a lepší tah na branku, který mě strhl až v mladší verzi Mrtvé nevěsty. ()
Na poprvé mírné zklamání. Občas až zbytečně morbidní, a prapodivně groteskní, a přitom nikterak strhující, prostě JEN zajímavá. Vyzdvihnout musím ovšem animaci, která na některých místech budila dojem živého člověka navléknutého v pytli. Písničky byly takové normální. Podtrženo sečteno - Mrtvá nevěsta se mi líbila mnohem víc. ()
Pokud je Mrtvá nevěsta takovým roztomilým nekrofilním polibkem, který potěší masy, příběh Jacka Skellingtona je hnilobný gulášek pro chuťové pohárky burtonovských labužníků. Na prvním místě tentokrát figuruje Danny Elfman, jehož skvělý soundtrack i výtečný vokální projev v hlavní roli dělá z filmu skutečný zážitek. Převelice potěšující je i makabrózní animace, která kaskádami barev, ostrými barevnými rastry i velkými celky jednoznačně Mrtvou nevěstu překonává. Co se hravosti týče, je to mezi zemí nebožtíků a Helloweenovým královstvím plichta. Vizuální vynalézavost tvůrců nezná mezí a malými gagy je film prolezlý jako nebožtíkovo tělo červy (mými osobními šampiony jsou vampíří hokejisté). Příběh je, jak jinak, typicky burtonovský, hlavní postava rozkročená mezi dvěma světy, přičemž do jednoho náleží a druhý se snaží pochopit... funguje to vždy, tudíž i zde. Možná mi trochu chybí větší vřelost, kterou Burton docílil u milostného příběhu Viktora a mrtvé nevěsty. Noční můra si zachovává záhrobní odstup a doopravdy mě rozehřála až zasněžená scéna v samém závěru. Nelze však slevit z absolutního hodnocení, ne pokud je člověk zastydlým milovníkem filmové i literární poetiky pošuka Tima Burtona... ()
// Distribútor: Buena Vista // Počet premietajúcich kín v USA: 1,671 // Otvárací Víkend USA: $8,212,477 // Bábková animácia je pre mňa tým najhorším prevedením animácie, aké len môže byť. Ako nič proti tomu nemám, jednoducho to nieje moja šálka kávy, avšak texty a hudobné prevedenie stoja za zhliadnutie tohto snímku..... 60% ()
Galerie (91)
Photo © 1993 Touchstone Pictures
Zajímavosti (27)
- Danny Elfman se zde projevil jako dokonalý tvůrce, nejenže složil hudbu a napsal slova, ale i propůjčil svůj zpěv několika postavám v čele s Jackem Skellingtonem. (Trainspotter)
- Na filmu pracovalo okolo sta lidí, na devatenácti podiích a s 277 loutkami. (Trainspotter)
- Studio Disney se postavilo k tématu filmu odměřeně a film předalo dceřinému studiu Touchstone Pictures. Film nedoprovázel ani adekvátní merchandising a v den premiéry byl nasazen jen do čtyř set kin, i když obvyklý počet byl cca dva tisíce. (Trainspotter)
Reklama