Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Jeden pořád udrží těžký kulomet jak v Komandu, druhý se pořád udrží příčky žebříku jako v Cliffhangerovi, oba pořád udrží moč i stolici. Tak proč ne? Co na tom, že kdyby jste je rozřízli motorovkou, můžete na nich spočítat letokruhy, neboť jsou oba neuvěřitelně dřevění.. Kvalitně obsazený béčkový vláček, do kterého můžete nasednout v jakékoliv stanici. Při úvodním útěku za pomoci čokomléka, Arnieho štýrském blouznění, Slyově těžko uvěřitelné hře na Scofielda zkříženého se Sherlockem Cumberbatche (při které jeho intelektuálně povytažený spodní ret připomíná pouzdro na vysílačku) či finálním útěku, který více než plánem zaváněl improvizací, podobně jako Håfströmova snaha o přiživování novodobého žánru akčních hrdinů, co už dle kalendáře dávno měli vrátit řidičský průkaz a jít do parku hrát pétanque. Jenže nemohu si pomoct, v těch vláčcích z minulého století se člověk cítil tak nějak komfortněji.. Rejpavý spoiler: Kdo viděl Petersenovu Ponorku, asi si dobře pamatuje bledost námořníků bez slunečního světla. Tady však všichni vypadali, že se zrovna vrátili z francouzské riviéry.. ()
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
Akvárkový akční pokoukání s klasickými pudrovačkami a střílečkami. Nápad to byl suprový, nuda taky ne, ale čekala jsem přece jen něco víc. Nicméně jsem se párkrát přistihla, že se lemtám smíchy při pohledu na Arnieho, když vzal například do ruky ten kulomet a na dálku kolil všechno kolem. Rázem jsem byla o pár let nazpátek, prostě celej on i s tím pohledem v očích :-) Jasně, že jsem věděla o tom, že Sly to všechno zmákne levou zadní, zkrátka nostalgie jako Brno. ()
V kině je to nesledovatelné. Teoreticky by se to dalo užít někde na párty, kde by to mohl každý nahlas překřičet a dodat těm nicneříkajícím výjevům nějaký smysl humornou poznámkou k debilitě děje, nesmyslným náhodám, smutně se tvářícím hercům. Jinak je to ale nudné a prázdné až hrůza a nechápu, jak lze s Arnoldem a Slyem v jedné místnosti dojít tak zoufalého výsledku. Tenhle film měl potenciál, ale neproměnil nic. Snad jen jsem poprvé slyšel Arnolda nadávat německy, tak druhou hvězdu za to. Ta režijní i dějová rutina, co zařadila autopilota už pět minut po začátku, si ale stěží zaslouží průměrné hodnocení. ()
Myslim, že u ničeho jsem se za rok tak nezasmál jako tady. Kravina, co nemít to neodolatelný a (ne)chtěně komediální charisma Slye s Arnoldem, stojí za úplnej odpad, protože scénář by zvládlo napsat každý hovado. Takhle ale... odpustím všechno - slabý záporáky, naprosto dementní 'geniální' plány na útěk, absenci čehokoli zajímavýho nebo hustýho, žádná pořádná krev nebo bitky... ne, stačí prostě, jak si tam ty dva postarší blbové vykládaj ve vězeňský kantýně jak největší machři, ultra drsnej Stallone a vtipálek Arnie, a nemá to chybu. Back to 80's big time, sračka za 4*. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Po filmech Expendables: Postradatelní (2010) a Expendables: Postradatelní 2 (2012) se jedná již o třetí snímek, ve kterém si společně zahráli Sylvester Stallone (Breslin) a Arnold Schwarzenegger (Rottmayer). Po snímku Terminátor 3: Vzpoura strojů (2003) jde také o druhou spolupráci Arnolda Schwarzeneggera a Matta Geralda (Roag). (Chris Masters)
- 90% filmu se natáčelo v prázdném objektu v New Orleans, který dříve využívala NASA ke stavbě raketoplánů. (agass)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
Reklama