Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (984)

H34D 

všechny recenze uživatele

Epizodická exkurze do zlotřilých ulic Los Angeles nasnímaná z velké části "autentickou" kamerou, to zní dobře, že? David Ayer je očividně policejní tématikou posedlý, ovšem stále se mu nedaří vykreslit ji v pravém světle. Patrola vypadá drsně, nemilosrdně, neúprosně, nepřímo tvrdí, že správní hoši z ulice mají nahodit modré uniformy a zmíněné ulice střežit, nicméně všechno tohle je patřičně modifikováno ve prospěch filmového média. Snímek svou intenzitou přímého boje se zločinem sice překonává Street Kings, ovšem o komplexnosti policejní práce nevypovídá tolik jako Tropa De Elite, nebo seriálové skvosty The Shield a The Wire. V konečném důsledku se jedná o zábavný akční film, podpořený slušivými emocemi a originálním vizuálem (kamera), ale díru do světa neudělá... 7/10 ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Patrole se dá vyčítat hned několik věcí - ale nikdy ne všechny najednou. Někomu bude vadit kamera (z ruky, někdy cíleně z Taylorovy kamery, někdy z ruky filmového kameramana, někdy z kamerek na uniformách, na hlavních, na zpětných zrcátkách, pod vysílačkou v autě atd. atd.), někomu bude vadit podezřelá civilnost až přízemnost "mimopracovních" scének (sex, pubertální názory na vztahy, sex, všichni jsme velká rodina, sex, chlast, sex - ale pozor, monogamní sex;)) a možná i "kecy o ničem" v práci, když zrovna neprobíhá nějaká akce. Zkuste si ale s někým duchaplně povídat dvanáct hodin denně... s někým, kdo skutečně má být jako váš bratr, kdo vám má krýt záda, když jde do tuhého. A někomu bude nepochybně vadit, že hlavní hrdinové jsou téměř vždy nezodpovědní, svým způsobem se schovávající za odznak. David Ayer to (v tomto filmu) ale vždy otočí tak, abychom viděli i protiklad, a sice oddanost vysokým ideálům, odvahu, bratrství, i to (opožděné) vědomí vlastní smrtelnosti atd. A k tomu nás zásobuje ukázkami toho, že bez takovýchhle "uniforem" by nám, leckdy naivním a zoufale sebe sama si hledícím lidičkám, zvěř rozumějící jenom zákonu džungle, naše poklidné životy pořádně pocuchala. Čecháčci samozřejmě budou mít plno řečí o otrávených netáhlech na obvodních odděleních, o korupci, machrování, a budou si ťukat na čelo při srovnávání policejní práce Taylora a Zavaly s řadovými příslušníky PČR. Jistě, jsou mezi nimi takoví, kterým bych z různých důvodů nesvěřil ani konzervu trenčianského párku s fazulí - ale takoví jsou i v mojí i ve vaší práci. A moje (a asi ani vaše) práce nespočívá v tom, že netuším, který z těch bezďáků, co je pravidelně zvedám z lavičky, kde vytuhli po náročném tanečním čísle na téma "paninko, ukažte co máte v tom kočárku, nebyl by nějakej drobásek?", má na krku vyhoštění, a v záchvatu paniky mi vrazí do boku šroubovák. Ani že nemám potuchy, jestli ten třicátýsedmý letošní squatter se zvláštními trhanými pohyby náhodou nemá v kapse zapomenutou stříkačku, ze které si odnesu v lepším případě žloutenku, protože mi při osobní prohlídce propíchne oboje rukavice. Nemluvě o tom, co si každou službu vyslechnu od všech těch "uvědomělých občanů", kterým se sakra vůbec nehodí, aby si někdo dovolil jim říct "pane, to co děláte, je špatně", a vědí moc dobře, kdo z ostatních se právě teď dopouští daleko horších věcí, a měli byste se věnovat jim a ne jemu. Takže prostě ano, Davide Ayere, takhle to vypadá, ať se to lidem líbí nebo ne, a můžeme jenom diskutovat o tom, jestli jsi tím chtěl říct něco navíc. Pokud ano, tak je to správně morálně šedivé (ale jen pokud se nad tím zamyslíte - pokud ne, tak se budete na policisty dívat s větším respektem než doteď), a pokud ne, tak je to velmi povedený mix akce a emocí. A pokud vám jako divákovi jsou tyhle všechny věci lhostejné, a jedete si jen po hereckých výkonech, tak si taky přijdete na své. Takže i když to není zdaleka komplexní záležitost, je to věc docela výjimečná, a zaslouží si 80%. