Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Překvapivě dýchavičný Prison Break, který ani obvykle spolehlivý Håfström nemá šanci udat. Kromě nápaditého úvodu, trefně mířených heců a Arnoldových pár minut střílené slávy v samotném finále tu zápletka, zvraty i samotný útěk fungují jen na dobré slovo a dobrou vůli diváka s nostalgickou náladou. Průměrné hodnocení zcela nepokrytě zachraňuje fakt, že jsem se na pošťuchování hlavní dvojky - neomezené Expendables limitem - vážně těšil a Slyův bas, který dokáže při sebemenším prostoru pro nadhled všechno příjemně shodit. Z počátečního úsměvu ale zůstala jen malá křeč. 50% ()
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()
Nečekaně zábavná upomínka akcím, které se dnes už netočí (protože dnešní akce jsou dementní úplně jiným způsobem) a také film, v němž se objevuje až něčekané množství známých tváří - vedle dvou ústředních svalovců ve výslužbě např. Sam Neill či James Caviezel. O inteligenci obsahu jako takového je zbytečné spekulovat, jelikož ač vypadá efektně a ohromně sebevědomě, až příliš spoléhá na pofidérní náhodu (tenhle bachař si půjde za tři minuty zapálit a bude tam sedm minut) a typická akční klišé (zbraně hrdinů trefí vždy a všechno, záporáci netrefí ze dvou metrů stodolu). Přesto nedokážu scénář nazvat hloupým, protože film přes bezmála dvouhodinovou stopáž rychle uteče, vytrvale baví a udržuje konstantní napětí. Co na tom, že mu v tom napomáhají ony jalové momenty, spoléhající na náhodu a totální chaos. Co na tom, že jsou jisté zvraty a podzápletky odhadnutelné od samého začátku. Co na tom, že těch několik málo digitálních triků vypadá jak z desetimilionové videoprodukce. Abych nezapoměl, film má dva vrcholy - poprvé, když Arnold v němčině spustí svůj božský žalozpěv (Arnold hraje a je to neskutečným způsobem působivá i vtipná záležitost) a podruhé, když Arnold uzme kulomet a dělá v úžasně přepálené momentce to, co kdysi dělal pravidelně. Fajnová věc, tendlectenc plán. V intencích možností zručně natočená, vtipná a v tom nejlepším možném smyslu devadesátková prča. ()
Myslim, že u ničeho jsem se za rok tak nezasmál jako tady. Kravina, co nemít to neodolatelný a (ne)chtěně komediální charisma Slye s Arnoldem, stojí za úplnej odpad, protože scénář by zvládlo napsat každý hovado. Takhle ale... odpustím všechno - slabý záporáky, naprosto dementní 'geniální' plány na útěk, absenci čehokoli zajímavýho nebo hustýho, žádná pořádná krev nebo bitky... ne, stačí prostě, jak si tam ty dva postarší blbové vykládaj ve vězeňský kantýně jak největší machři, ultra drsnej Stallone a vtipálek Arnie, a nemá to chybu. Back to 80's big time, sračka za 4*. ()
Někdy je pěkné, že i thriller ze staré školy postavený na postavách ze staré školy dokáže působit novátorsky a chytře, bohužel takových momentů je málo. Častěji se stává, že film se snaží diváka přechcat za každou cenu, na což ale scenárista měl příliš dlouhé vedení a příliš krátkou hadici. Dementní postava doktora a příliš lucky přestřelky degradují film na béčko 80. let... ALE nehledě na to, sledovat Slye a Arnolda pohromadě v celkem slušné atmosféře drsného vězení a vyslechnout si božský Arnoldův monolog v němčině, to už samo o sobě stačí na velice slušný zážitek a lepší 3*... 6/10 ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Ve vězeňském komplexu často objevuje klávesnice Microsoft Wireless Keyboard 800. Nachází se v operačním středisku, na ošetřovně a také ve strojovně. (Shadowrat)
- Curtis "50 Cent" Jackson (Hush) a Sylvester Stallone (Ray Breslin) si spolu mali zahrať už vo filme Expendables: Nezničiteľní (2010), no kvôli nevôli fanúšikov bol nakoniec známy raper preobsadený. (m.a.t.o.)
- Swan Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) použije ve filmu zbraň M249-E2 SAW s ráží 5.56x45mm. (dc125)
Reklama