Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (664)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Klipovitý styl některých amerických režisérů je tu říznutý evropskými prvky a vše doplňuje otravně chrochtavá němčina. Nápad je vcelku zajímavý. Kreslené části, rozpůlení obrazu, tři verze příběhu a další a další vychytávky jsou fajn. Avšak režisér pozapomíná na děj jakožto celek, který je naprosto jednoduchý /nezáživný/. A tak se Lola stává jen dalším, technicky dobře zpracovaným tucťákem. Hercům nevěříté téměr nic a potřetí ty samé scény už působí trochu vyčpěle. Celkově tak zlatý střed. Na evropu je to ovšem nářez a obdivuji režiséra, že si troufl toto mírnějším evropanům naservírovat. ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Tak po třetím shlédnutí jsem se musel vrátit k mému původnímu, tudíž maximálnímu hodnocení. Nemůžu souhlasit s Douglasem, napotřetí jsem ve filmu objevil opět plno nového. Vůbec je to asi nejnabušenější film co znám. Strhující tempo, které nedá divákovi ani na chvíli oddychnout, skvělá Franka Potente, výborný soundtrack. Pro mě už skoro kultovka. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Tady se toho už napsalo tolik, že se budu určitě jen opakovat. Po třech fimech od Toma Tykwera jsem byla opravdu moc zvědavá na tolik opěvovanou Run Lola Run a můžu napsat, že jsem neočekávala až tak ojedinělé dílko. Rozhodně to není film, který by se dal řadit mezi průměrné a to hlavně svojí originalitou, opravdu zajímavým zpracováním (např.3 x 20) a v neposlední řadě svižným tempem, takže o nudě se nedá mluvit. A za to jsem prostě musela přihodit hvězdu navíc. Lola v podání Franky Potente byla natolik výborná, že si jí Tom Tykwer vybral i do následujícího filmu Princezna a bojovník, který mě ale oproti Lole přece jenom chytil o něco víc. 80% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Time is on my side… yes it is. Dá se to říct o filmových hrátkách s linearitou i době, která prověří hodnotu ve své době třeba převratného snímku. Vertigo Tykwer sice kouzlí s kamerou, střihem, hudbou i barvami, ale míč je někdy šišatý a rozhodčí obvykle nastaví nad rámec devadesáti minut.. Při pohledu na tempo a výdrž toho rudohlavého Oskara bez plechového bubínku je mi tak trochu záhadou, jak to že ještě Němci nemají olympijské zlato v běhu na střední tratě.. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jestli bych měl vybrat nějaký film jako ukázku dobře zvládnutých postmoderních přístupů ve filmovém umění, pak bych zřejmě volil právě Lolu Toma Tykwera. Jeho typicky ,,špinavý" námět o hrdinech překračujících z různých důvodů zákon tvůrce vypráví hned třikrát a pokaždé s jemnou změnou některého z detailů, díky níž se celý syžet uhne a vytvoří zajímavou alternativu ke skutečnému příběhu (tím zřejmě reflektuje nejnovější teoretické poznatky o paralelních vesmírech z kvantové fyziky, tedy teorii paralelních vesmírů profesora Stephena Hawkinga...). V tom ale vězí tak trochu háček Tykwwerova autorského záměru - nedá se vlastně říci, která z těchto tří verzí je skutečná, všechny žijí v paralelních světech a čekají na svou šanci uskutečnit se (podobně, leč ne takto progresivně, nahlíží divák i na dějovou linku třeba i ve filmu Butterfly Effect). Leitmotivem je Lola závodící (originální název Lola rennt = Lola závodí) s časem. Tomu je pak podřízeno téměř vše - obrovská dynamika filmu, rychlý a téměř klipový střih, výběr hudby, synchronizace obrazu a zvuku... Za zmínku stojí i další postmoderní prvek - mísení forem, kdy hraný film je prokládán animovanými sekvencemi. Tenhle progresivní Tykwerův experiment se překvapivě netříští, ale jemným sémantickým posunem modeluje významovou rovinu filmu. Shrnuje v sobě mnoho vlivů - ať už hudební videoklip, fenomén MTv, detektivku, klasický thriller, nebo i německý sociálně laděný film. Zvlášť dobrý je i výkon německé herečky Francesky Potente (škoda jen, že svůj zřejmý talent později zahazuje ve škvárech, jako je třeba horor Anatomie). Zkrátka Lola běží o život je důkazem toho, že se Tomu Tykwerovi vyplatila odvaha experimentovat. Velmi, velmi vydařený filmový experiment... ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Když Lola (Franka Potente) běží poprvé, přebíhá ulici, následuje blízký střih a je vidět, že tričko má vyhrnuté. Po dalším střihu Lola odbočí do další ulice a je vidět, že tričko má shrnuté. (Mydlivoj)
  • Hlas, který je na začátku filmu vypravěčem, patří Hansu Paetschovi, který je známým německým vypravěčem pohádek. Jeho hlas zná každé dítě, které v Německu vyrůstalo s pohádkami na kazetách. (don corleone)
  • Hlas, ktorý sa ozýva v titulnej skladbe filmu "Wish (Komm zu mir)" od producenta Thomasa D, patrí Franke Potente. (ZetDaElO)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama