Reklama

Reklama

Avengers: Age of Ultron

  • USA Avengers: Age of Ultron (více)
Trailer 5
USA, 2015, 141 min

Pokus miliardáře Tonyho Starka oživit program na udržení celosvětového míru skončí nezdarem a největší hrdinové světa, včetně Iron Mana, Kapitána Ameriky, Thora, Neuvěřitelného Hulka, Black Widow a Hawkeye musí čelit děsivému nebezpečí. V sázce je osud celé planety. Povstane zlovolný Ultron a jenom Avengers mu mohou zabránit v uskutečnění ďábelských plánů. Nová křehká spojenectví a nečekané zvraty jsou zárukou vzrušujícího a jedinečného akčního dobrodružství globálních rozměrů. (Falcon)

(více)

Videa (57)

Trailer 5

Recenze (1 508)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Větší, digitálnější a nabušenější. Klasické pokračování... nebo ne? Hodnotit druhý díl Avengers se dá velice obtížně, protože v pozici pokračování veleúspěšné jedničky v podstatě nešlo "uspět" a potěšit všechny. Whedon si zvolil svou cestu a mě jen mrzí, že je na výsledném filmu tolik znát zásah studia a nutnost stříhat a stříhat (osobně věřím, že případný DC bude o víc jak * lepší, jen original cut měl přes 3 hodiny...). Největší moje zklamání - Ultron a jeho nulové charizma, většina pseudobitek (to jsou ty, kde je hromada jedniček a nul proti hrdinům, když divák ví, že hrdinské jádro přeci neumře), slabý hudební oprovod. Škoda takové digitální přehlídky, ten potenciál, osobní linie a epizody (kladivo), všechno to Whedon skvěle drží v rukou, ale celek se mu rozpadá kvůli své nesourodosti. PS: druzí Avengers jsou více než naplněním, doslovným přeplněním možností filmu... je to kopromis, který má uspokojit co nejvíc diváků, kritiků, fanoušků a tvůrce... PPS: Paul Bettany jako Vision je výjimečný ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„I’ve had a long day. Eugene O’Neill long.“ Whedon nepřekvapivě sází na již osvědčené. Také druzí Avengers jsou duchaplnou akční týmovkou, která baví více chytrými dialogy než masivními, stylisticky opojnými akčními sekvencemi, které jsou tentokrát zásluhou dlouhých „štafetových“ záběrů alespoň o chlup přehlednější (zatímco jednička touto figurou na důkaz sehranosti týmu vrcholila, ve dvojce už slouží jako vizuální leitmotiv). ___ Interakce mezi postavami už není jen o tom, že k sobě musí najít cestu, zachovat si svou osobitost a přitom se naučit kooperovat. Začínají lépe poznávat jeden druhého i vlastní temné stránky, čímž jsme vedeni k tomu, abychom je vnímali také jako lidi (resp. postavy s lidskými problémy), nejen jako nadlidské a v podstatě neohrozitelné zachránce civilizace (ne pro nic za nic se hrdinové oslovují převážně civilními jmény). Přesto film ve vztahové rovině nepřekročí hranici vzájemného popichování a postrádá vážnější konflikt, který by ohrozil semknutost týmu. Whedon zůstává vůči svým hrdinům a jejich poněkud pubertálnímu uvažování příliš smířlivý a Age of Ultron má navzdory lehkému zvážnění stále daleko k ponurosti a závažnosti Strážců nebo alespoň Temného rytíře. Z tónu filmu je od začátku patrné, že do tuhého nepůjde, problémy dospělých se řešit nebudou (podání vztahu Nataši a Bruce, stejně jako Clintonova rodinného života nejlépe vystihuje anglické adjektivum „corny“), vážná krize nenastane a narážky na mezinárodní politiku Spojených států zůstanou na obecné úrovni (Ultron jako výsledek postupující mechanizace válčení, násilí páchané v zájmu ochrany demokratických hodnot, napětí mezi transparentní a veřejnosti utajenou válkou proti teroru, kdy první přístup reprezentuje idealistický Captain America a druhý Stark). ___ Primární zájem o lidský element se oproti elitářské jedničce neomezuje na superhrdiny – finální akční sekvence je založená na snaze zachránit co nejvíce civilistů. Zaujatost vlastním tragickým osudem, vzájemné flirtování a úsměvné poměřování eg jsou tak vyvažovány starostí o obyčejné lidské životy, která ovšem slouží zejména k podtrhnutí mytologického rozměru vyprávění. Hrdinové by ani v závěrečných titulcích nemuseli být zobrazeni ve formě klasického sousoší, aby nám došlo, že jim v moderním (fikčním) světě náleží stejná úloha, jakou ve starověku plnili řečtí bohové. ___ Druzí Avengers jsou suverénnějším, třebaže místy poněkud mechanickým projevem toho, čím první Avengers překvapovali – skloubení hlučného blockbusteru s civilní a důvtipnou konverzační vztahovkou. Kdyby představovat finální vývojovou fázi marvelovských adaptací, nebudu se zlobit. Ve vztahu k žánrovým konvencím subverzivní třetí Iron Man a vypravěčsky důmyslný druhý Captain America ovšem ukázali, že to jde i nápaditěji. ___ Age of Ultron je nakonec nejodvážnější nároky kladenými na diváka, který se chce v příběhu a velkém množství postav po celých 140 minut dokonale orientovat. Začíná bez jakékoli expozice in media res a vysvětlováním, kdo je kdo a oč mu jde, se nezdržuje ani během následujících dvou hodin. Mnohé narážky, náznaky a aluze předpokládají, že se ve fikční encyklopedii orientujete se stejnou pohotovostí jako postavy. Ačkoli jsem zatím po většinu čas byl v obraze, nedokážu si představit, jak budu třídění obrovského množství fakt zvládat o deset filmů a stovku seriálových epizod později. 80% Zajímavé komentáře: Marigold, ScarPoul, Rudinsky () (méně) (více)

