Reklama

Reklama

ACAB: Všichni policajti jsou parchanti

  • Itálie A.C.A.B.: All Cops Are Bastards (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Posměšnou zkratku ACAB (All Cops Are Bastards) znají dnes z fotbalového prostředí i malí kluci, setkáváme se s ní na autobusových zastávkách a posprejovaných továrních zdech, objevuje se na transparentech fotbalových ultras a dokonce i jako motiv oblečení.
Když se kácí les, musí lítat třísky. Hoši z italské policejní zásahové jednotky Cobra (Pierfrancesco Favino), Negro (Filippo Nigro) a Mazinga (Marco Giallini) o tomhle vědí své. Když místo s rodinou tráví neděle v ochozech stadionů, kde čelí plivancům, lahvím a vytrženým sedačkám, a nesmí se pohnout, dokud nedostanou rozkaz, každý jejich tvrdší zákrok vyvolá bouři nevole a následnou kritiku veřejnosti a jakýkoliv průser končí u přestupkové komise nebo rovnou u soudu, kde se v lepším případě zahladí křivým svědectvím, jsou něco jako brutální andělé v uniformě. Nováček Adriano (Domenico Diele) nepřichází do jednotky zrovna v nejklidnější době, v Itálii je před volbami, země čelí problémům s nelegální imigrací, narůstá trestná činnost páchaná cizinci a na druhou stranu se zvyšuje i počet rasisticky motivovaných útoků krajně pravicových hnutí. Po jednom střetu s tifosi skončí pobodaný Mazinga v nemocnici a jeho parťáci se zavážou pomstít. (dopitak)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (168)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Evropská, respektive italská Tropa de Elite. Hodně vyhraněný film, hluboká sonda to současného stavu Evropy a západního světa, v níž jde především o nezvládnutí imigrační politiky, frustraci mnoha vrstev obyvatelstva a bludný kruh, ve kterém se právě nyní nejen Itálie nachází. V All Cops Are Bastards jde ale také o postižení toho obrovského tlaku a stresu na příslušníka elitní jednotky, o syndrom vyhoření, který z tak exponované a stresující práce vyplývá, o zmar, který musí zažívat příslušník pořádkové policie. O fotbal tu vlastně nejde ani okrajově. Tvůrci používají klasického modelu příchodu nováčka mezi elitní zásahový sbor těžkooděnců, který postupně projde iniciací a stává se členem užšího jádra veteránů policejního sboru, kteří používají vysoce kontroverzní prostředky berouce spravedlnost do vlastních rukou. Po formální stránce film režiséra Stefana Sollimy nepřináší sice nic nového a coby akční thriller je nanejvýš průměrný (místy má navíc takový ten ,,italský" look), ovšem sdělení zakódované do dějových linií nikoho nenechá na pochybách, že jde o velice silný film, bez ohledu na to, zda s ním ideově souhlasí či nikoliv. Má totiž sílu otevřít diskuzi s politicky většinou tabuizovaným tématem. Vynikající kontroverzní film, pokud to není protimluv... ()

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Do jednotky těžkooděnců infiltruje praxí a úctou nepolíbený zajíc, který se snaží ve svojí nové jamce všemožně zapadnout, aby nakonec po krysím způsobu vzdoroval určitému myšlenkovému kvasu, který v azurově opřilbených hlavách nebezpečně bují zhruba jako maminovské špeky v pase mých kdysi výstavních spolužaček. Stefano Sollima, a pojďme mu na chvíli slepě věřit, vykresluje Řím, jak ho ze sluníčkovatých turistických kartinek asi neznáte, latentně feministický, bez jasné národní identity, morálně vachrlatý, trochu multikulti. Na základě průsernatých zpráv zevnitř (TV aj. mediální mrdky) i zvenčí (štrapáce jejich rodin) začínají emoce na bengárně bobtnat a vařit jako v papiňáku. O to smutnější je, že film de facto končí v době exploze... ()

Reklama

kinghome 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je naprostá ukázka toho, že fízlové můžou bejt svině, ale pořád nemaj na ty kokoty na stadionu, který se mlátěj a na fotbal serou. Podle mě chtěl tenhle film ukázat těžkooděnce jako ty zlý, ale udělali chybu ve výběru herců, protože vybrali snad nejsympatičtější herce co kde našli. Skvěle zahrané a dokonce je ve filmu dost dobrý příběh, který vás donutí přemýšlet. A dokonce jsem byl v jednu chvíli dost nasranej protože jsem si oblíbil Adriana a on potom takhle všechny posere, to si nezasloužili. Nejdřív jsem chtěl dát 5* film si to zaslouží, jenže jim na konci asi došli prachy a nedošlo na závěrečný fajt proti "fanouškům" což je docela chyba, protože to je pěkně debilně ukončený, ale jinak pecka! 85% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Když chceš s vlky výt, jejich píseň zpívej. Sonda do života italských těžkooděnců, kteří aby obstáli v pouličních řežích, musí být kolikrát horší než samotní chuligáni a další kriminální živly. Škoda, že nebylo víc střetů, ale i tak si myslím, že tahle záležitost bude společně s Tropa de Elite pro policisty kultovní záležitostí. 80% ()

Firebug 

všechny recenze uživatele

Když od toho nebudete čekat "italské Tropa de Elite", uděláte lépe. A.C.A.B. je opravdu vydařený film a zvolené téma (pravomoce policie, politikaření, nelegální přistěhovalectví, rostoucí vlna extremismu...) zdaleka nepálí v současnosti pouze Itálii, ale celou Evropu. Film vám nepodsouvá nějaký definitvní názor, ale poskytne vám do celé situace víceméně nestranný náhled a názor si musí udělat divák svůj. To je jistě fajn, ale na stranu druhou na mě nefungovalo jakékoliv citové propojení s postavami a zkrátka mě to nechalo chladným. Ve výsledku tedy mezi 3* a 4*, ale bez ohledu na nějaké hloupé číslo, vám všem A.C.A.B. DOPORUČUJI. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Při dotazu policejních sil se zkratka z názvu filmu tradičně uvádí jako „Always Carry a Bible“, tedy „Vždy s sebou noste bibli“, nebo „All colours are beautiful“, čili „Všechny barvy jsou pěkné“. (Rebbit)
  • Na začiatku filmu, ako ide záber na stôl s výzbrojou, môžeme na stole zhliadnuť samopal, no ani jeden z členov jednotky nemá počas filmu samopal vo výzbroji. (Odpocivadlo)

Reklama

Reklama