Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 471)

Asia_Power odpad!

všechny recenze uživatele

Tak trochu v duchu Slunce, seno, když vystříháte všechno vtipný co bylo ve Slunce, seno. Zdeňkovi asi nějakej milenec natrhnul prdel až k lopatkám a při orálu mu zajel ptákem až do mozku, kterej mu kompletně pocákal mrdkou. Výsledkem takto poškozeného mozku je tato "komedie" a toho spermohlta rejžu ode dneška nazývám jménem Zdeněk TROSKA. ()

Foox 

všechny recenze uživatele

Nesdílím úplně nenávist k Babovřeskám jaká kolem nich koluje, nejspíš právě kvůli tomu pro mě byli s velkými uvozovkami "milým" překvapením. Troška určitě natočil co natočit chtěl a proč kvůli tomu na něj házet špínu, když pomineme zbytečně dlouhou stopáž, máme průměrnou komedii se sympatickým obsazením, lehce vulgárním, jednoduchým humorem a určitou dávkou nadsázky, alespoň tedy doufám. Samozřejmě hodně zaměřenou na svou cílovou skupinu. 50% ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

Což o to, je to blbé, ale jaksi úmyslně blbé a již z prvních minut je jasné, že za kamerou sedí tvůrce trilogie Slunce, seno. Velká většina scén by v normálním životě nikdy nefungovala, protože by se daly jednoduše vysvětlit, ve filmu se ale postavy chovají zcela nerealisticky, aby se mohl divák zasmát. Pro nenáročné české obecenstvo, které se určitě v mnohých postavách a situacích zhlédne, je to trefa do černého. Pavel Kikinčuk je jednoduše borec a už v Okresním přeboru byl k pokukání. Zato Langmajer v roli kněze je totálně mimo. To už bych dřív uvěřil mravenci, že dokáže dostat do kolenou slona. Každopádně být to o půl hodiny kratší, vůbec bych se nezlobil. Navíc co měl znamenat ten konec proboha? Borec odhodí sirku, výbuch, střih, titulky? To je Troškova představa o napínavém zakončení filmu? SPOILER: Výbuch měl zcela nulový dopad na děj ve druhém dílu, protože se všichni tváří, že se nic nestalo. Od Trošky očividně nelze očekávat, že by se řídil nějakými pravidly filmařiny :). Mnohem vtipnější než celý film jsou nepovedené scény. ()

H34D odpad!

všechny recenze uživatele

Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10 () (méně) (více)

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Je fakt, že Babovřesky jsou fenomén. Ať už kvůli návštěvnosti, či ohlasům, anebo samotnému obsahu. Vezměme si to tedy pěkně popořádku. Zdeněk Troška točí oblíbené filmy, ale o takovéhle masovosti si mohl od revoluce nechat jen zdát. Ta postupně upadala, jelikož české pohádky, částečně i jím vyšťaveny, logicky netáhly. Pak tady máme ohlasy - je pravda, že na každou věc se najdou blbé, dobré i kontroverzní. Do těch prostředních patří snaha v podstatě seriózních médií, udělat ze vzorku určitého druhu diváků, jakou CSFD je, spolek "kavárenských intelektuálů" (tahle neskuečná fráze mě opravdu sere) a mluvit místo toho o penězích a návštěvnosti. Diváci, kteří se na Zdendu dívají kritičtějším okem, tady byli už dávno, jen teď, díky možnostem, které mají, je jejich slovo slyšet. Troška se totiž vždycky oháněl jen čísly, zpětnou vazbou nikdy. Jistě, kdyby se na film chodilo míň, míň by se o něm i mluvilo, ale že by měla pozitivnější kritiky? WTF? Navíc i tzv. lehčí žánr se dá určitým způsobem rozebrat a to, že jsou Babovřesky letní komedie (premiérovaná v zimě, haha), na tom skutečně nic nemění. No a nakonec ten obsah. Nadávání na pana režiséra se už stalo folklórem, proto jsem si na jeho práce už zvykl, akce ale vyvolává reakci a tak je tohle jak klasická "troškovina," tak snímek, který rádoby podprahově sděluje něco o současnosti. To znamená, že pokud přežijete ptáky, hovna, rvačky, řvaní, Medovníky, Impulsovi, vražedně mrtvolné tempo, opakování Šoustala a zrychlených záběrů do bezvědomí, pády, Lucii Bílou a hisorky na dvacetiminutovku, natažené do dvou celovečerních filmů, čeká vás i banální zúčtování s korupcí, rasismus, hádka o dvoukorunu, co bábinka nechce dát "miliardářské" církvi a pak pravdu a lásku, bez níž by to asi vážně nešlo. Tečkou je jeptiška, vypadnuvší snad z francouzských četníků, která mravně usměrní drbny, aby se nesmály farářovu příjmení a že si s ním určitě užil dost. Tak vzkazují scénáristé a režisér buranským divákům, kteří se právě tomuto smějí, že si jich tvůrci neváží, jelikož co je nevhodné ve filmu, u diváků, kteří zacálujou lováče, nevadí. Kardinální otázkou pak zústává: je skutečně naším problémem, že si pan režisér, který studoval na francouzském lyceu a podle rozhovorů nemá např. jasno v základním rozdělování žánrů, tohle neuvědomuje?? 10% jako bohudík za civilní romanci mezi Honzou Dolanským a Luckou Vondráčkovou. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Natáčení probíhalo po dobu 36 dní v jihočeských vesničkách Netolice, Pištín, Záboří a Dobčice. Dále se filmovalo v Malých Chrášťanech, Hluboké nad Vltavou a Dřítni. (kobrahokej)
  • Stehlíkovi a Šoustalovi jsou sousedé, ale ve skutečnosti je mezi domem starosty a farností ještě jedno stavení. (kajov28)
  • Poté, co se farář Šoustal (Lukáš Langmajer), Ivanka (Lucie Vondráčková) paní Stehlíková (Veronika Žilková) a starosta (Pavel Kikinčuk) usmíří a farář se starostou se objímají, je možné si nahoře všimnout mikrofonu. (TheStitch630)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama