Režie:
Ron HowardScénář:
Peter MorganKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Hans ZimmerHrají:
Chris Hemsworth, Daniel Brühl, Olivia Wilde, Alexandra Maria Lara, Pierfrancesco Favino, David Calder, Natalie Dormer, Stephen Mangan, Christian McKay (více)Obsahy(2)
Závratná rychlost, adrenalin proudící v žilách, krásné dívky a nezkrotná touha po vítězství. Závody Formule 1 jsou místem, kde jediná chyba může znamenat smrt. Na těchto okruzích spolu soupeří dva odvěcí rivalové. James Hunt je neřízená střela, neodolatelný playboy a brilantní řidič. Niki Lauda je dokonalý profesionál, vždy precizní a disciplinovaný. Film Rivalové vypráví skutečný příběh dvou pilotů, kteří jsou soky nejen na okruzích, ale také ve skutečném životě. Přestože jsou soupeři, jsou také jeden pro druhého inspirací. Přes jejich rozdílnost je v životě pojí zvláštní přátelství. Ale rivalita je žene ke stále riskantnějším výkonům. Titul mistra světa může získat jen jeden... (Bioscop)
(více)Videa (36)
Recenze (2 347)
Vynikající životopisné drama. Samotný příběh je jako dělaný pro celovečerák a Ron Howard se toho zhostil na výbornou. Vše vypadá naprosto autenticky a člověk by věřil, že se jedná o snímek, co stál třeba 100mil USD. Jenže omyl. Film stál nějakých 38mil a tvůrcům se skvěle podařilo zkombinovat skutečné záběry s těmi natáčenými. Děj krásně odsýpá a film nenudí! Těžko říci proč. Ačkoli Howard není tak úplně zárukou výborného filmu sám o sobě a nějaká fiaska za sebou má, Rush se mu povedl natočit tak chytlavě v každém záběru, že si vysloužil můj obdiv. Hemsworth je sice jako vždy skvělý, ovšem Daniel Brühl měl podle mě těžší úlohu a klobouk dolů před jeho výkonem. Nyní se ještě zmíním k tomu Zimmerovi. Ten sice složil méně opulentní soundtrack mimo ty velké blockbustery, ovšem hlavní motiv je naprosto skvělý a neskutečně se mi tam hodil, což taky není úplně obvyklé ani u něj.....100%...[16.10.2013_Cinestar_Černý most] ()
Příběhy z prostředí Formule 1 snad nikdy nezklamou, už parádn Senna dokázal, že i blbej dokument může vypadat jako thriller první kategorie a přesně to samé, co jsem zažíval u "rudého dokumentu", jsem zažíval u Rush. Tady to sice není takový achievement, jelikož šlo "pouze" o zfilmování rivalství mezi dvěma jezdci F1, ale Howard to vzal za správný konec řitě, takže je to dynamické a pekně to odsýpá. Schválně komu budete na konci fandit více ! ()
Je pouze náhodou, že Ron Howard předvedl nejsuverénnější výkon své kariéry nikoli v Hollywoodu (který by jistě nepřipustil tolik bradavek a kostí trčících z pochroumaných závodníků), nýbrž v nezávislé produkci několika menších studií? Rivalové nejsou bezchybní. Prozření obou hrdinů vytušíte s předstihem mnoha okruhů, ženské postavy jsou pasivní a pro okrasu, některé „hluboké“ dialogy jen vyplňují ticho a snaze o dvě stejně hodnotné charakterové studie škodí, že si Morgan dal výrazně víc práce se zlidštěním monstra („hororové“ záběry zmrzačené tváře jsou na hraně vkusnosti) než se zmoudřením playboye. Přesto právě zdvojení vypravěčů a vytěžování napětí z jejich v zásadě přátelské rivality (skutečný záporák chybí) představuje hlavní tahák jinak veskrze dobrého, ale nikoli výjimečného filmu. Dvě výrazné postavy jsou zárukou dostatku dramatického materiálu po celé dvě hodiny a na konci budete mít s velkou pravděpodobností ještě chuť na přídavek. Morgan nabízí dostatek informací o organizaci závodů v 70. letech, aby byl v obraze i člověk formulemi netknutý a zároveň si dává velký pozor, aby nenaštval ani fanoušky Hunta, ani fanoušky Laudy. Oproti podobně strukturované Plačící pěsti, jejíž finále budí mnohonásobně ambivalentnější pocity (neboť jde o život), u mne opatrné lavírování Rivalů způsobilo lhostejnost, kdo vyhraje, a tedy celkové ochabnutí zájmu o dění na plátně během závěrečném aktu. Skutečnosti, že každý nakonec svým způsobem vyhraje, Rivalové zřejmě vděčí za kromobyčejnou popularitu. Klíčovým faktorem bude ale nepochybně také řemeslná preciznost, díky níž vnímáte závodní sekvence, vytuněné parádně ohuleným zvukem a fetišistickými detaily různých strojových součástek, všemi smysly. Stejně imerzivní jako konzolové závodní hry to ještě není, mnoho však už nechybí. 80% Zajímavé komentáře: Marigold, DaViD´82, xxmartinxx, Aelita, da.silva ()
[imdb: 8.3/10] | me: Ron Howard natočil skutočný film, ktorý nám presvedčivo podáva situáciu okolo Hunta a Laudu. Kopíruje realitu, je rýchly a zábavný a zaroveň pútavý aj pre formula1 laika. Je to "športový" film ako sa patrí a ja nemám čo vytknúť. Prečo teda nedávam plných 5 hviezd? Pretože téma formule1 nie je mojou životnou láskou a teda film ma po dejovej stránke až tak nestrhol. Všetko ostatné však funguje ako dobre namazaný motor Ferrari. The closer you are to death, the more alive you feel. It's a wonderful way to live. It's the only way to drive. ()
Everyone's driven by something... Spolehlivý rutinér ze středového pole s filmem o sportu, u jehož sledování mě nikdy netlačilo svědomí, když jsem na dvě hodiny usnula, získal drajv, který povzbudil činnost mých nadledvinek víc než kterýkoli jiný snímek uplynulého roku, o mozku, srdci a koulích nemluvě (čistě proto, že nic z toho nemám). Spálené pneumatiky ještě nikdy nevoněly tak lákavě, slzy u filmu po x letech zase jednou udělaly z mejkapu šmíru a při tuningových závodech mě zarazil až hlas rozumu kázající: "Krávo pitomá, máš dvě malý děti, chceš, aby tě znaly jenom z fotek?" To zabralo. Na fotkách vypadám totiž odjakživa úděsně. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (80)
- Ve scéně, kde Laudovi (Daniel Brühl) odsávají "sajrajt" z plic, si při záklonu hlavy můžeme všimnout, že má nalepené falešné přední zuby. (Timak)
- Ve filmu je hodně vymyšlených nebo poupravených scén. K vymyšlené patří například scéna, při které Hunt (Chris Hemsworth) odchytí novináře, který položil Laudovi (Daniel Brühl) dost netaktní otázku a zmlátí ho. (oli009)
- O akční scény se postarala německá společnost Action Concept, která stojí například za seriály jako Kobra 11 (od r. 1996), Klaun (od r. 1998) nebo filmy Smrt in-line (2002) a Poslední mise (2006). (Frantisek.Fu)
Reklama