Režie:
Scott FrankScénář:
Scott FrankKamera:
Mihai Malaimare Jr.Hudba:
Carlos Rafael RiveraHrají:
Liam Neeson, Dan Stevens, David Harbour, Boyd Holbrook, Ólafur Darri Ólafsson, Astro, Mark Consuelos, Adam David Thompson, Sebastian Roché, Laura Birn (více)Obsahy(2)
Matt Scudder (Liam Neeson) je bývalý newyorský policista a vyléčený alkoholik, který pracuje jako soukromý detektiv bez licence pro ty, kdo z jakýchkoliv důvodů nemůžou jít za policií. Jedním z takových je i drogový dealer Kenny, který si detektiva najme, aby našel ty, kdo mu unesli a brutálně zavraždili ženu. Scudder začne postupně odkrývat stopy vedoucí k únoscům a zjišťuje, že tento zvrácený zločin není jediným a rozhodně ani posledním, který v ulicích New Yorku spáchali. Sérioví vrazi se chystají opět zaútočit a pro Scuddera, stojícího mimo zákon, se tak rozehrává nelítostný boj s časem. (A-Company CZ)
(více)Videa (5)
Recenze (604)
Náhrobní kameny sahají atmosférou poměrně vysoko, tady patří dík kameře a především hudbě. Liam se odehrál svoje a s jeho postavou detektiva nedetektiva jsem neměl žádný problém. Kde to trošku drhlo byl příběh, kdyby se děj soustředil čistě na patráčku a atmosféru asi by se ani žádná vytýkačka nekonala, protože to v sobě mělo dobrou syrovost i temnotu, ale tím že se děj věnoval i malému černouškovi a jeho vztahu s Mattem se to zbytečně rozesíralo. Samotný finále bylo taky spíše zklamání, né uplný, ale ty prostřihy na náboženský nebo jaký vlastně kecy si mohli tvůrci fakt odpustit a nebo je vesrat jinam a ne do finálovky. Nebýt těhle mušek, bylo by to hodně dobrý, takhle je to "jen" dobrý. ()
Těžko hodnotit vcelku slušnou drsnou krimi, která je adaptací 10. románu Lawrence Blocka s vyšetřovatelem Matthewem Scudderem. Tohle je prostě hodně podivná praxe vybrat ze série údajně nejlepší díl a natočit ho jako samostatný film. Viz. Sněhulák. Nehledě na to, že je to celé retro na druhou, knížka vyšla už v roce 1992, ve filmu se řeší Y2K, a mělo by to fungovat i dneska. No a dneska funguje maximálně herecký výkon Liama Neesona. ()
Tuhle atmosféru temného velkoměsta na počátku 90. let mám nejraději. Žádná moderní výpočetní technika, jen detektiv s těžkou minulostí, bystrá mysl, zápisníček a neutuchající kapky deště stékající po vrásčitém čele. Prošedivělý Neeson má zkrátka charisma, prodírá se špínou New Yorku a my podrobně sledujeme jak se systematicky přibližuje čím dál víc pravdě. Není to příliš komplikované a spousta postav zůstává dvourozměrnými, ale v tomhle typu filmu to ani nevadí... 8/10 ()
Tvrdit, že je ve snímku tolik temnoty jako ve Fincherově Sedmičce jen kvůli tomu, že antimalarik Tamal Jawari je mouřenín, neustále ve filmu chčije a běhá se po hřbitově, to by byla zhůvěřilost. Skutečně mi nevadil provařený příběh, navíc Neeson tohle zvládá bravurně a zvýšil tak sám celkový rating, ale natahování děje (?) skrzevá srpkovitého černouška... dojetí nikde, morální poselství, hehe, taky nic, taková slepá ulička. I přes náboženské bláboly jsem se dokázal cynicky povznést. Jen ta celková nedotaženost, ta mě iritovala, ale dost možná, že jsem díky téměř dvouhodinové abstinenci znervózněl a ledacos přehlédl. Možná už mám tedy také nárok někoho sejmout a považovat to za vzkaz od Šéfa, že se kořalka nechlastá z ohřívací láhve. ()
Vážený čtenáři, v následujícím výčtu Ti představíme tři (slovy tři) nejhorší filmová klišé podle prestižního magazínu Žena a RedAK, nejpopulárnější periodiky napříč islámskými státy, kde vám věrně vyobrazíme popsané situace jak v rámci fikce, tak v rámci reality. Na třetím místě se umístil takzvaný Bombový paradox: Film - špičkový agent, vycvičen samotnou krutostí v zajetí Usámovy gardy, si během systematické likvidace teroristického syndikátu v západních zemích odskočí deaktivovat nálož do obchodního střediska plného nevinných lidí a jednoho recidivisty. Ta je naštěstí opatřena barevně laděnými drátky a obřím, ideálně podsvíceným displejem, kde