Režie:
William FriedkinKamera:
Arthur J. OrnitzHrají:
Kenneth Nelson, Leonard Frey, Cliff Gorman, Laurence Luckinbill, Frederick Combs, Maud Adams, Keith Prentice, Peter White, Graham Parrington (více)Obsahy(1)
První film, ve kterém gayové tvoří většinu. Osm přátel pořádá narozeninový večírek. Jsou to normální lidé, kteří žijí většinou vcelku obyčejným životem a od svého okolí se nijak zvlášť neodlišují - až na svou sexuální orientaci. Před sebou si nemusí na nic hrát, a tak se jejich večírek začne odvíjet v té nejlepší pohodě. Avšak přece jen nastanou situace, které nikdo nezamýšlel a nečekal. Jedním z "omylů" pořadatele Michaela je, že byl na oslavu pozván i jeho heterosexuální kamarád Alan. Podruhé to zaskřípe, když dárek pro oslavence Harolda, vnadný mladík Tex, přijde předčasně a zkazí tak připravený vtip s "Půlnočním kovbojem". Atmosféra večírku zvolna houstne... A nakonec dojde na takové odhalování charakterů, s jakým nikdo z přítomných nepočítal... Ve své době značně provokativní film režiséra Williama Friedkina vznikl podle divadelní prvotiny dramatika Marta Crowleyho. Je jedním z prvních filmových děl, které zobrazují tematiku homosexuality zcela otevřeně a ve kterém jsou prakticky všechny postavy homosexuální. (Česká televize)
(více)Recenze (30)
Božínku, asi jsem se zamiloval do Michaelovejch sarkastickejch hlášek. Ale teď vážně. Vykonstruovanej děj vyvažujou bravurně napsaný rozhovory a charaktery postav. Bez těch pár scénáristickejch berliček by se ale z filmu asi nevyklubalo takový psycho. Divadelní stylizace je fajn a na předlohu bych si do divadla klidně zašel. Na poli konverzaček silnej nadprůměr. Zajímavej komentář: fauxthum ()
"Sex ve městě. To je ten seriál o čtyřech ženských co se chovají jako teplouši." Marge Simpsons. Tak tady je to naopak. Osm postav a každý umístěný na určitém místě škály. Od věřícího katolíka který nedokáže bojovat se svou přirozeností, takže žije s mužem, až po chlapa středního věku, který se 24/7 chová jako kdyby parodoval namyšlenou středoškolskou roztleskávačku z amerických filmů. Film má neskutečnou kadenci velice chytrých dialogů pronášených herci, kteří je dva roky předtím každý večer opakovali na jevišti, takže i když jsou šroubované až do absurdna, v jejich podání znějí přirozeně. Jenže ty dvě hodiny jsou zkrátka moc. Především první půlka se dost táhne, a i když v té druhé začala atmosféra neúprostně houstnout, stejně jsem se občas nudil. Dojem zachraňuje režijní um Williama Friedkina. Rok před Francouzskou spojkou a tři roky před Vymítačem ďábla měl fazónu jako nikdo na světě, a na výsledku je to vidět. ()
Uřvané a stupidní, herecké výkony hrozné. Režijně docela zvládnuté, ale jinak děs a hrůza. Nikde nic, co by zaujalo a ty pitomosti, co herci vypouštějí z úst... K tomu jakási hra na hru, která dokáže rozhodit způsobem, že se z toho hroutí a zase jen hysterák. No prostě dokoukat se to dalo jen s velkým sebezapřením. Vidím, že jsem tu s negativním hodnocením jaksi osamělý, ale tohle si nic jiného nezaslouží. Takový je můj názor. ()
Na svoji dobu poměrně odvážný a ve zobrazování homosexuality překvapivě střízlivý (mám na mysli nezatížený tendenčními dobovými vlivy) a otevřený film Williama Friedkina, provedený jako divadelní hra. Evidentní vliv Freudovy psychoanalýzy a komorního psychologického dramatu na způsob Čechova, prodchnutý „woody- allenovskou“ intelektuální chandrou. ()
Show me a happy homosexual and I'll show you a gay corpse. 1) Ano, o této smutné pravdě je v podstatě celá divadelní hra. Začíná nenápadně jako vtipná komedie plná bonmotů a postupně s pokračujícím večerem a narůstajícím množstvím vypitého alkoholu a vykouřené trávy se mění na existencionální drama reflektující gayovské vidění světa._____ 2) Mart Crowley, autor divadelní hry i filmového scénáře, prosadil kompletní původní herecké obsazení z divadla. A i když dílo "smrdí" divadelní hrou na sto honů, přesto některé záběry kamery dodaly příjemný filmový nádech._____ 3) Hra je svižná od začátku až do konce, téměř nemá hluchá místa. A i když mi některá místa připadala jako přejatá z výuky dramatu na DAMU, nebyla v tom žádná křeč. Konec konců je milé vidět dramaturgii i režii takovou, jaká by měla být._____ 4) Smutný osud řady herců, kteří zemřeli na AIDS, jen dokresluje celkové vyznění hry (Kenneth Nelson - Michael, Frederick Combs - Donald, Leonard Frey - Harold, Robert Latourneaux - CowBoy)._____ 5) Who do you have to fuck to get a drink around here? ()
Galerie (9)
Photo © National General Pictures
Reklama