Režie:
Harmony KorineScénář:
Harmony KorineKamera:
Benoît DebieHrají:
James Franco, Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Ashley Benson, Rachel Korine, Heather Morris, Ash Lendzion, Lauren Vera, Justin Wheelon, Rod Grant, Josh Randall (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Čtyři sexy středoškolačky se rozhodnou vyloupit fast food, aby měly peníze na krátkou jarní dovolenou. Jenže to je jenom začátek… Při oslavách v motelovém pokoji se zábava zvrhne a překročí zákonnou hranici. Dívky jsou zatčené a stanou před soudem… pouze v bikinách se ocitnou v soudní síni, kde za ně překvapivě zaplatí kauci nechvalně proslulý místní gangster Alien (James Franco). Alien vezme dívky pod svá křídla a začíná ta nejdivočejší jarní jízda, co pamatují. Na oko drsný Alien má i citlivou stránku, a tak si ho mladé školačky zamilují a vydávají se společně na prázdniny, o kterých se žádné z nich ani nezdálo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (576)
Jestli se něco povedlo, tak zmrzačení veškerých diváckých očekávání. Svěžest, lehkost nebo přirozená žhavost jsou smeteny pryč vychtěným a zoufale repetitivním zabíráním všeho, co tančí, natřásá se nebo se vůbec jakkoli netradičně hýbe. Ta pravá rána pod pás je ale scénář, který psal třináctiletý chlapec, co se doma o prázdninách zoufale nudí a ve své bujné fantazii právě utváří story o tom, co asi v tu samou dobu dělá ta partička nedostižných holek ze střední za rohem. A asi nikoho nepřekvapí, že tím pádem nefungují postavy, dialogy, příběh ani nic. Snad jen pár fajn songů, co by za jiných okolností přivodily letní náladu a Martinezův hypnotický soundtrack, který ovšem v tomhle maglajzu běží téměř naprázdno. ()
Sračka. Nalákalo mě to na kundy a režisérovi slouží ke cti, že o ty mě teda neošidil. Bikiny, kozy a zadky útočí ze všech stran a díky tomu se na to dá alespoň koukat. Bohužel zbytek je onanie nejhrubšího zrna. Nevím co to mělo znamenat, asi nějaká výpověď o stavu mládeže nebo co, ale v tom filmu se děje hovno. Ani tam moc nejsou dialogy mezi postavami. Spíše lidi něco dělají a je to provázeno debilním voiceoverem. No a ta "válka gangů" v druhý půlce a ten konec. Za to by Harmony Korine zasloužil s gustem nakopat do koulí. Holky byly fešandy za ty jedna hvězdička a James Franco byl správně divnej, to se musí nechat, ale opravdu nemám zájem čumět na to, jak hraje na piáno a filosofickým tónem pronáší básničky na úrovni dítěte ze školky. ()
Stádo koz, 2 krávy, 1 tele, 1 postřelená husa a cap s image bílého negra Sámera Issy - buďte vítáni na Korineho pop-artové farmě citově vyprázdněných zvířat. Na farmě, kde se potkává Tony Montana s Britney Spears, to jen aby si mládež nemyslela, že „The World Is Yours“ a ruce si mnoucí Harmony mohl říct: „Oops!.. I did it again…“ Beach (či chcete-li Bitch) noir o rozmetání nevinnosti těch, co čerpají znalosti o životě z MTV. Oproštěný od obav z následků jednání, úmyslně zmatečný, rezignující na smysl konání. Impresionistický. Cool. Fandy Muzikálu ze střední na škodolibý lep chytající. A nejen ve své doslovnosti absolutně nezáživný.. P.S.: Fascinuje mě prskání u posledního Refna a přitom když nabídne neony, hypnotizující podmanivost, násilí, Cliffa Martineze, či skryté významy někdo jiný, hned se unešeně otvírá Cristal. Hrozně rád bych se přidal, ale mám pocit, že Korineho experiment s antitezí nikdy nedospěje.. ()
