Reklama

Reklama

Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (305)

topi 

všechny recenze uživatele

Tahle Funésovka je ztřeštěná až ad absurdum. Zprvu jsem si nemohl zvyknout na totálně bláznivé situace, ale brzy jsem jim přišel na chuť a už se jen nechal unášet palbou haluzových scének v rychlém sledu za sebou. Finální pointa mě rozsekala!! :D A taky mě dostávala překrásná, téměř dětská tvářička Ann Zacharias, je velká škoda, že ji film nevyužil mnohem více. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná komedie, která s nadhledem kritizuje možnosti továrního kulinářského umění a úpadek pravého kulinářství v tak slavné francouzské gastronomii. Charles Duchemin (skvělý Louis de Funés) je ochráncem tradiční a vynikající francouzské gastronomie, které dává hvězdičky podle kvality a nebojí se neotřele kritizovat veškeré nedostatky. Jeho protivníkem je Jacques Tricatel (dobrý Julien Guiomar), který kupuje restaurace na úrovni a zásobuje je svým nepoživačným továrním proviantem, kde vše chutná stejně, jen to má jiný obal a formu. Gérard Duchemin (dobrý Coluche), syn Charlese Duchemina, je veden k pokračování rodinné tradice, ale jeho srdce náleží spíše cirkusu. Ale díky nové mladé sekretářce Margaritě (půvabná Ann Zacharias) stále pokračuje ve spolupráci se svým otcem. Z dalších zajímavých postav: šofér Henry (Raymond Bussiéres), stálý společník Charlese Duchemina na cestách, falešný instalatér (Yves Afonso), který se snaží získat podklady pro novou knihu Duchemina, a úlisný spolupracovník Tricatela Lambert (Daniel Langlet), který pro svého šéfa neváhá udělat vše. Zábavné, rozverné, miloučké. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Návštěvy v restaracích neměly chybu a totéž platí i o Tracatelově továrně. Louis de Funés byl naprosto dokonalý, i když už hrál jinak, ale to mu se nemůže člověk divit. Moje bránice zase dostala pořádně na frak. Ztřeštěného francouzského humoru je tu dost. Není žádných pochyb o tom, že tenhle film si zaslouží plný počet a to právem. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Křidýlko nebo stehýnko je nadčasová klasika v rámci komediálního žánru, která mě rozhodně nikdy neomrzí, a rád se na ni čas od čas kouknu. Louis de Funés byl opravdu skvělý komik a v kombinaci s výtečným dabingem od Filipovského tak vznikla jedna z nejvýraznějších komických postaviček, která si získala srdce a obdiv nejednoho diváka. Příběh byl solidně vystavěný a humorné gagy a scénky fungují skvěle i po těch desítkách let. Jeden z klenotů francouzské komedie, který s věkem zraje stejně dobře jako kvalitní víno. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

I když Funes byl po infarktu, dokázal natočit co do mimiky a obličejových grimas úplně stejnou komiku jako dříve. Ubylo jen fyzických výkonů / běhání po schodech nahoru -dolu , atd./ , což kvalitu filmu nikterak nesnižuje. Film jehož hlavní téma je jídlo je u mě velmi oblíben, když k tomu připočtu skvělou zábavu, je na 4* zaděláno. Vybaví si, ale někdo co si Funes ve filmu vybral? Zda křidýlko nebo stehýnko ? ()

Galerie (59)

Zajímavosti (26)

  • Když se Duchemin (Louis de Funès) chce v první restauraci napít, nedá si závoj z obličeje pryč, jako to udělal předtím při jídle. Tudíž se napít nemohl a jenom to naznačil. (SONY_)
  • Nápad na film vznikol už 4 roky pred výrobou, kedy v roku 1972 pozval producent Christian Fechner Louisa de Funèsa na obed, aby sa s ním stretol a navrhol mu, aby s ním produkoval film. Fechner na to spomínal: "Bol som jeho veľkým fanúšikom a jeho dialógy z filmov som poznal naspamäť. Pri tom obede som mu niektoré odrecitoval a myslím, že ho to pobavilo. Bol to ten najzdvorilejší muž a myslím, že ho veľmi potešilo, keď videl veľmi mladého producenta – mal som dvadsaťsedem alebo dvadsaťosem rokov – v plnom rozpuku ako fanúšika jeho filmov a človeka, ktorý sníval o spolupráci s ním." (Arsenal83)
  • V roku 1976 videlo film v kinách vo Francúzsku skoro 6 miliónov ľudí, čím sa stal najnavštevovanejším a najzarábajúcejším francúzskym filmom roka. (Arsenal83)

Reklama

Reklama