Reklama

Reklama

Desetiletá Charlie se od narození s rodiči (Zac Efron a Sydney Lemmon) neustále stěhuje z místa na místo. Nomádský způsob života ji neskutečně rozčiluje, ale rodiče netuší, jak jinak ji ochránit. Charlie je totiž „jiná“. K zapalování věcí nepotřebuje sirky ani zapalovač, stačí, když se rozhodne, že mají hořet. Horší je, že svou schopnost nedokáže úplně ovládat, a když je rozhozená, může být sobě a svému okolí pořádně nebezpečná. Tajná vládní agentura, která se specializuje na vyhledávání a ovládání podobně mimořádných lidí, po Charlie samozřejmě jde, a to je důvod, proč rodina permanentně utíká. Stačí jeden malý incident a Charlie se objeví na jejich radaru a zmizet z něj není snadné. Tihle lidé se navíc neštítí používat násilí, ani vražda pro ně není nijak zásadní problém. Proti sobě však mají zoufalé rodiče, kteří jsou pro ochranu svého dítěte ochotní obětovat cokoliv, a holku, kterou opravdu rozčílit nechcete, pokud na sobě nemáte protipožární oblek. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (128)

silentname 

všechny recenze uživatele

Na úvod poviem, že ak chcete film, ktorý viac sleduje pôvodný príbeh, ktorý napísal Stephen King, rovno si pozrite "Firestarters Drew Barrymore. Netvrdím, že ten film je super, no po tomto filme mu ešte jeden bod vďačne pridám, lebo sa podľa mňa aspoň snažil zachovať pôvodný príbeh a jeho kľúčové momentky. "Firestarter" 2022 podľa mňa má pár dobrých vecí v sebe. V prvom rade hudba Johna Carpentera sa miestami vie dostať pod kožu. A v druhom rade je fajn v úvode vidieť pár scénok s Vicky a Charlie ako chodí do školy. Toto sú ale elementy, ktoré by sa dali lepšie využiť v prípade, že by z toho tvorcovia robili sériu na 10 epizód, kde by sme mohli nejako nasať atmosféru príbehu. Možno by som potom aj bol schopný niektoré zmeny lepšie prijať. Ale v tomto kontexte, vôbec. Zmeny, ktoré sa sem dostali podľa mňa ani len nie sú dobré. Nechcem veľa spoilovať, no jedno by som asi mal povedať. Charlie totiž tentokrát nemá len svoje schopnosti, kde pomocou myšlienky vie založiť oheň. Ale rovnako získa aj schopnosti svojej mamy a svojho otca a využije ich vo svoj prospech neskôr. Problém ale je aj to, že vzťah medzi Charliem a jej rodičmi (a obzvlášť jej otcom) je veľmi slabý. Necítim z toho absolútne nič. John Rainbird je v tomto filme podľa mňa tiež čistá tragédia. Ak máte radi knižnú postavu alebo Georga C. Scotta v pôvodnom filme, toto vás určite poriadne naštve. Okrem toho je treba ešte povedať, že svojim scenáristickým rozhodnutím nás film pripraví o jeden z najlepších knižných momentov v oblasti finále. Mal som veľmi rád scénky medzi Rainbirdom a Charlie v knihe. No toto všetko pre jednu veci úplne vypadne... a to je pre mňa absolútne neodpustiteľné. Tvári sa to, že chcú tvorcovia robiť pokračovanie. Úprimne, neviem či film vôbec bude mať základňu na to, aby pokračovanie vzniklo. Som fakt veľmi sklamaný z výsledku. Hodnotenie: D- ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Mě tedy nijak zvlášť nebrala ani verze z roku 1984 a o tomhle to platí tuplem. První co asi praští do očí je televizní vizuál kanadského střihu. Dalším mínusem jsou laciné efekty, což je v příběhu o holce chrlící plameny docela problém. A nakonec je tu unavené tempo, které dost často vybízí ke spánku. Herci sice nebyli vyloženě špatní, ale i o ni se svezli na mdlé vlně. Čestná výjimka patří indiánskému vrahounovi. Alespoň závěr jakž takž ušel, byť v nějakých superlativech se oněm určitě mluvit nedá. Celkově se jedná o další ze zecela zbytečných Kingových adaptací. 25% ()

