Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (281)
Za malé peníze se Ibáňezovi podařilo natočit skvělou Sci-fi s filozofickým přesahem. Zápletka není tolik originální a tématika kolem umělé inteligence, jejích vývoje na jiné bytosti, již tady byla několikrát. Všechny postavy jsou zasazeny do ponurého, špinavého prostředí a s podivem atmosférou připomínajícího Blade Runnera. Někdo může namítat, že je film dlouhý a prostřední pasáže se táhnou, nicméně mě dokázaly strhnout momenty plné úvah nad lidskostí umělé inteligence, existencionálních otázek a celkovou proměnou hrdiny, kterého skvěle zahrál Banderas. Akce tolik není, jak jsem původně očekával, ale když už k ní dojde, má svůj efekt. Vizuál nemá chybu, vše v realistické rovině a nevadily mi ani občasné mezery ve scénách s roboty. Rozhodně povinnost pro milovníky Sci-fi žánru......7/10 ()
Takový upachtěný scifi z komory,plný mixérů,kuchyňskejch robotů atd.Začátek nedějnej,pak se to ale zvrtne,mysterium jde do prdele,a nastupuje zoufalá nuda.A i když nápad bych snad i pochválil,a má to i celkem pěknej vizuál,tak film ,doprovázenej ještě horší hudbou se dokoukává hodně těžko.A kde tenhle pšouk sebral víc jak šedesát procent,je mi záhadou.30%. ()
„Yo, autómata. Calcador“ aneb s tímhle jdi do prdele, Toníčku. Vím teď sice, kam jej strčit roboděvce, ale jinak jsem si celou dobu znuděně pohrával se zplihlou mršinou a doufal, že se odněkud vynoří Vilda Kovář a trochu to plagiátorské trápení oživí. Marně. Na něj už Antonínovi nezbyla Eura a já velmi doufám, že nemá v šuplíku ještě nějaký „originální“ scénář k další autonomní autodecepci s názvem „Yo, leyenda“ o psychologii polidšťování virem zmutovaných Hispánců. Au, au automat! ()
Spíše Sci-fi drama než thriller, žádné napětí ani atmosféra se ke mně nedostavila. Banderas je zde nevýrazný, tématika robotů je nezajímavě a zdlouhavě ztvárněná, že by jste raději hráli piškvorky. Film tedy ani nedoporučuji, je to pomalé a nezáživné jak ďas, což si od tak atraktivní produkce Francie/Španělsko nedokážu vysvětlit. ()
Asimov(ie), jehož výprava se sice statečně pere s rozpočtem a nabízí zajímavé exteriéry, ale otázky stvoření života, svědomí a svobodné vůle pokládá v poněkud vlažném a sterilním obalu. Holohlavý pojišťovák Antonio podává spolehlivý výkon, co na tom, že jeho umělá ex-manželka Melanie působila dojmem, že už jí odchází akumulátor. Na druhou stranu takový zadek robotice Cleo…kvůli němu by Kryton snad i aktivoval tříselnou zásuvku.. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
Reklama