Reklama

Reklama

"Mrtví nemluví... Proč, to nevím."  Mladý kuchař Odd Thomas (Anton Yelchin) dokáže vidět mrtvé. Možná je to dar, možná je to prokletí. Odd si nikdy nebyl jistý. Každé němé duši, která ho vyhledá, se ale snaží pomoci. Některá touží po spravedlnosti a prostřednictvím Odda pomůže vyřešit zločin, další jinému zločinu zabrání. Když se v Oddově restauraci objeví tajemný muž, mladík začne cítit blížící se katastrofu. Jediný, o to zlověstnější důkaz, který má, je lístek vytržený z kalendáře s datem 15. srpna. Dnes je 14. srpna. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (218)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Béčková parapsychologická detektivka, kterému někdo věnoval trochu víc péče. Ústřední duo má (navzdory přehnanému žvanění) výbornou chemii a Yelchinova partnerka je opravdu charizmatická (a sexy), překvapivě podobně funguje sympatický Dafoe s manželkou ve vedlejší roli. Někde v polovině mě Oddovo pátrání už trochu nudilo a poměrně mě udivil vývoj příběhu, skoro jako kdyby to byla nějaká improvizace. Stejně ale musím říct, že jako komediální horor splachovacího charakteru tento film funguje snad až překvapivě dobře, jistě za to může režisér. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Kde sú tie časy keď Sommers točil blockbustery za dvesto mega. Sommersovi sa dobre časy skončili kedy to mohol preháňať s efektami. Škoda, jeho preefektované filmy s prepálenou akciou ma bavili. Odd Thomas ponúka iného Sommersa no stále stráviteľného, ktorý tento krát vsadil na teen mysterióznu detektívku, kde príbeh nie je najhorší a dokáže zaujať rovnako ako Anton Yelchin s pálkou v ruke. 65% - 3* ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Strašná ptákovina, jejíž největší problém je ten, že se podle mě za celou dobu tvůrci nerozhodli, do jaké žánrové skupiny budou film vlastně směřovat a pravdou je, že jen velmi málo filmům se podaří být skutečně dobrými, když se označují za multižánrové. Takže co tu všechno máme. Horor díky přítomnosti laciných duchů mrtvých, fantasy, neboť tu máme i laciné duchy hodné, thriller, neboť se tvůrci pokoušejí o nepůsobivé napětí, drama, neboť tu máme spousty rádoby funkčních emocí a nechtěně vtipných vypjatých situací, romantika, neboť většina postav neustále s někým nesoudně laškují a koketují, o ústřední dvojici pak ani nemluvě, to jsou „růžové střevíčky“ jak vystřižené, a nakonec tu máme žánr komedie, neboť celé je to takové veselé, hravé, odvázané, prostě vše, jen ne branné seriózně. Navíc je to celé prezentováno a pojato jako strašně „cool a free“ podívaná, což se sem nehodilo už vůbec, no prostě kočkopes jako prase. Samotná zápletka přitom ale není úplně marná, jen jí zkrátka naprosto destrukčním stylem podkopává nohy ono zmiňované multižánrové zpracování, ale v jednotlivostech to chvílemi poměrně fungovalo, a třeba úplně závěrečný dojemný zvrat mě docela dostal, jako celek ovšem ani náhodou, nehledě na to, že tu nezafungovali ani věci jako napětí, či atmosféra a ani Anton Yelchin zrovna v této hlavní roli úplně nepůsobil dvakrát přesvědčivě. Nicméně, abych nebyl úplnej prudér, jako rozverná jednohubka se to vydržet dá. ()

Falconica 

všechny recenze uživatele

Ale jujky, dívčinka prodává kopečky zmrzlinky a u toho přes handsfree instruuje chlapečka, kterej je mimochodem děsně neohroženej, aby našel mrtvolu chlapa s nevtipnou přezdívkou a zjistil, že byl fanouškem P.O.D. Podkresleno druhořadými efekty, herci béčkovější než sám film...až při přečtení profilu filmu mi to docvaklo. On to fakt napsal Koontz. No tak jakože to je pak prostě jasný. Četla jsem od něj jen jednu knížku sice (víc jsem nedala), ale ten lacinej styl se přesně shoduje. koontz neni dobrej vypravěč a navíc děsně splácává a očividně má nějakou posedlost pekelnými stvořeními lezoucími z pekelných bran. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Chvíli jsem doufal, že dostanu další Brick s temnou atmosférou a logickým řešením záhady s překvapivým rozuzlením, ale ne. Ono se to chvílemi snaží být komedií, padají zde (rádoby) vtipné hlášky, ale pak to zase chce děsit a nahánět hrůzu, ale nejde to tvůrcům ale ani trochu dohromady. Navíc mne ta Thomasova slečna strašně lezla na nervy, protože takhle oddanou děvuchu jsem neviděl snad ani v černobílých českých komediích ze 40. let, dívku, která vždy stojí za svým partnerem, podporuje ho, odpouští mu jak na běžícím pásu, vše mu věří, běhá za ním jak psík... ale přitom je sama o sobě statečná a silná. Některé scény mne naplňovaly pocity užaslého překvapení, protože na sebe nijak nenavazovaly, a pokrok v příběhu probíhal asi tímto stylem - Thomas jede v autě (je na náměstí, někam jde), do toho zní voice over (asi to mělo odkazovat na Chandlera, ale spí to ukázalo neschopnost tvůrců vyprávět obrazem) a Thomas si přeříkává již viděné, aby náhle řekl: Aha! Ono to asi bylo jinak! Některé zvraty, a to, zda někdo je, či není mrtvý, jsou taky napřesdržku, zvlášť konec, ten mě vytočil snad ze všeho nejvíc, jak je odfláknutý. A to přitom jsou scény snad na pět minut, tak vlekle a pomaličku byly natočeny a se vlečou. Jeden trik docela ušel - skok ze dveří z místnosti s ptáky -, ale jinak to připomínalo televizní klony Caspera. Ve zkratce ještě - blbý temporytmus, špatný střih, herecky přepísknuté a nedůvěryhodné (nejspíš proto, že sami herci netušili, jestli mají jako parodovat, nebo být vážní). ()

Galerie (25)

Zajímavosti (7)

  • Keď Odd (Anton Yelchin) opúšťa nemocnicu, divák si môže všimnúť jeden z nápisov, ktorý znie "IN ODD WE TRUST", čo je názov prvej časti komiksovej série venovanej hlavnému predstaviteľovi (2008). (beso74)
  • V karavane Boba Robertsona (Shuler Hensley) sa nachádza viacero podobizní a odkazov na sériových vrahov, ako napr. Jeffreyho Dahmera, Teda "Unabomber" Kaczynskeho, Johna Wayne Gacyho či Charlesa Mansona. (BlackTom)

Reklama

Reklama