Reklama

Reklama

Dracula Daria Argenta

(festivalový název)
  • Itálie Dracula 3D (více)
Trailer

Obsahy(1)

V době emo upírů, kteří spíše než krvelačné bestie připomínají navoněné metrosexuály ze stránek módních magazínů, se Dario Argento rozhodl vrátit příběh otce všech nemrtvých do jeho gotické podoby, která sází méně na třpytivý make up a více na pořádnou porci poctivé hrůzy, kterou italský mistr exploatace zásobuje své fanoušky již několik desetiletí. Ani zde ale nezůstává Drákula čítankovou postavou z temnot viktoriánského světa; v Argentově fantastickém imagináriu získává další rozměr, stejně jako samotný obraz, který povýšil do dimenze stereoskopického 3D. Představitele absolutního zla, lačnícího po krvi bělostných panen v honbě za láskou milované ženy, ztracené před více než čtyřmi sty lety, tak opět čeká osudové setkání s Jonathanem Harkerem a jeho nastávající Minou. Zatímco si ale Drákula brousí zuby na krásnou Minu, pozadu nezůstává ani nemilosrdný Van Helsing, který neméně lační po tom, zbavit se půlnočního násosky už jednou provždy. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

CiTrus007 

všechny recenze uživatele

Řemeslně dobře zpracovaný, upoutá vizuálem a hlavně krásnými protagonistkami Miny, Lucy a Tanyi. Lekačky i krvavé scény jsou podle očekávání vyváženě strašidelné a hlavně neočekávatelné (což je na dnešní dobu celkem vzácnost). Příběh ale kvůli kvalitní porci hrůzy vůbec nezůstává pozadu... V mém pohledu jeden z mála novějších Drákulů s velkým D. [KVIFF 2012] ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě jsem nečekal nic převratného, když jsem viděl hodnocení filmu, ale nějak tajně doufal, že alespoň něco se mi zalíbí. Snímek se v základní linii drží Stokerovy předlohy (což je zmíněno i v titulcích), takže příběhu bych toho tolik nevytknul. Postrádal jsem však Argentovo řemeslo. Jeho osobitý vizuální styl vyšuměl do ztracena a obraz působí levně, televizně a bez výtvarné krásy. Místo červené (světlo, závěsy, oděv, interiéry, koberce...) a modré (světlo) dal poněkud nešťastně přednost zlaté a hnědé. Interiéry a noční ulice, zákoutí...bez Argentových oblíbených barev ztrácejí na tajuplnosti. Mnohé scény vypadají jako staré kolorované pohlednice - nádraží, les, jídelna(což byl možná záměr, ale patřičný účinek to na mne nemělo. To Coppola měl ve stylizaci šťastnější ruku.). Ale v té mizérii se mi třeba líbila scéna z kostela, kam dopadalo barevné světlo skrze mozaiky. Hudba - vydařená, ostatně Simonetti je dobrým skladatelem. Závěrečný song Kiss me Dracula, který zpívá Silvia Specchiová, jako by vypadl z kapel Nigthwish, Xandria či Within Temptation. Přiměřená nahota, gore zčásti velmi dobré, zčásti mizerně digitální - pěkné bylo vykydlení schůze odbojářů v kasárnách, efektní pak byl průlet kulky hlavou mihnoucí se v otevřených ústech (vzpomněl jsem si na Operu) a doprovázený krvavou fontánkou směřující vzhůru. Nejmizernější byly zřejmě digitální plameny a následný rozpad na pixelový prach. Jinak se nezapomnělo na nejznámější hlášku: ,,Děti noci." Dracula postrádal charisma, Hauer zase byl pořád jednou nohou v hrobě - zestárl nám hoch... Asia spolu s dalšími herečkami dostává pěknou hvězdičku za svůdnost. Pro mne zatím nejhorší Argentův film (tohle měl natočit v 70.letech), ale znám spousty daleko horších draculovin... ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Horor z kterého bolí oči. Přitom 3D je funkčně využito pouze k záběrům na poprsí Miriam Giovanelli a režisérovy krásné dcery. Je tu sice pár uměle vypadajících jízd kamery úzkou uličkou, takže divák si nemůže nevšimnout, že kouká na film ve 3D, ale to je tak všechno. Druhořadí herci předvádí třetiřadé herecké výkony, scénář byl z finančních důvodů zjednodušen ještě více, než bývá zvykem, triky za moc nestojí, výprava je na úrovni české televizní pohádky a možná ještě o něco níž. Kupodivu to není ani krvavé. Jediné, co mě překvapilo, byla jména lidí v transylvánské vesnici (např. Jarmila, Miloš, Janek), nemají ti Italové v tom zeměpise nějaký bordel? Přinejlepším 30%. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Stokerova kniha ma nikdy nebavila. S výnimkou lodnej pasáže. Peklo v podpalubí lode Demeter ale v Argentovom filme nie je. Čo by nemuselo prekážať, keďže príbeh je tak notoricky známy, že drobný experiment mu môže len pomôcť. To sa ale nestalo. Snímka má dve hodiny a cítil som sa ako po maratóne piatich filmov pustených bez prestávky po sebe. Herci sú hrozní (vrátane Rutgera Hauera ako Van Helsinga, Thomasa Kretschmanna ako Drakulu a režisérovej dcéry Asie z xXx), výprava „klasické Taliansko“ (= umelohmotné kulisy, uličky zaplnené troma štatistami v kostýmoch z lacnej televíznej rozprávky, mdlý nočný les), počítačové efekty zlo najhrubšieho kalibru, príbeh ma absolútne nebavil a že sa občas objaví nahota/gore, to mi ozaj ku šťastiu nestačí. Toto v mojich očiach fakt nemá ani na mizerné 2*. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Dario Argento zastal pri natáčaní tohto legendárneho príbehu na pol ceste. Neštíti sa síce nahoty a gore, čo sú pravdepodobne hlavné znaky eurohororu v celej jeho doterajšej histórii, ale ten zvyšok je zbytočne predigitalizovaný, umelo, až televízne vyzerajúci a hlavne málo temný. K okázalosti má ďaleko aj titulná postava, v nevhodnom obsadení Thomasom Kretschmannom. Čo už, časy SUSPIRIE a INFERNA sú už v nenavrátne. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Jeden z největších rozdílů mezi originálem od Brama Stokera a filmovým zpracováním je ten, že děj této verze se odehrává zcela v Transylvánii, zatímco Stokerovo dílo se přesouvá do Anglie. (Nivenx)
  • Poprvé postavu Van Helsinga (Rutger Hauer), v původním románu Holanďana, zahrál herec z Nizozemí. (Nivenx)

Reklama

Reklama