Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Hodně sympatické béčko a sraz dvou akčních legend, v němž nejde o akci a bitky tolik, jak byste si mysleli. Zde je totiž hlavní interakce mezi Slyem a Arniem a ta se povedla na jedničku. Oba si své postavy užívají, nezapomenou si ze sebe udělat pořádnou srandu (na Arnieho německou zpověď jen tak nezapomenu) a táhnou tuhle vězeňskou story i v těch nejděravějších pasáží scénáře. Po krku, nebo lépe řečeno na krk, jim pak zde šlape výtečně slizký James Caviezel a Vinnieho Jonese je také fajn po delší době někde vidět. Hafstrom se navíc nespoléhá jen na slezinu dvou legend a až na trochu rozvláčný úvod do nás pumpuje svižnou a napínavou jízdu, u které se rozhodně nebudete nudit. Pro fandy akčních borců povinnost. 70% ()
Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65% Zajímavé komentáře: Anderton, castor, -bad-mad-wolf-, maddy, Daggeron ()
Tak se konečně pořádně potkali! Sice za pečlivého dohledu geriatrické ambulance, ale potkali. Do nákladů museli přihodit pár beden nitráku, nějaké ty kyslíkové masky a několik metrů obinadel, které přes skvrnitou, vytahanou kůži držely atrofované svalstvo u kostry, ale šlape jim to, jako když si ještě píchali Superanabolon. Sláj oprášil svůj nejlepší výraz traumatizovaného baseta a Černočernýčernoch hraje snad nejvíc a nejlíp za celou svoji kariéru. Asi jako guvernér neměl do čeho moc píchnout a bral herecké kurzy. Z toho setkání by si měl každý obstarožní otyloň, co v osmdesátých letech nosil do půl pasu svlečený před holkama svou obří kládu přes rameno nebo v nejbližším ghetu zboxoval každého Mistra T., co potkal, nostalgicky slintat na fiži. Bohužel, scénáristé, co uměli napsat kultovní akčňáky už asi prdí do hlíny, a tak je děj místy kapku pičoidní. Pardon, chtěl jsem říct, že alikvotně nereflektuje popkulturní odkazy. Ale i tak si myslím, že je nutno se nad tuto drobnou nepříjemnost povznést a napálit neobjektivních pět, protože příště už ty naše legendy uvidíme akorát tak v Dej si pohov, Stallone, Komandu ze záhrobí nebo rovnou v Urně. ()
Futuretro a Sly, co z gumicuku udělá žárovku a ještě s ní uteče z vězení. To jsou první dva pocity, co jsem měl, když jsem tenhle film shlédnul. Popravdě to vůbec nebylo tak, jak jsem si to představoval. Především realističnost byla hodně mimo a spíš bych to přirovnal k Demolition Man. S tím jedním velkým rozdílem, že chybí hlášky. Sly a Arnold jsou tady spíš jenom drsní, než aby vytvořili i určitý uvolnění a emoce. No a o tom je víceméně i celý film. Téma zajímavé, na dvě akční legendy hodně zajímavé, ale zpracování je takové až moc systematické. Necejtím v tom srdce. Nejsou v něm žádné pořádné hlášky. Nic co by tak dobrý nápad dokázala vyzdvihnout na určitou mez, o které by se dalo říct, že je legendární. Škoda. ()
Akvárkový akční pokoukání s klasickými pudrovačkami a střílečkami. Nápad to byl suprový, nuda taky ne, ale čekala jsem přece jen něco víc. Nicméně jsem se párkrát přistihla, že se lemtám smíchy při pohledu na Arnieho, když vzal například do ruky ten kulomet a na dálku kolil všechno kolem. Rázem jsem byla o pár let nazpátek, prostě celej on i s tím pohledem v očích :-) Jasně, že jsem věděla o tom, že Sly to všechno zmákne levou zadní, zkrátka nostalgie jako Brno. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Je to iba druhý film, kde si James Caviezel (Hobbes) zahral darebáka. (De Large)
- Už v polovici 80. rokov sa uvažovalo o tom, že Sylvester Stallone (Breslin) a Arnold Schwarzenegger (Rottmayer) by mohli natočiť spoločný film, no i napriek tomu, že vzniklo viacero rôznych scenárov, k samotnej realizácii natáčania napokon nedošlo. Podľa samotného Schwarzeneggera sa tak nestalo hlavne preto, že obaja boli v tom čase príliš veľké hviezdy a v spoločnom filme by jeden zatieňoval druhého. (m.a.t.o.)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
Reklama