Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Nečekaně zábavná upomínka akcím, které se dnes už netočí (protože dnešní akce jsou dementní úplně jiným způsobem) a také film, v němž se objevuje až něčekané množství známých tváří - vedle dvou ústředních svalovců ve výslužbě např. Sam Neill či James Caviezel. O inteligenci obsahu jako takového je zbytečné spekulovat, jelikož ač vypadá efektně a ohromně sebevědomě, až příliš spoléhá na pofidérní náhodu (tenhle bachař si půjde za tři minuty zapálit a bude tam sedm minut) a typická akční klišé (zbraně hrdinů trefí vždy a všechno, záporáci netrefí ze dvou metrů stodolu). Přesto nedokážu scénář nazvat hloupým, protože film přes bezmála dvouhodinovou stopáž rychle uteče, vytrvale baví a udržuje konstantní napětí. Co na tom, že mu v tom napomáhají ony jalové momenty, spoléhající na náhodu a totální chaos. Co na tom, že jsou jisté zvraty a podzápletky odhadnutelné od samého začátku. Co na tom, že těch několik málo digitálních triků vypadá jak z desetimilionové videoprodukce. Abych nezapoměl, film má dva vrcholy - poprvé, když Arnold v němčině spustí svůj božský žalozpěv (Arnold hraje a je to neskutečným způsobem působivá i vtipná záležitost) a podruhé, když Arnold uzme kulomet a dělá v úžasně přepálené momentce to, co kdysi dělal pravidelně. Fajnová věc, tendlectenc plán. V intencích možností zručně natočená, vtipná a v tom nejlepším možném smyslu devadesátková prča. ()
Pěkné, zábavné, nablblé, scenáristicky naprosto vymaštěné..... nedej Herr Gott, aby se jednou Plán útěku prosadil do hlavního vysíracího času na naší milované Nově! Pokud by bylo toto naservírováno chovancům eldéenek, domovů důchodců a jiných odkladišť dodělávajícího genetického materiálu, mohli by se zřízenci neskutečně divit. Stará Nováková útočící veškerou protetikou do oblasti třísel, neboť polévečka s drobením nebyla sdostatečně teplá? Dialytický Hrabánek na útěku z přístrojů? Vzpoura ležáků na druhém primariátu? Psychogeriatrové budou zcela zahlceni a systém se zhroutí! ()
Senzácia? Bohužiaľ nie. Všetci, čo sme vyrastali na filmoch Arnieho a Stalloneho sme vždy snívali o tom, aby hrali spolu v jednom filme. Nemám na mysli "šteky" v Expendables. Prišlo to, strašne som sa na to tešil a vyrazil do kina. Len téma úteku z väzenia je poriadne lákavá a k tomu tá slávna dvojka? Lenže film dostal do rúk amatér Hafstrom , ktorému vyšiel jedine film Rituál. Narozdiel od väčšiny nadšených a spokojných užívateľov si myslím, že Hafstrom nebol ten pravý. Chýba tu strašná kopa súvislostí a detailov, ktoré robia väzenské filmy napínavými. Kto sú všetci tí, čo stoja za Arnoldom, keď ide do tuhého? Ako si vybudoval to postavenie? Prečo nám Arnie nepripadá ako kápo, ale vlk samotár? Kde sú tie povestné drsné väzenské ksichty? Kde je napätie a adrenalín? Mal by som veľa otázok a menovať by som vedel skôr negatíva ako pozitíva. Problém je, že napätie a gradácia nefunguje. I bitky medzi väzňami sú amatérske, pritom by mali byť tmelom filmu. Pozerať sa na trpiaceho Arnolda alebo Slyho diváka netrápi, pretože vie, že z toho vzídu ako víťazi. Herecky na presvedčivejšie dialógy Arnold nemá vlohy , záverečný rozhovor s postreleným arabom vyznieva dosť nepresvedčivo. Akčné scény nemajú ten správny náboj a celé sa to snaží byť strašne chytré, ale menej je niekedy viac. Film sa snaží byť poctou akčňákom ako v čase ich najväčšej slávy a pritom byť i moderný a prístupný dnešnému divákovi, ale uviazlo to niekde na pol ceste. Naopak fungujú Arnoldove hlášky, pobaví jeho mapa, ale vtipov by mohlo byť podstatne viac. Film sa tvári vážne, ale nepristane mu to. Ak niečo stojí za pochvalu tak jednoznačne výkon J. Caviezela , ktorý ma svojim záporákom naozaj prekvapil. Poviem úprimne, že bez neho by bol film tak trochu o ničom. Film objektívne za tri, tak prečo dávam nakoniec štyri? Za splnený sen vidieť najväčšie akčné hviezdy v jednom filme. 70%. ()
Sly a Arnold na stará kolena tasili poslední kartu, co jim zbyla - společný buddy movie. Bohužel, výsledkem je jen ušmudlané vězeňské béčko, kde si oba pouze symbolicky jednu vrazí, sporadicky zahlásí a když na konci Arnie heroicky čapne kulomet a na chviličku přejde do Expendables módu, je už pozdě. Kde jsou ty časy, kdy Slye věznili nahého v kostce ledu a do mozku mu pumpovali, jak se plete svetr, a kdy Arnold odsprintoval z lochu s výbušným obojkem kolem krku rovnou do brutální reality show. ()
"You don't look that smart..." Bať. Škoda, že si to scénář uvědomí až poté, co mu dojde, že dva dřevěné kyje intelektuální jiskru nevyplodí. Pár situací zábavných, Arnieho religiózní germánské běsnění kouzelné, ale jinak snůška špatně napsaných a fádně natočených situací, které se snaží tvářit tu chytře, tu dramaticky, ale spíš tak neškodně uplývají (a budí oprávněné úsměšky). Mám pocit, že podobný happening bude ve vysokých obrátkách fungovat už jen na vlně ironie a hravosti. A ty tvůrci zapomněli zavřít do stejného vězení. Nevím, jestli jsem o setkání Slye a Arnieho snil, ale ježto jsem fanouškem obou, oprávněně bych čekal nějaké větší emoce než rozpačitý úsměv, který mi vyvstal na tváři, když Sly Arniemu jednu ubalil. Už je to pryč, no. [55%] ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
- Je to iba druhý film, kde si James Caviezel (Hobbes) zahral darebáka. (De Large)
- Ve vězeňském komplexu často objevuje klávesnice Microsoft Wireless Keyboard 800. Nachází se v operačním středisku, na ošetřovně a také ve strojovně. (Shadowrat)
Reklama