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Datadisk prvního dílu, ochuzený o moment překvapení a obohacený o schopnějšího záporáka. Akce míň nabubřelá, lépe zaplouvající do děje, stejně tak jako rozšiřování univerza o nové postavy. Každopádně ta předvídatelnost ubíjí ještě víc, než u zbytku Marvelovek. Jestli v Civil War nedojde k zásadnímu posunu, nemá smysl na to koukat jinak, než v režimu Stand by. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Když sveřepí zachránci světa a okolních galaxií z nějaké té homixové Ligy vypičenců konečně komerčně narazí na umělou demencí vybaveného, přestrašlivého Transformera s originálním jménem Ultramegagigatron, vygenerují společně jakéhosi spařeného Dekárta, jenž všechny ty tlusté, slaboduché děti a mnohé blahoslavené dospělé v sále vykrmí kalorickou porcí šestákové assbookové filosofie, nu a poté, co si všichni včetně Assgardské mykologie pateticky vyřeší svá traumata a rodinné záležitosti, semelou se vzájemně ve spektakulárním digitálním robobordelu, který kompletně rozmrdá nějaké fiktivní Bulharsko. Na něco, co se tu nekompromisně drápe na přední příčky žebříčků oblíbenosti, mi výše uvedená, naprosto přesná rešerše scénáře přijde natolik artově sofistikovaná, intelektuálně komplikovaná a filosoficky hluboká, že se bojím chodit do kina, protože ta jsou evidentně plná vypláchlých mutantů, srkajících a žvýkajících stejně závadné marginální nepoživatiny, sekundárně produkované investory těchto veleděl. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Zhlédnuto v kině. Více méně musím souhlasit s tímto Honest Trailerem, až na jednu drobnost - mně se tento film líbil možná i o něco víc, než první díl. Ano, je mi jasné, že jsem v menšině, ale na to už jsem si zvykl... Tenhle film není dokonalý, ale to není ani jednička. Nicméně tenhle film musel nám ukázat tak moc (nové hrdiny, nastínit co bude následovat se starými hrdiny) a obklopoval ho tak vysoký hype, že prakticky nebylo možné, aby s ním lidi byli spokojeni. Jsem 100% přesvědčen, že nikdo by tenhle film nenatočil tak dobře, jako právě Joss. Věřím tomu, že když si pustím oba díly pěkně za sebou, tak nějaký "kvalitativní propad" tam nebude a že se mi stále bude líbit druhý díl o něco více, díky už ustálené týmové dynamice, super hláškám, parádním scénám a příslibům věcí budoucích. 100 %. ()

Galerie (208)

Zajímavosti (140)

  • Obľúbenými rekvizitami vo filme sú aj kĺbové autobusy Ikarus 280. V jednom sa odohráva aj vytrhnutie "srdca" z Ultrona. (Sao Saoi)
  • Ve scéně s dětmi Hawkeye (Jeremy Renner), je možné vidět, že si jeho syn čte oblíbenou dětskou knihu "Deník malého poseroutky". (Dracconnis)

Související novinky

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

18.11.2022

Jako by nestačilo, že desáté Rychle a zběsile muselo vyměnit režiséra Justina Lina (Star Trek: Do neznáma, Rychle a zběsile 5), který nevydržel pracovat po boku egoisty Vina Diesela, za rutinéra… (více)

Joss Whedon se vrací do televize

Joss Whedon se vrací do televize

15.07.2018

Režisér prvních dvou Avengers Joss Whedon se mezi geeky poprvé proslavil díky seriálu Buffy, přemožitelka upírů. Od té doby měla jeho kariéra jenom vzestupnou tendenci, jenže pak přišlo zklamání řady… (více)

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

28.06.2018

Akční komiks Bloodshot s Vinem Dieselem (Rychle a zběsile) v hlavní roli se pomalu přesouvá před kamery a nyní bylo konečně taky oznámeno obsazení hlavního záporáka. Postavu nelítostného Axe,… (více)

Black Panther velkolepě ovládl kina

Black Panther velkolepě ovládl kina

19.02.2018

Dlouho to vypadalo, že je značka pro blockbuster to nejdůležitější. Teď se však ukazuje, že je (minimálně) stejně důležitá i péče o ní. Kdybyste se před pár lety zeptali, jestli za první víkend utrží… (více)

Reklama

Reklama