Spring Breakers mi připomíná jakýsi Project X s příběhem a pointou. Poněkud depresivní hudební podkres, který doprovázel celý film doladěné scénami k zamyšlení dodávaly celému snímku na kvalitní atmosféře. Zaujala mě úvodní scéna, hlavně díky mé oblíbené "písničce" Scary Monsters And Nice Sprites od Skrillexe. Přiznám se, Spring Breakers jsem si pustil z toho důvodu, že jsem chtěl vidět Selenu Gomez v plavkách a to se mi splnilo, ale musím uznat, že polonahá Gomez nebyla hlavní atrakcí tohoto filmu. Největším překvapením bylo to, že tento film má duši (i pointu) a že to není vyloženě jen o té nahotě a sexy holkách, což jsem vůbec nečekal a příjemně mě to překvapilo. Trošku mě mrzí zdejší hodnocení. ()
Film o lásce a anarchii. V uvozovkách a v barvách Skittles. Korine unikátním způsobem mixuje brakovou zápletku a hyperstylizovanou MTV/ R&B /YouTube estetiku s „tekoucí“ formou vyprávění, jakou měl například Strom života. Neměnný, hypnotizující rytmus typu trance hudby, neustálé opakování replik (ve stylu novel Chucka Palahniuka) a recyklování záběrů (případně způsobů jejich komponování), vede k dramaturgickému zploštění všech scén na stejnou úroveň. Podobně jako hrdinky k ničemu nesměřují, protože žijí svou permanentní dovolenou, ani film negraduje (scény, kde bychom větší akčnost čekali, jsou naopak natočené naprosto nezaujatě – viz například v jednom záběru, přes dvě skla snímané přepadení bistra). Mnohé se nezmění ani s příchodem Aliena, neboť z gangsteřiny se vyklube stejně repetitivně činnost jako cokoli jiného. Není důležité, KDY se co stalo a stane. film nás od konstrukce koherentní fabule skákáním po časové ose tam a zpět spíše odrazuje. Důležité, je že se něco děje právě teď. Ve stavu přesycenosti audiovizuálními podněty jsme udržováni neustále. Realita a hra, vysoké a nízké, záběry syrové a záběry lyrické, vše splývá v jedno. Zřejmě jde o snahu napodobit způsob, jakým své okolí zakoušejí hrdinky a Alien, jehož hledisko film v druhé polovině načas přejímá. Návrat Faith a Cotty do reality je naopak snímán vcelku realisticky, bez vizuálních ozvláštnění vytvářejících dojem nekončícího tripu, kdy se barvy zdají být výraznější a pohyb zpomalený. Dalším subjektivizujícím prvkem je voice-over (hovory domů) sestávající z vět, které příkře konstrastují s tím, co vidíme. Skutečně si dnešní mládež takhle představuje ráj? Korineho zběsilá postmoderní koláž je v tomhle stejně neurčitá jako ve svém postoji k protagonistkám, představujícím v lyžařských maskách s jednorožci, v bikinách a s kalašnikovy jakousi zkomercionalizovanou verzi Pussy Riot. Nejde jim ovšem o věci politické (namísto poslechu přednášky o občanských právech kreslí faly) ani genderové (nijak se nebrání tomu, že si z nich Alien dělá další své „shits“). Chtějí ničit pouze proto, že v trvanlivějších hodnotách nevidí smysl. Není pochyb, že bychom jimi měli opovrhovat, jenomže ono je to natočené tak svůdně… 80% Zajímavé komentáře: JFL, MA.KI, OldaVagner, IZFNP ()
Galerie (102)
Zajímavosti (22)
- BBC zaradilo film na 74. miesto vo svojom rebríčku najlepších filmov 21. storočia. (Real Tom Hardy)
- Původně byla do hlavní role obsazena Emma Roberts. (R´Hell)
- Ve scéně, kde gangster Alien (James Franco) hraje na klavír a zpívá písničku Britney Spears třem dívkám, mají dívky na sobě tepláky s písmeny DTF na zadních partiích. DTF je zkratka z "Down To Fuck", což je slangový výraz vyjadřující ochotu mít sex. (Aelita)
Reklama