Reklama

Reklama

Na hraně zítřka

  • USA Edge of Tomorrow (více)
Trailer 4

Příběh se odehrává v blízké budoucnosti. Mimikové, mimozemská rasa připomínající včelí kolonii, vytrvale útočí na Zemi, obracejí velká města v hromadu trosek a zanechávají za sebou miliony lidských obětí. Podplukovník Bill Cage (Tom Cruise), který nikdy nebyl v žádné bitvě, je bez cirátů degradován a s nulovým výcvikem a mizernou výzbrojí poslán splnit úkol, který není ničím jiným než sebevražednou misí. Během několika minut je zabit, předtím se mu však podaří zneškodnit Alphu. Ač se to zdá nemožné, procitne opět na začátku toho samého pekelného dne a je nucen znovu bojovat a zemřít... a tak stále dokola. Přímý fyzický kontakt s mimozemšťanem způsobil, že se dostal do časové smyčky a je tak odsouzen prožívat nelítostnou bitvu znovu a znovu. S každým dalším pokusem se však zvyšuje jeho odolnost a pohotovost a své rostoucí schopnosti dokáže v boji s Mimiky lépe využívat. Po jeho boku bojuje členka speciálních jednotek Rita Vrataski (Emily Blunt), která zlikvidovala víc Mimiků než kterýkoliv jiný bojovník na Zemi. Každá další bitva je pro Cagea a Ritu příležitostí najít způsob, jak mimozemské vetřelce porazit a Zemi zachránit. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (17)

Trailer 4

Recenze (2 340)

Matty 

všechny recenze uživatele

Některé informace v komentáři jsou za hranou toho, co byste chtěli vědět před zhlédnutím filmu. Na delší dobu zřejmě nejnákladnější lamerský gameplay a zároveň potenciálně nejoblíbenější film Cruiseových odpůrců, protože v žádném jiném filmu Tom tolikrát nezemře. Na hraně zítřka při svém smělém slučování poetiky filmů a videoher podceňuje odlišnost elementárních principů, na nichž stojí filmový, potažmo herní zážitek. Ke hrám se vracíme kvůli možnosti stát se (skrze své avatary) silnějšími, rychlejšími, obratnějšími a tyto schopnosti opakovaným hraním vylepšovat. Filmy identifikaci s postavou ochuzují o prvek interaktivity a o pocit, že jsme to my, kdo se stává zdatnějším (jakkoli každé sledování filmu v jistém ohledu také představuje interaktivní činnosti, při které zdokonalujeme své kognitivní schopnosti). Tím víc by se měly snažit postavy prokreslit a postupným dávkováním informací podpořit naše emocionální napojení na ně. Promyšlený, postupně vyhodnocovaný příběh a věrohodné postavy by zkrátka měly mít navrch nad bezprostřednějším „motion and emotion“. V tomhle ohledu Na hraně zítřka kriticky selhává. Příběh je stejně jednorozměrný a tupě přímočarý jako v libovolné akční videohře. Postavy se ani příliš nenamáhají s hledáním řešení, které by nezahrnovalo hodně střelby a mrtvol. Přestože protagonistovi několikrát vstoupíme do hlavy a zadíváme se na svět jeho očima (velmi herní skenování prostoru), film nám neposkytuje dost vodítek, proč bychom mu měli fandit. Kromě toho, že je zbabělcem, který nechce bojovat, se o něm téměř nic nedozvíme. Jeho povšechná charakterizace odpovídá požadavku „otevřených“ herních postav, do nichž může hráč snáze promítnout své vlastní já. (Emily „full metal“ Blunt pak ztvárňuje schematickou akční krásku, do které se musí platonicky zamilovat každý druhý nerd – navenek je sice svéhlavá, tvrdá a nezkrotná, ale stále zdatnější hrdina ji nakonec dle očekávání vezme pod svou patronaci a tím promění v další křehký objekt milostného citu.) Jenomže co funguje ve videohře, působí jako scenáristická laxnost ve filmu. Nejvýraznější proměna, kterou prochází, spočívá ve zdokonalování fyzických schopností, nikoli v přehodnocení názoru na válčení, fatalismus a další nabízející se témata. Zejména ale kvůli zvláštní schopnosti, kterou disponuje, nemáme po většinu filmu důvod se o něj obávat (scénář rozhodně dostatečně nevyužívá potenciál situace, kdy by Cage byl pouze vážně zraněn, ale nezemřel). Můžeme se tudíž jen bavit tím, jak lamerskými způsoby umírá a jak ostatní postavy uvádí do rozpaků rozsahem svých znalostí. Ani narativně nosná skutečnost, že v některých scénách vidí dál do budoucnosti než divák (a je tudíž explicitně využíván jako vypravěč příběhu, resp. jako hráč, který se probojoval dál), nebyla rozpracována nad rámec jednoduchých gagů nebo patetických gest. Nejméně se Liman videohrami ironicky nechal ovlivnit při režii akčních scén, v nichž je asi třikrát více střihů, než by bylo třeba, vinou čeho jsou minimálně třikrát méně přehledné, než by být mohly. Na hraně zítřka je zábavná letní jednohubka, která názorně dokládá, jak kontraproduktivní může být přílišná, ale přitom nepříliš promyšlená snaha sblížit filmové a herní prvky. Prosté napodobování nestačí a alespoň v mém případě vedlo zejména k přemítání nad tím, o kolik zábavnější by bylo to stejné hrát. 70% () (méně) (více)

