Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (804)
Raid je takový malý, choreograficky dokonalý, snímek, který je nutností pro fandy bojového umění. Naproti tomu stojí Berandal, oficiální pokračování Serbuan maut, který ale vlastně funguje standalone, akorát v popředí opět zůstává ostříhaný Iko Uwais. Je to už takový standart, že jakmile má první film úspěch, tvůrce získá na pokračování více peněz a může si tudíž dovolit udělat dvojku velkolepější. Problémem ale je, že často se nedokáže udržet kvalitu. To ovšem není problém Serbuan maut 2. Gareth Evans zůstal nohama na zemi a připravil velmi výživnou podívanou s dlouhými a ještě nápaditějšími bitkami, aby to následně zakončil jednou ultimátní a dosud nevídanou. Dvojka je téměř o padesát minut delší a nutno dodat, že ku prospěchu věci. Příběh není jen uměle naroubován a v rámci možností funguje. PS: Pokud by někomu náhodou nestačila nálož v konečném sestřihu, může si pustit ještě jednu pikantní akční scénu, která se do filmu nehodila, ale samostatně rozhodně stojí za to...90% ()
Nenávratně pryč už je ta špinavost a jednoduchost prvního filmu. Pokračování těžkotonážní survival řežby se totiž snaží být daleko víc, než jen bratříčkem s ještě většíma koulema. Dvojka je daleko ambicioznější, s lepším vizuálem, ukecanější a bohužel i mnohem delší. Právě ta gigantická stopáž jí podkopává nohy. Prvních 80 minut tak vyplňuje především příběh. A ten je stejně nezajímavý, podobně jako dialogy, smrdící po papíře. Během týhle doby se tu objeví dva menší a jeden větší souboj v kriminálu, což mi přijde přece jen trochu málo. Následující hodina je ale úplně jiná liga, kamarádi! Souboj střídá souboj a všechny se předbíhají v nápaditosti. Ať už scéna v metru s duem kladiv, nebo ta automobilová honička, která bude letos jen těžko hledat konkurenci. Závěr pak vrcholí v rudé chodbičce a hlavně v sněhobílé kuchyni, kde Uwais předvede s nepřítelem takový fight, že si ho budete ještě šestkát přetáčet. Takže co se týče akce, nemám slov. Bohužel, ta první hodina a půl mi nedovolí dát lepší známku. Jednodušší, ale v akci neutuchající jednička mi zkrátka sedla víc. ()
Už 1ka ma rozhniezdila a 2ka potvrdila, že filmový fajt už nikdy nebude taký, aký bol ! Prekroč scenár, ktorý len vatoval oddychovky medzi údernou akciou. Kameraman aj choreograf takto zodpovedali otázku, či sme vo vesmíre sami. Cítim sa úsmevne pri predstave, že túto indonézsky odistenú nálož zhliadne frajer fighter, ktorý si založil filmovú kariéru s kopačkami na nohách. ()
Skvělé souboje nafasovali povedený příběh, který přes svou ohromnou stopáž ani na minutku nenudí. Taky Iko Uwais už tu není takový ultimátní drtič a ne každá bitka je jeho vítězná. Davové rvačky střídají přestřelky i pěstní souboje jeden na jednoho. Evans vytahuje z rukávu kladiva, mačety, aluminiové baseballové pálky, násady od smetáku a nabízí nejlepší akci - a tím myslím minimálně o level lepší akci než u jedničky. Víc a houšť. Jestli to vůbec jde. ()
Snaží se to být epičtější, vizuálně vycizelovanější a technicky opulentnější s lepšími akčními scénami než jednička. Akce skutečně o trochu lepší je, ale pořád mám pocit, že klasický herní "arcade mode" byl pro daný subžánr atraktivnější. Divák krásně baštil ideální tempo a každý schůdek vzhůru znamenal lepší a lepší záporáky až do finále. Plus navíc nepotřeboval řešit ty či ony postavy a jejich motivace. Tady je všeho přehršel, ačkoliv podstata je stále stejná a tak je ve stále stejně triviálním příběhu jen větší chaos a zmatek, který kazí nepopsatelně dokonalé akční scény. Má to trochu nočních neonů Michaela Manna, trochu podhledů a spojení obrazu/zvuku Michaela Baye a místy vizuální poetiku Ridleyho Scotta, potažmo Tarantina (specielně pak tiché scény se sněhem, kladiva apod.) - za tohle všechno palec nahoru, ale pustil bych si to znovu jen kvůli té akci. ()
Reklama