Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Pěkné, zábavné, nablblé, scenáristicky naprosto vymaštěné..... nedej Herr Gott, aby se jednou Plán útěku prosadil do hlavního vysíracího času na naší milované Nově! Pokud by bylo toto naservírováno chovancům eldéenek, domovů důchodců a jiných odkladišť dodělávajícího genetického materiálu, mohli by se zřízenci neskutečně divit. Stará Nováková útočící veškerou protetikou do oblasti třísel, neboť polévečka s drobením nebyla sdostatečně teplá? Dialytický Hrabánek na útěku z přístrojů? Vzpoura ležáků na druhém primariátu? Psychogeriatrové budou zcela zahlceni a systém se zhroutí! ()
Naivné, nudné, tuctové klišé. Schwarzenegger a Stallone tak dlho otáľali s natočením spoločného filmu (ak neberieme do úvahy Arnieho cameo v prvých Expendables), až to fanúšikov prestalo zaujímať a tak keď sa konečne páni na staré kolená rozhýbali, ich prvý "poriadny" spoločný film prešumel kinami bez výraznejšieho diváckeho záujmu. Akože hej, celosvetová tržba 137 miliónov pri relatívne skromnom rozpočte 50 miliónov nie je najhoršia, ale v 90. rokoch by ich spoločný tandem zarobil aspoň pol miliardy. Vizuálne odporné prostredie futuristickej basy vyzerá to strašne televízne, až nízkorozpočtovo. K tomu nesympatické vedľajšie postavy, prakticky nulová chémia medzi dvoma legendami. Ich vzájomné doberanie sa a hláškovanie pôsobí dojmom, že to písal 14-ročný chlapec ("Biješ sa ako vegetarián." - to akože malo byť vtipné?). Vedľajšie postavy hrané Caviezelom, Vinniem Jonesom a Samom Neillom o ničom. Akcia sa dostaví v podstate až na konci (!) a to je jednak neskoro a jednak stojí za kus hrdzavého železa. Sklamali ste ma, chalani. 50 137 ()
Překvapivě dýchavičný Prison Break, který ani obvykle spolehlivý Håfström nemá šanci udat. Kromě nápaditého úvodu, trefně mířených heců a Arnoldových pár minut střílené slávy v samotném finále tu zápletka, zvraty i samotný útěk fungují jen na dobré slovo a dobrou vůli diváka s nostalgickou náladou. Průměrné hodnocení zcela nepokrytě zachraňuje fakt, že jsem se na pošťuchování hlavní dvojky - neomezené Expendables limitem - vážně těšil a Slyův bas, který dokáže při sebemenším prostoru pro nadhled všechno příjemně shodit. Z počátečního úsměvu ale zůstala jen malá křeč. 50% ()
Sly a Arnold na stará kolena tasili poslední kartu, co jim zbyla - společný buddy movie. Bohužel, výsledkem je jen ušmudlané vězeňské béčko, kde si oba pouze symbolicky jednu vrazí, sporadicky zahlásí a když na konci Arnie heroicky čapne kulomet a na chviličku přejde do Expendables módu, je už pozdě. Kde jsou ty časy, kdy Slye věznili nahého v kostce ledu a do mozku mu pumpovali, jak se plete svetr, a kdy Arnold odsprintoval z lochu s výbušným obojkem kolem krku rovnou do brutální reality show. ()
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Po snímkach Kriminál (1989) a Tango a Cash (1989) sa jedná o tretí film, v ktorom Sylvester Stallone (Breslin) uteká z väzenia. Zatvorený bol aj vo filme Rambo II (1985). (chochi18)
- Breslin (Sylvester Stallone) a Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) majú obaja na rukách špeciálne hodinky, čiže vedia čas a aj deň. Nepotrebujú tým pádom vyrábať šesťhran. Na hodinkách sa dá určiť presná poloha. (Budisovie)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
Reklama