emma53 

všechny recenze uživatele

Musím hned do nějaké posilky, abych nabyla takových proporcí jako krásná Emily při některých záběrech. A umírat dennodenně nějakým příšerným způsobem je naprostá brnkačka, to není přece taky žádný problém. Ale to už je známý fakt, že kluci jako Tom, Colin, Daniel a pod. jsou nesmrtelný.Ne, teď vážně. Při tom jak se zvyšovalo tempo mého žehlení, jasně vyplývá fakt, že to byl napínák od začátku až do konce. Nejsem žádná velká fanynka sci-fi žánru a když už, tak jsem spokojená s takovými typy filmů jako je Her a nebo Moon. Tady jsem vplula do trochu tvrdších vod, ale oceňuji nápad a grády které trvalo po celou dobu nervydrásajícího boje s Mimiky. Mírná romantická linie Toma a Emily to tak akorát zjemnila, což mně naprosto vyhovovalo a ten puntík na konci byl přece roztomilej :-) ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem filmu příliš nevěřil, ale teď s jistotou mohu prohlásit, že Edge of Tomorrow je prozatím největší trhák roku. Velmi inteligentní a intenzivní scifi podívaná, která nabízí téměř tolik humoru jako vzrušení společně s bezkonkurenčním a sympatickým Cruisem a Emily Blunt. 5 bodů proč tenhle film vidět! 1: dějová linie je perfektní, v brandži nová story! 2: Vynikající, dynamická a strhující akce a hlavně téměř nonstop! 3: Neexistuje možnost předvídat, co bude dále následovat, věřte, nejde to. 4: Žádná zbytečná romantika, pouze krátká a sladká pusa ve správnou chvíli.5: Parádní konec. PS: Ještě teď mám vyražený dech a chuť jít do kina znova. 100% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Na Hromnice vstanu a opařím se bordelem z vesmíru. Kdybych já byl stosedmdesáticentimetrovým scientologem a mohl si střihnout několikadenní reparátní opakovačku s neodolatelnou slečnou Emílií Tupou, vysral bych se okamžitě na všechny lidožravé mimozemské brouky, frajersky se opřel pravou rukou o nejbližší zeď, pravou nohu ležérně přehodil přes levou, zkušeně si odfoukl z čela imaginární melírovanou patku, sjel ji uznalým pohledem chovatele klisen a zkusil bych pro začátek s donchuánským úšklebkem samolibou pózu testosteronového klátiče: „Ahoj prdelko, zamrdáme?“ „Jdi do prdele, verbale!“ Hm, tak tudy ne, rána do hlavy, restart. Takže opačný extrém. Trémou svěšená ramena, prsty obou rukou nervózně přejíždějí přes palce až ke zpoceným dlaním, pohled nesměle fixuje špičky u nohou díky poraženecky svěšené uhrovité hlavě, třaslavá, zadrhávající fistule patřící otylému panici: „Dododobrý den, papapapaní Bluntová, momomohl bych vám, proproprosím, sáhnout na pppprso …. nenenenene, chci říct pppprst?“ „Odpal, leštile!“ Zase špatně, rána do hlavy, restart. Je čas vytáhnout těžší kalibr. Pohledem plným nešťastně nenaplněné touhy v němž se ještě stále zračí odlesky pohasínajících ohňů té spousty čarovných potlachů znějících něžnými a tolik citlivými songy bratrů Nedvědů se vpíjím do jejich blankytně modrých očí a zasněným, jemně modulovaným vokálem nenapravitelného romantika řku: „Emílie, drahá, pojď se mnou ruku v ruce kráčet vlahým letním podvečerem vstříc počínajícím červánkům, posledním planoucím slzám umírajícího slunce, a toužit, ať zítřek už nikdy nenastane!“ „Pojdi, mrzáku!“ Ups, opět vedle, rána do hlavy, restart. Tak ještě jeden zoufalý pokus. Kostkované kalhoty s puky, šik střižené sáčko krémové barvy, bílé ponožky směle vykukující z černých mokasín od Bati. Světácky smekám slamák, odhaluji černě dobarvované, pečlivě nagelované skráně a sugestivně úlisným hlasem kolonádního obšousta se z pod pěstěného kníru táži: „Slečno Emilko, zdalipak jste již někdy zkoušela pít Vincentku v leže a nahá?“ „Vrať se do hrobu, debile!“ A je to. Arzenál kompletně v hajzlu, nula skolených. Rána do hlavy, restart. „Kurva, já už teda fuckt nevím! Tak víš co, vyliž si jí sama, krávo nafrněná!!! Já jdu zatím sejmout ty červy.“ Výborný, zábavný film, plný plnotučných časomanipulativních vychytávek a Emilka by si ani nemusela sundávat to brnění! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Keď som zhliadol trailer na tento film, očakával som, že z toho bude ďalší klon Independence Day, ktorý sa bude snažiť byť nasilu zábavný, War of the Worlds, ktorý by sa snažil byť príliš vážny alebo District 9, ktorý by dostal FX za FX - špeciálne efekty. Ako je z hodnotenia jasné - mýlil som sa. Ide o jedinečný film, prešpikovaný originalitou skrz na skrz. Od námetu, cez vizuálne efekty, hudbu, strih, všetko šlape ako švajčiarske hodiny. Špeciálne efekty boli tak prehľadné, premyslené, nerušivé a inteligentne integrované, nebili sa s príbehom o prvenstvo a ani sa nestali stredobodom pozornosti, čo by bola veľká škoda. Namiesto toho ich režisér synchronizoval a podarilo sa mu spraviť zo sci-fi námetu čosi, čo vyzeralo ako reálna možnosť skutočného príbehu. A to som sa ešte nedostal ku hercom. Postavy robia tento film filmom. Cruise dokonalý, jeho postava frustrovaného, ale odhodlaného Cagea ma pohltila. Nakoniec je to pravdepodobne najkrajší sci-fi milostný príbeh, aký som kedy videl. Je fajn vedieť, že Hollywood môže stále produkovať niečo iné ako formálne odpadky, ktoré ma zvyčajne držia mimo kina. 95%. ()