Reklama

Nevka 

všechny recenze uživatele

Věčná škoda. Žhářka trpí klasickým problémem zbytečného zkracování a z toho vyplývající nekonzistence vyprávění. Parádní atmosféru pravidelně střídá nuda, zbrklost a nevýrazné herecké výkony... Přitom to celé má minimálně srovnatelný potenciál jako Doktor Spánek, který se však opírá o skvělou Flanaganovu režii a McGregora s Rebeccou Ferguson v hlavních rolích. Což tady prostě není... Všechny zajímavé myšlenky a charaktery postav se utápí v 95 minutách snahy o něco, co Thomas ani Teems nejsou schopni přenést funkčně na plátno. Pokud bych to měl shrnout jedním slovem, pak by to bylo... Neuspokojivé. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

S adaptacemi Stephena Kinga je to jako na horské dráze. Některé stojí za to (Osvícení, Mrtvá zóna, Zelená míle, Nadaný žák, Doktor Spánek), některé zase tolik ne (Cell, Ve vysoké trávě). Jeho kniha Firestarter se poté dočkala adaptace již v roce 1984 (Ohnivé oči) v režii Marka L. Lestera, zahrála si v ní tehdy mladá Drew Barrymore. Po téměř 40 letech byl ovšem nejspíš po vzoru To či Řbitovu zvířátek čas na novou adaptaci, která skutečně vznikla v režii Keitha Thomase. Ten již nyní tvrdí, že se na nové adaptaci Žhářky plánuje potencionálně vystavět celá franšíza, přičemž je možné, že dojde na pokračování, prequel i televizní seriál. Vše by ovšem především potřebovalo solidní základ. A Žhářka silnou půdu kdovíjak nepřipravuje. Nejedná se jen o nejhorší adaptaci knih Stephena Kinga o delší dobu. Žhářka totiž dokáže obstát i jako obstojný příklad toho, co je s adaptováním Kingových knih většinou špatně. Stěžejní háček je i tentokrát v tom, že se hodinu a půl dlouhý film snaží adaptovat 426-stránkovou knihu, přičemž se na jednu stranu snaží spousty věcí vměstnat právě do hodiny a půl, především si poté nová adaptace Žhářky jde výrazně svou vlastní cestou. V tom by pochopitelně nebyl problém, existuje několik filmů, kteří dokážou obstát jako dobré filmy, ale i špatné adaptace. Háček ovšem spočívá v tom, že tento ústup stranou vlastně žádné ovoce nepřináší. A vedle studia Blumhouse Marvel Studios přestává působit jako fabrika. Jedním z aktuálně nejmocnějších mužů Hollywoodu je rozhodně Jason Blum. Hlava studia Blumhouse, které je schopné ročně dodat klidně 10 snímků. Některé přitom pochopitelně stojí za to (Whiplash, Uteč, BlackKkKlansman, Halloween z roku 2018, Neviditelný muž), Blumhouse jde ovšem především zaznamenat jako fabriku na levné a ve velké míře spotřební horory. I Žhářka vyšla pouze na 12 milionů dolarů, i tady se ovšem tedy sázelo na to, že diváci si zajdou do kina na nový horor, ten se díky nízkým nákladům dokáže snadno zaplatit. Žhářce tak v tomto případě podráží nohy jen simultánní premiéra na streamovací službě Peacock, která nejspíš plánům Keitha Thomase na širší filmovou franšízu zlomí vaz. A právě po samotné Žhářce to škoda vůbec není. Knihy Stephena Kinga si rozhodně nezaslouží takové zacházení, rozhodně nejsou materiálem pro nízkorozpočtovou podívanou. Snadno se dá namítat, že nejsou důležité peníze, vždyť schopný tvůrce dokáže i z drobných udělat velkou show (jako Sam Raimi u prvního Evil Dead). Jenže to se právě nedá říct o Keithu Thomasovi. Žhářka by do velké míry měla stavět na postavách, i kvůli krátké délce je ovšem prostor především pro dohánění děje kupředu, není čas na ničem moc stavět, především právě na rozvoji postav. Postavy? Ty tam vlastně jen jsou. Zac Efron dokáže, že i s plochým scénářem dokáže předvést slušný herecký výkon, zrovna na tento film je ovšem víceméně škoda. Mladá Ryan Kiera Armstrong je také v rámci zadání fajn. Následně je jen těžké v průběhu dále chápet motivace jednotlivých postav, především vyvrcholení vztahu dvou postav rázem přijde odnikud. A snadno přitom vyvstanou myšlenky na vaření z lejn. Díky rozpočtu jsou víceméně slabé i akční sekvence, při definitivním použití pyrokinetických schopností i zobrazení základny hlavních zlosynů se definitivně projeví produkční limity. Jen díky šikovnému kameramanovi Karim Hussainovi to sem tam má nějaký ten pěkný vizuální nápad, nejvíc poté vyniká především hudba, za kterou z 1/3 stojí legendární John Carpenter, z 1/3 jeho syn Cody Carpenter a z 1/3 Carpenterův kmotřenec Daniel A. Davies. Osvědčená trojice z posledních dvou Halloweenů i tentokrát stojí za povedeným hudebním soundtrackem, který dokáže připomenout právě ty nejlepší hudební motivy z posledních dvou Halloweenů. A skutečně platí za jedno z mála, co lze na nové Žhářce chválit. V součtu jde skutečně dost možná o jednu z nejhorších adaptací knih Stephena Kinga, která vždy vznikla. Žhářka možná dokáže obstát jako snaživé béčko, režie Keitha Thomase je ovšem v součtu nezajímavá a prokazuje, že tady ten cit k původní látce dvakrát není. Na závěr si nedokážu odpustit ještě jedno rýpnutí: Dá se přeci jen snadno uvěřit tomu, že v Marvel Studios by ze spin-offu Pyra z X-Menů vymlátili brutálně víc..... () (méně) (více)

Immortal17 

všechny recenze uživatele

Tak tu máme remake další Kingovy klasiky "Firestarter". Když se mě teď zeptáte, které zpracování se mi líbilo víc, nemám pro Vás jasnou odpověď. Oba filmy mohly dopadnou mnohem mnohem hůř, ale naopak mohly dopadnout také mnohem, mnohem lépe, jelikož z tohoto příběhu lze vyždímat daleko více. Nemají si tedy co vytýkat. Ale tak to s Kingovými příběhy bývá téměř pokaždé. Jaká škoda. Zajímalo by mě jak se na samotný film tvářil sám pán strachu Stephen King. Rozhodně se mi líbilo zmodernizované prostředí, ale? John Carpenter se velice chytře postaral svým soundtrackem aby zachoval 80' touch a za to jsem mu nesmírně vděčná. Jedna otázka mi však tkví v hlavě. Jednu malou chvíli jsem měla při sledování filmu pocit, že se dívám na Stranger Things (scéna v předměstí s chlapci na kole). Pro mě absolutní wtf moment. Ptám se tedy, je to pouhá náhoda?! Nebo záměr?! Je to přesně ten námět, který by použili bratři Dufferovi do seriálu. Každopádně se těším na to až se začne pracovat na zfilmování Kingovy předlohy "The Institute", protože každý čtenář a milovník Kinga naprosto ví, tuší, že to musí být epic, a pokud ne a zmrví to? Tak ať si mě tedy raději nepřejí. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

  • Scéna v budove firmy, kde Charlie odpáli jedného z agentov a následne mu zoberie kartičku, bola k ničomu, pretože neskôr Charlie otvára dvere bez pomoci kartičky. (peetrejr)

Reklama

Reklama