Režie:
William FriedkinKamera:
John A. AlonzoHudba:
Jack HuesHrají:
Jenny Seagrove, Dwier Brown, Carey Lowell, Brad Hall, Miguel Ferrer, Natalia Nogulich, Gary Swanson, Theresa Randle, Xander Berkeley, Jacob Gelman (více)Obsahy(1)
Ke svému životu potřebuje krev nemluvněte. Její duše i celé žití se skrývá v obrovském stromu, který pohltí každou její dětskou oběť a tím jí dodá energii. Maskuje se jako zkušená chůva, která pod falešným jménem získá důvěru rodičů, kteří hledají hlídání pro svého drobečka. A takhle to stále pokračuje od rodiny k rodině... I v rodině úspěšného podnikatele Jacka se z počátku zdá, že oba manželé a čerství rodiče jí také skočili na její léčku. Po určité době Jackovi však začíná být něco podezřelé. Přijde včas na to, co se ve skutečnosti skrývá pod milým úsměvem nové chůvy? Nebude již příliž pozdě? (matestlust)
(více)Recenze (64)
Chůva patří rozhodně k tomu nejlepšímu co na nás za poslední dobu společnost Řitka vytáhla. Já osobně jsem byl velmi mile překvapený se vším co mi tenhle film mohl jen nabídnout. Počáteční vyzrazení hlavní pointy příběhu jsem brzy hodil za hlavu, protože mě velice zajímalo jestli tvůrci budou i nadále pokračovat v nasazeném tempu a to se i stalo. Díky skvělým efektům, famóznímu finishi a pěkným herečkám se prostě nedá na tenhle kousek zanevřít. Pro mě jde o nadprůměrný snímek, který si určitě v brzké době pustím znovu. 70% ()
Friedkin musel rátať s tým, že hocčo ním vytvorené, sa bude aspoň za oponou analyzovať. Keď nie už v hlavnom prúde, do ktorého jeho diela viacmenej v tom čase už nepatrili, tak aspoň v určitom nezávislom, autorskom ponímaní. Človek chce, človek cíti, že je v jeho snahe, dovtípiť sa ku koncepčne vlastnému Shiningu, že spomína na Exorcist, ale béčkovými skratkami rovnako ako ututlanými televíznymi nápadmi iba fúka do vetra. ()
Působivý námět, průměrnější zpracování. S jistými náznaky B-žánru. Dwier Brown je šikovný muž a jeho postava sympatická a příjemná, Jenny Seagrove okatá a přitažlivá. Toť vzhledové plusy. Ve filmu se vyskytlo pár napínavých scén, při nichž jsem měla docela strach a pár scén, sice efektních, ale s béčkovým vzezřením. Zaujala mne také melodická hudba. Zatím však asi nejslabší snímek, jaký jsem od režiséra kultovního Exorcisty zhlédla. Rozhodně měl na víc. ()
Béčkový horor od majstra Friedkina ( Tales from the Crypt, Exorcist) ktorý vyťažil všetko možné, čo sa od hororu očakáva, a to je atmosféra, napätie a skomponoval to s trochou gore , a opatrovaťelkov, ktorú keď si pustíte do domu aby vám strážila bábätko, velmi riskujete. Nezapomenutelná scénka premňa je tá v tom lese a na konci, s tým odpíleným stromom a motorovou pílou 80 percent. ()
Těžko říci, kdo vlastně chůva je. Druidská kněžka asi ne, jelikož druidi byli muži, démon stromu možná, čarodějnice asi nejspíš. Otázka se točí i okolo vlků, jelikož s Kelty nijak významně spjati nejsou, jako byli třeba s vikingy. Chůva Camilla (Jenny Seagroveová) potřebuje k věčnému životu obětovat v určitých intervalech svému stromu dítě, těsně než ono dosáhne věku 4 týdnů. To se daří, než narazí na rodinu Sterlingových a jejich malého Jacka. Vše se zdá v pořádku, než Phil Sterling pojme podezření. Atmosféra houstne, napětí se stupňuje a brzy se ukáže, kdo s koho. Vizuálně přitažlivý snímek disponuje několika drsnými scénami, kterým kraluje masakr u posvátného stromu. Když se Phil chopí motorové pily, je na další krveprolití zaděláno. Mezi nepříjemné scény pak patří útok vlků. Snímek má i po letech zvláštní kouzlo a já si ho s chutí připomenul. ()
Reklama