Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoKamera:
Luciano TovoliHrají:
Anthony Franciosa, Christian Borromeo, Mirella D'Angelo, John Steiner, Ania Pieroni, Lara Wendel, John Saxon, Veronica Lario, Daria Nicolodi, Giuliano Gemma (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Americký spisovatel se v Římě pustí do vyšetřování série děsivých vražd. Zabiják se totiž evidentně inspiroval jeho novým románem. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (111)
Řemeslně velmi zdařilý thriller. Přitom příběh má klasické, již několikrát viděné schéma - vrah zabíjí podle knihy, jíž je sám fanouškem. Tedy v podstatě nic nového. Nechybí tu závěrečná "překvapivá" pointa, která byla aspoň pro mně lehce předvídatelná. Ale co zaujme, jsou zdařile stylizované scény vražd. Argento při každé z nich využívá křiklavého kontrastu rudá-bílá. Bílé šatičky, bílé stěny pokojů (scéna, kdy useknutá ruka skrápí krví obloukobitým pohybem celou čistě bílou stěnu patří mezi nezapomenutelné), bílý interiér kuchyně, bílé prostěradlo na těle oběti - všude tam rudá barva krve sedne jako ulitá. Ale nemůžu říct, že bych se bál. Tenebrae není horor, spíš kriminálka, ve které jsou vraždy znázorněny o trochu tvrdším způsobem, než je v tomto žánru obvyklé. A samozřejmě, to se dalo od Argenta čekat. ()
Sympatická vyvražďovačka s mým oblíbencem Johnem Saxonem ve vedlejší roli. Potěší netradičně velký počet vražd a i jejich značná originalita. Hudba Goblinů je také skvělá a logika je zde na vyšší úrovni, než to bývá u jiných italských giallo snímků. Tenhle film mě pobavil stejně jako další Argentovo podceňované dílo, 4 mouchy na šedém sametu. Jen tak dál Argento, jen tak dál. ()
Giallo klenot. Na giallo, ktorému 80s nepriali(až na malé výnimky), predviedol skoro nemožné a odpálil to so všetkým štýlom, gráciou a ešte čímsi naviac. Ľahké, preslnené, perfektný, ale neprekombinovaný príbeh, mnohé scény pamätné a gore vskutku nezabudnuteľné. Geniálna hudba, ktorá vie aj spomaliť a podporiť atmosféru(úchvatné flashbacky), aj vám ostane v pamäti. Legenda, ktorá stále zlepší náladu. ()
Pokud si zrovna nehraje s barvičkami, neutahuje z feministek nebo neinscenuje některý z mnohých barokně opulentních mordů, provádí Dario paralelně konstrukci i dekonstrukci detektivního příběhu. Nijak komplikovaně, poměrně předvídatelně, přesto až do řeznického finále, s velmi neotřelou ukázkou, jak vymalovat pokoj na červeno, zábavně. 70% ()
Docela solidní giallo od Argenta. Co zde musím vychválit je velmi kvalitní gore a jedna over the top scéna v závěrečné sekvenci, která mne naprosto uchvátila i po 32 letech, ale co se týče samotného příběhu, tak ten mne nezaujal bohužel vůbec a pokud se zrovna nevraždilo, tak jsem zažíval úzkostlivou nudu. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (13)
- Scény, kde jsou vidět pouze ruce vraha, patří samotnému režisérovi Argentovi. (tequilla)
- Ve scéně v obchodě na začátku filmu hraje hudba, kterou si Argento vypůjčil ze soundtracku k evropské verzi filmu George Romera Dawn of the Dead (1978). (Chatterer)
- Ve scéně, kde vrah zabije Tildu a její kamarádku v jejich bytě, se natáčela 3 dny. Americká distribuce žádala po Argentovi aby celou scénu vystříhal. Dario odmítl. (tequilla)
Reklama