Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (821)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tomu filmu nerozumím mnohem víc, než nerozumím původnímu Dědictví. Nejvíc by mě zajímaly motivace jednotlivých tvůrců, proč snímek vůbec natočili a proč volili ty které scény. Zajímalo by mě to mnohem víc než film samotný, což je asi (určitě) špatně. Nejvíc mě překvapila minimální humornost - a to nemluvím o nevtipnosti, ale přímo absenci pokusů o vtip. Nevylučuju možnost, že za deset let všichni prohlédneme a uvidíme, že i dvojka, ať už chtěně, nebo nechtěně, především dokonale vystihla dobu. Nepovažuju to ale za pravděpodobné. 45 % ()

poz3n odpad!

všechny recenze uživatele

Tož toto je tedy řádná sračka. Ve všech filmových aspektech naprosto strašný film. Shitový scénář, shitová technická stránka a vizuální efekty, dementně přes osu sestříhané dialogy. Jak se něco takového mohlo dostat až do distribuce je mi záhadou. Doufám, že tenhle režijní skvost bude brzy zapomenut natolik, že se v budoucnu nebude nijak spojovat s původním Dědictvím. 0/10 ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Je to slabé. Ono je to spíš rodinné video, určené všem z Olšan, farmy a okolí. Nostalgické ohlédnutí za odcházející farmou a dluhy. Ve filmu doktor Strážný pomůže, v realitě vypomůže jiný kamarád. Milióny sem, milióny tam. Robert Sedláček se snaží, seč může, aby z toho byl alespoň oku lahodící film - kamera nabízí překrásné scenérie a výjevy (včetně „povinné“ helikoptéry), dobré nasvícení, umírněné herce. Celkově však film nikam nesměřuje a jeho žánrové zařazení je nejasné. Chvílemi to vypadá jako intelektuální Babovřesky (ano, takto si představuju, že by Troškův scénář natočil nějaký pražský inťoš z kavárny), chvílemi jako reklamní průvodce Moravou, chvílemi se dostane i na kritiku současného nejen šoubyznysu, ale třeba i „pražské“ kultury degustátorů, kteří už zapomněli, že víno se má hlavně pít. Chybí i nosnější děj, takže jednotlivé scény poskládané vedle sebe jen tak existují, každá sama o sobě, bez větší návaznosti na scény předchozí či budoucí. Ani vtipných scén, dialogů nebo situací zde moc není. Mám se smát, že se Bohuš bojí nastoupit do vrtulníku? Nebo tomu obrazu? „Zastřeleným“ dětem? Zjevení? Karlovi van Gottovi? Viagře? Nevím jak jiným, ale mně to vtipné nepřišlo. A dvě tři skutečně dobré repliky s dvojsmysly a hrátky se slovy jsou na hodinu čtyřicet skutečně málo. Také mi vadilo, i když asi šlo o mnou nepochopený režijní záměr, že mnohé scény končí bez pointy a mnohé postavy bez dořečení. Jak to dopadlo s hérečkou? Jak to dopadlo na taneční soutěži? Jak to dopadlo se záletným manželem? Proč si dcera nechtěla muzikanta vzít, jaký měla důvod? Viděl vnuk duchy i posléze? Atd. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Neměla to být komedie? Vůbec nechápu, proč takové filmy vlastně vznikají. Další z řady pokračování po letech, které nemá absolutně co nabídnout a řadí se do kategorie propadáků. Stejně, jako např. Sněženky a machři či Bony a klid. Dědictví je však pravděpodobně nejhorší. Sedláček holt není Chytilová a Bolek má nejlepší roky dávno za sebou. Minimálně, jako scénárista. Trapná zbytečnost. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Hodně mne baví filmy, po jejichž skončení musím hodně přemýšlet. A po druhém Dědictví se mi mozkové závity doslova zavařily. Zkoušel jsem to rozlousknout teoreticky, prakticky, i v beztížném stavu, ale přesto jsem sedm a půl milionu korun do náprsní kapsy u saka nenarval. Nic jiného tam k zamyšlení nebylo, trapnost odvážně vykukovala z nejednoho filmového políčka a kdyby občas lama nevyslala slinu nějakému doktorovi do obličeje, tak bych se patrně ani nezasmál. A to je pro nástupce kdysi geniálního Bohuše hodně špatné vysvědčení. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Prostitútka Irenka sa vo filme neobjavila preto, lebo jej predstaviteľka Šárka Vojtková sa odmietla zúčastniť nakrúcania. Ako dôvod uviedla, že sa jej nepáči scenár. (Raccoon.city)
  • Dokončenie filmu bolo ohrozené kvôli alkoholu. Problém s ním však nemal Bolek Polívka, ale prekvapujúco režisér Robert Sedláček, kvôli ktorému sa natáčanie premenilo na peklo. „Vždycky večer po natáčení si Sedláček dal pár skleniček, sedl do auta a jezdil po okolí. Nikdo nevěděl, kde je. A ráno se pak několikrát hledal. Když se objevil, měl kocovinu, a byl na lidi ze štábu hnusný“, prezradil zdroj z natáčania. [Zdroj: ahaonline.cz] (kacer4)

Reklama

Reklama