Galerie (191)

Zajímavosti (59)

  • Základní jazykové nastavení obleku Willama Cagea (Tom Cruise) je japonština. Film tak "pomrkává" na japonskou knižní předlohu. (HellFire)
  • Minivan, který Rita (Emily Blunt) krade z karavanového městečka, je Renault Espace IV. generace. Při jednom záběru interiéru vozidla – palubního rádia – však tvůrci chybně použili interiér jiného vozidla, a to Toyoty. (machonza)
  • Přestože byla Emily Blunt (Rita Vrataski) při natáčení ve skvělé formě, ikonická cvičební poloha, v níž ji Cage (Tom Cruise) neustále nacházel, pro ní byla značně vyčerpávající a nedokázala v ní vydržet příliš dlouho. Pro některé delší záběry jí fixovala pomocná lana, posléze digitálně vymazaná. (honzii)

Související novinky

Tom Cruise se vrací k Warnerům

Tom Cruise se vrací k Warnerům

10.01.2024

Když byl Tom Cruise ještě jednadvacetiletým mladíčkem, jeho průlomem byla role Joela Goodsena, jenž si ve filmu Riskantní podnik chtěl vyhodit z kopejtka. Ten vzešel ze slavného studia Warner… (více)

Star Wars: Rogue Squadron našlo scenáristu

Star Wars: Rogue Squadron našlo scenáristu

27.06.2021

Prvním novým Star Wars filmem po skončení ságy o rodině Skywalkerů by se měl stát Star Wars: Rogue Squadron, který chystá režisérka Patty Jenkins (Wonder Woman). O ději se zatím příliš neví, jen že… (více)

Na hraně zítřka 2 má nového scenáristu

Na hraně zítřka 2 má nového scenáristu

01.03.2019

Po nedávném oznámení plánu natočit hned dva nové díly do série Mission: Impossible současně to zdánlivě vypadalo, že veškeré ostatní rozdělané projekty Toma Cruise půjdou k ledu. Server Heat Vision… (více)

Reklama

Reklama