lze jasně vidět čas výbuchu. Muž si dlaní zkušeně prohrábne precizně nagelované vlasy, v klidu si posvačí pikantní burritos s dietní coca-colou, půl sekundy před výbuchem přestřihne červený drát a za bouřlivého potlesku všech přítomných mizí v oblaku zapomnění. Realita - obtloustlý autista, jehož nejvyšší špionážní vzdělání spočívá ve zhlédnutí všech dílů Kriminálky Anděl a pokročilém voyerství mentálně zaostalé sestřenice Eržiky zpoza klíčové dírky, odchází po vyčerpávajícím obědu na toalety, přičemž si splete dveře, protože je debil, a vleze do kumbálu, kde spatří výbušninu. Rukávem svetru z Lidlu si zkušeně otře tekoucí slinu na podbradku, přistoupí blíž a nevěřícně hledí na specifickou trhavinu s detonátorem v postranních blocích. Omezené možnosti sociálního cítění mu evokují zodpovědnost za všechny své spolužáky, pročež se rozhodne jednat a do zařízení opatrně dloubne svým nemytým ukazováčkem se zbytkem rýžového nákypu za nehtem, čímž nálož omylem aktivuje a rozmetá na sračky celý ústav i se všemi postiženými dětmi a zaměstnanci. Druhé místo obsadil tolik oblíbený a všudypřítomný Kouzelný zásobník: Film - božsky vypracovaný hrdina, jehož svalové kontury obepíná tenká vrstva feromony nasáklého tílka, bez vyčerpání pobíhá na nebezpečném nepřátelském území a s perfektní znalostí prostředí, ve kterém ještě nikdy nebyl, elegantně zabíjí jedinou zbraní nové a nové vlny nepřátel, aniž by se snad musel neefektivně zdržovat přebíjením, případně sháněním další munice. Realita - kurevsky vyděšený debil, jehož tělo obepíná silně aromatické, nakyslé pižmo z neoholeného podpaží, se nervózně krčí za popelnicí, zmateně třímá mezi prsty ruční pistoli CZ 75 a nemotornými pohyby se ji snaží zoufale odjistit. Mezitím, co se hlasitě podporuje slovy typu "kunda, jebat, mrdat, do hajzlu, se na to vyseru", si nešikovně zlomí nehet o hlaveň. A zatímco se mu oči pomalu zalívají slzami těžkého zoufalství, zezadu dostane do hlavy silnou ránu tupým předmětem a je k smrti umlácen pažbou nepřítele, který taktéž věděl piču, jak se odjišťuje bouchačka. A na první místo se oprávněně neprodral nikdo jiný, nežli legendární Žvanivý reflex: Film - hlavní hrdina, v křečích polehávaje na zemi, je zraněn velmi specifickým způsobem, a to tak, že má minimálně ještě celých pět minut čas na srdceryvný nepřerušovaný monolog obsahující celou řadu pestrých životních pravd, mysl osvobozujících mouder a hlubokomyslných poselství, která dokážou změnit smýšlení lidské rasy jako takové a udělat svět mnohem lepším místem. Po vyřčení všeho důležitého hrdina poklidně umírá v náručí svých nejbližších. Realita - hlavní hrdina je střelen do hlavy a částmi rosolovitého mozku společně s roztříštěnými kousky lebky a tryskající krví zaprasí celej koberec. Závěrem bychom rádi podotkli - buďte kurva rádi, že žádná z těch sraček není mezi náhrobními kameny. FOR ME 60%, LOL. () (méně) (více)
Galerie (18)
Zajímavosti (19)
- Autor predlohy Lawrence Block bol veľmi spokojný s obsadením Neesona: "Čitatelia sa ma často pýtajú, kto by bol môj ideálny Matt Scudder, a ja zvyčajne radšej zmením tému. Ale teraz vám môžem s istotou povedať, že odkedy som ho videl v Michaelovi Collinsovi, nikoho lepšieho ako Neesona som si do roly Scuddera nevedel predstaviť. S výberom herca, režiséra a zároveň scenáristu nemôžem byť spokojnejší, obaja sú skutoční umelci a skvelí profesionáli. Moja kniha je v dobrých rukách.“ (Arsenal83)
- Matt Scudder (Liam Neeson) nosí hodinky značky Hamilton Khaki Field. (dyfur)
- Při závěrečném zápase Matta (Liam Neeson) s Albertem (Adam David Thompson) je na zem shozen počítač, klávesnice a myš. Klávesnice pak během záběrů mění pozici – nejdříve pravým okrajem leží na desce rozbitého pingpongového stolu, v dalším záběru již leží zcela na zemi, pravým okrajem dobrých 15–20 centimetrů v zákrytu desky stolu, a nakonec, když Albert vstává ze země, leží klávesnice celá předsunutá před deskou. (Anyk)
Reklama