Režie:
Brad PeytonKamera:
Steve YedlinHudba:
Andrew LockingtonHrají:
Dwayne Johnson, Alexandra Daddario, Carla Gugino, Colton Haynes, Ioan Gruffudd, Archie Panjabi, Paul Giamatti, Kylie Minogue, Vanessa Ross, Morgan Griffin (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Poté, kdy o sobě dá vědět nechvalně známý tektonický zlom San Andreas a vyvolá v Kalifornii zemětřesení o síle 9 Richterovy stupnice, vydávají se pilot průzkumného a záchranného vrtulníku (Dwayne Johnson) a jeho bývalá manželka, s níž již delší dobu nežije, na cestu z Los Angeles do San Francisca zachránit svou jedinou dceru. Ale jejich složitá cesta na sever je pouze začátek. A když už si myslí, že to nejhorší už mají za sebou... tak velké drama teprve začíná. (Freeman Ent.)
(více)Videa (13)
Recenze (910)
Na katastrofické filmy holt mají v Holém údu neprůstřelnou, klišovitou matrici a záleží už jen na tom, jak vás vizuálně ukojí. Tento citlivě kombinuje dva, v současné době asi nejzábavnější americké tektonické zlomy, a pokud člověka jeden otráví, vždy má k dispozici ještě další, takže z kina odchází uspokojen jak seizmolog, tak estét. Ten první zlom se táhne od Losích andělic až po Mekku všech buzerantů, anál Svatého Františka, kurevsky se otřásá, když se tektonické desky rozhodnou trochu se potrkat, a tak má chudák hrdinný záchranář Dvejn „Superanabolon“ Džonsn plné enormní bicáky práce a musí lítat jak piča, až se mu z toho ještě více krabatí jeho ovarový zátylek, aby pateticky pozachraňoval všechna svá, do zemětřesení dysfunkční rodinná aktiva. Je to sice místy xblití, ale jinak spektakulární jaxviňa. Druhý, také stále přírodní zlom se rozkládá mezi pátým a dvanáctým žebrem slečny Dadariové, kurevsky se pohupuje, když se Saša rozhodne běžet, a tak má chudák divák plné ruce práce s nespornými „hereckými kvalitami“ této jinak kožené pipky. Je to téměř na výron a místy neméně spektakulární, až chvílemi řešíte dilema, jestli čumět na skákající kozy nebo hroutící se mrakodrap. Připočteme-li k tomu ještě již sice kapku okoralou, nicméně stále neméně výživnou náplň do sendviče, katalogovou MILFku Karlu Gugíno, nezbyde sebeserióznějšímu kritikovi nic jiného, než na konci jen přemýšlet nad hodně luxusní trojkou. ()
Jak už to u podobných filmů bývá, tak i tento v podání Brada Peytona opět doplácí na klasické nešvary tohoto žánru. Předvídatelnost, která okrádá moment překvapení, zbytečně nezajímavé odbočky mimo hlavní příběh a slabší scénář. Všechny negativa alespoň z části zachraňuje obrovská porce masivních destrukcí s vynikajícími efekty, která nenechá vydechnout po celou délku filmu a Dwayne Johnson, jenž našel svou ideální roli. /55%/ ()
Čo sa to s tými americkými veľkofilmami deje. Väčšinu z nich už dlhodobo rovno vynechávam, ale predsa len sa každý rok nájde aj pár takých, na ktoré sa teším, čo bol práve aj San Andreas, od ktorého som očakával podstatne lepšiu verziu 2012, ktoré malo veľký potenciál, ale dosť ma sklamalo. No nakoniec ani omylom, San Andreas nielen, že 2012 neprekonáva, ono je to dokonca ešte o dosť horšie. Ale aspoň jedinou výhodou je, že z filmu to vidno už od samého začiatku, úvodná havária je neuveriteľne trápna, niečo takéto by som bral nanajvýš tak v nejakom animáku, určite nie v seriózne sa tváriacom katastrofickom filme. A nasledujúce dianie ma už v tom definitívne utvrdilo, od tohto typu filmu samozrejme ani neočakávam nič originálne alebo inteligentné, ale tu je kadencia tých najväčších žánrových klišé a doslova vykradnutých momentov z iných filmov tak vysoká, že som sa za tvorcov cítil až trápne. Takže prešla sotva štvrťhodina a film sa už definitívne odpísal sám. No ani celkovo tu prakticky nič nefunguje, postavy si ma nezískali, takže ten rodinný motív ma vôbec nezaujímal a bolo mi úplne jedno, kto koho zachráni a dokonca ešte aj tá vedecká línia, ktorá dokáže aspoň čiastočne vylepšiť aj tie menej vydarené katastrofické filmy ma tu vôbec nebavila. Ale zase musím celkom pochváliť samotné katastrofické sekvencie, pôsobí to správne veľkolepo a na tie hromadné deštrukcie a padajúce mrakodrapy sa pozerá celkom dobre. Ale platí to iba o scénach, kde sú hlavní hrdinovia vlastne len prizerajúce postavy, akonáhle sa o niečo snažia, je to opäť len trápne. Tvorcovia tu jednoducho nemajú žiadnu súdnosť a tak im nestačí, aby sa napríklad postavy len snažili zvládnuť tsunami, čo by som kľudne bral, ale oni sa ešte musia aj odraziť od lodnej turbíny, vyhýbať sa padajúcim kontajnerom z nákladnej lode a plno podobných infantilných blbostí. Takže San Andreas som mal skutočne problém aj dopozerať, prestalo ma to baviť už na začiatku a nevzdal som to len kvôli katastrofickým scénam, ale aj tak ho nemôžem zase úplne zhodiť. Predsa len tie scény sa mi páčili, Dwayne Johnson patrí medzi mojich obľúbencov, vizuálna stránka tiež nie je najhoršia, aj keď viacero scén vyzeralo na vysokorozpočtový projekt dosť biedne a občas sa nájde aj nejaký príjemný hudobný motív. Ale nehrozí, aby som to ešte niekedy pozeral. 35% ()
20%??? Áno, 20%!!! A nemienim o tom diskutovať. Ok, možno 30%, ale taká možnosť na čsfd nie je a až na 40% v žiadnom prípade nepôjdem. Nebyť Paula Giamattiho, The Rocka (pôsobiaceho dojmom, že by dokázal vlastnoručne zastaviť tsunami) a jeho filmovej dcéry (o ktorej som si 4 dni myslel, že je to Maggie Grace z 98 hodín), nedalo by sa na San Andreas pozerať. Preukrutná prehliadka najotravnejších katastrofických klišé. Najneuveriteľnejšie dopadol Ioan Gruffudd, ktorému týmto gratulujem k pravdepodobne definitívnemu zabitiu kariéry. Čo budete čakať, to príde. Veľmi, veľmi, veľmi pochybujem, že sa objaví čosi, čo vás aspoň jemne prekvapí. Dojal ma trojsekundový pohľad na starých manželov, ktorí keď uvidia, že neprežijú, dajú si pusu. Na dvojhodinový film za 110 miliónov bieda. Ale čo čakať od chlapa, ktorý písal Nasha Bridgesa? A trikové orgie? Tie sa nekonajú; v roku 2015 predsa nikoho nešokuje počítačová tsunami, počítačové pády mrakodrapov, ani počítačové neviem čo. ()
Žánrová rutina bez špetky příběhové inovace a nadhledu, navrch ještě servírovaná výhradně ve společnosti překvapivě otravného a přeplácaného digitálu. Jestliže podobně destruktivní 2012 mělo daleko zábavnější příběh, nezapomenutelně vypointované "last-minute" únikové scény a vyřazovala z něj atmosféra osudovosti, San Andreas vlastně zbývají pouze sympatické postavy - ale jak alespoň jim můžeme vůbec držet palce, když je nám od začátku jasné, že se jim nemůže nic stát....? Velké zklamání, svalová fyziognomie mistra Rocka a bujné poprsí slečny Daddario ve vrcholných formách si zasloužily rozhodně mnohem kvalitnější reklamu... 40% ()
Galerie (53)
Zajímavosti (14)
- Tetování, která má Dwayne Johnson v roli Raye na rameni, je hercovo vlastní. (Lucasion)
- San Andreas je název tektonického zlomu, který vede přes většinu území Kalifornie. (Terva)
- Ve scéně kdy se Ray (Dwayne Johnson) snaží oživit svou dceru Blake (Alexandra Daddario) umělým dýcháním, jí neucpe prsty nosní dírky. (Amras)
Reklama