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Once upon a time in South Central... Výborná policejní bromance, (věrný?) obraz poměrů v drsnější části L.A. kde se to masí mezi členy LAPD, gangy Bloods a "putos" hispánci / zatím jasně nej zářez od Davida Ayera. Formát ruční kamery a dokumentární efekt reality-TV zde má dokonalý smysl, celá stopáž je jedna velká série zásahů při hlídce a vtahující akce, cool záběrů velkoměsta, parťáckých konverzací a střípků z osobního života. Gyllenhaal & Peña jsou skvělí, jejich zásluhou funguje chemie a emoce... Výjimečně portrét složek tamní policie bez korupce, "zlo" je zde vyloženě pouliční neřád. NY Times moralizuje (x) nad exploatací menšin, zločinu a násilí, což bývá spolehlivá známka kvality :) Druhá projekce, zvyšuji na 5*. ♪♫ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film posledních měsíců!! Hloubka a silný příběh nechť jdou stranou. To, co neměly předešlé snímky Davida Ayera Harsh Times a Street Kings, tedy atmosféru a koule, má End of Watch měrou vrchovatou. V obou předešlých filmech sice nabídl několik skvostných akčních scén, snažil se být za každou cenu ultradrsnej a vulgární, ale moc to nefungovalo. Tentokrát je to jiné. Ayer láká a vnadí natolik, že divák by chtěl ve společnosti policajtů Briana a Mika strávit klidně další hodinku času. Neskutečně adrenalinem nadopované momenty překrývají i fakt, že snímek je závislý na své formě a že pozapomněl příběh. Jeho absence ale Ayerově snímku neškodí. Parťáci prostě tu vynesou děti z hořícího domu, tam zase objeví doupě obchodníků s bílým masem a naneštěstí pro ně píchnou do mexikánského vosího hnízda. Mezitím si stačí netriviálně popovídat o životě, vztazích, jeden se ožení, druhý se dočká potomka. Tenhle kaleidoskop vzrušivých výjezdů se může někomu zajídat, jiní budou pokyvovat, jak tvůrci donutí diváka sledovat dva velmi dobře napsané a zahrané policejní „puberťáky“ s takovým zaujetím. Zkrátka se oba snaží ve čtvrti, kde každý druhý má za pasem bouchačku, přežít a udržovat jakýs takýs pořádek. Heroizace policejní práce mi nevadila, vtažení do akce v ulicích plných feťáků, kurev, násilníků a primitivů mě naopak pohltilo. Tvůrci si pomáhají neobvyklým stylem snímáním (něco jako videohra nebo reality-show), překvapivě nerušivým, a i když nejsem fanda ruční kamery nebo point-of-view snímání, tady dávám oba palce nahoru. Díky tomu je tenhle akční thriller rychlý, neokoukaný, intenzivní a až na americké finále nekompromisní. A Anna Kendrick je opět neuvěřitelně rozkošná!! Jedno z nejlepších policejních dramat vůbec!! ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Tú sekanú ručnú kameru som neočakával, na druhej strane filmu dodala vierohodnosť i pocit, že ste pri zásahoch spolu s nimi. Ústredná dvojka bola zvolená veľmi dobre, je vidno, že si to užívali, hlavne v záverečnej scéne, kde som sa s nimi schuti zasmial i ja. Malý problém som mal stým, že ani po 70-tich minútach sa stále príbeh vlastne nerozbehol, stále sme iba svedkami väčších či menších zásahov a keď už konečne nejaká zápletka prišla, tak sa mi zdala trochu povrchná a narýchlo. Možno to bol dôvod. Keď si na vás niekto sadne a netušíte to, tak sa to zvrtne raz-dva. Záver je bezpochyby silný a film ako celok slušná pocta práci policajtov, ktorí v tých najhorších štvrtiach riskujú svoje životy. Je fajn, že režisér do filmu zamiešal i súkromný život ústrednej dvojky, pretože to film obohatilo a nie sme svedkami len a len policajnej práce. ++++++++++++ Možný spoiler. Vadili mi iba dva detaily, ktoré pri tak realistickom zobrazení vo filme trochu zamrzia. Ťažko uveriť, že sa obaja takmer bez škrabanca dokázali vyhnúť 3-4 samopalom, navyše AK-47 je silná zbraň a nemal by problém prevŕtať i dve tela prilepené na sebe...80% ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Dej filmu sa trvá 8 mesiacov. (zajo91)
  • Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) má být jedním z nejvíce inteligentních strážníků na okrsku. Tento fakt dokládá medaile "High Honors Medal", udělovaná kadetům za průměr 4.0 GPA minimálně dva po sobě jdoucí semestry, která je patrná na uniformě při slavnostním ceremoniálu. (Pria)
  • Ze střelných zbraní je možné nejčastěji zahlédnout pistoli Glock 22 a brokovnici Remington 870. Obě patří ke standardním zbraním americké policie. Ve snímku je ale možné zahlédnout také Colt M1911, Walter PPK, revolver Smith&Wesson nebo AK-47. (Adrai)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama