Režie:
Henri VerneuilKamera:
Marcel GrignonHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Lino Ventura, Bernard Blier, Gert Fröbe, Henri Lambert, Andréa Parisy, Pierre Collet, Reginald Kernan, Pierre Mirat, Paul Bonifas (více)Obsahy(1)
Castigliano vede spediční společnost na samém okraji pouště v jižním Maroku. Najme nového řidiče k přepravě tajného nákladu v hodnotě 100 000 dolarů. Rocco (Jean-Paul Belmondo) se o plánu dozví a uprchne s náklaďákem i s kořistí. Castigliano nabídne nejlepšímu šoférovi své společnosti (Lino Ventura) velkou odměnu, pokud se mu podaří ukradený náklaďák získat zpět. Jeho cesta vede přes marocké pohoří Atlasu, světem, kde se nikdo neptá na víc, než potřebuje vědět. Honička začíná! (MIDO FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (143)
Při sledování jsem měl pocit, že jde o klasiku, kterou jsem od malička viděl nespočetněkrát. Pravda je ovšem ta, že jsem tento "film s Belmondem" viděl dnes poprvé. Působivá atmosféra, zajímavý děj s napínavými scénami, občas inteligentní bonmot a svým způsobem nečekaný závěr. Byl jsem i překvapen, jak je tento film moderně natočen (rozdvojené vidění, honička náklaďáků...). ()
Verneuil nám v Sto tisíc dolároch ukazuje starú pravdu, že rozdiely medzi mužmi a ženami sú neprekonateľné. To starému kamarátovi nejako ublížite, chvíľu ste na nože, ale potom si pár vylepíte a je dobre. Ale buďte menej milý k žene a ona vám to vráti aj s úrokmi. A možno je z morálneho hľadiska aj v práve. Hustá, respektíve horúca atmosféra Sahary, kde cítite ten pach vytekajúceho oleja a rozbolí vás z toho hlava. Postavy sú tu skôr záporné (zdemolovanie podniku), hold miesto si vyžaduje drsňákov. Tí Belmondovi a Venturovi išli vždy parádne. Takže odporúčam všetkým ich fanúšikom a ešte fanúšikom jednej starej klasiky, Mzdy strachu. ()
Spolu s oběma Mzdami strachu kult filmů o náklaďácích a jejich olejem a potem páchnoucích odvážných šoférech. Natočit něco tak sexistického by dnes už neprošlo, protože ženy jsou tu jen za coury, co mají udělat večeři či nabídnout tělo a co si budeme nalhávat, ten chlapské kamarádství utužující konec jim na kreditu také nepřidal. Kromě akčních scén to samozřejmě stojí na hereckých výkonech. Lino Ventura je vizáží přímo předurčen pro řidičák C+E, domestik Blier má cisternu naplněnou vtipem a Belmondo v roli rošťáka Rocca je prostě Belmondem (dabing Jana Třísky nádherně zvýrazňuje to uličnictví). Škoda, že finanční možnosti nedovolily barvu, protože marocké scenérie by v ní byly poutavější a nemuseli bychom přes dvě třetiny filmu čekat na to, až nám Hervé řekne, že ten fungl nový fešácký náklaďák značky MacGuffin je červený.. ()
U sledování další z filmových výzev od uživatele Enšpígla jsem celou dobu myslela na Mzdu strachu, kterou jsem viděla nedávno a líbila se mi o trochu víc. Mrzí mě moje nedostatečné nadšení, protože Bebel, Lino a Gert dohromady jsou spojením snů. Pokud jde o tu (zde tolik zmiňovanou) přehlídku opravdového chlapství, tu asi nejsem schopna dostatečně ocenit, neboť na to nemám dostatek testosteronu. Obsazení, kamera, hudba fajn, ale díky celkem jalovému scénáři jsem se po většinu času nudila. Bohužel. ()
Z každého jejich gesta, z každého jejich úsměvu, z každého jejich slova, ale především, z každého jejich činu, byl zřejmý jeden jediný nesporný fakt, že právě ONI jsou ti nejlepší a nejopravdovější chlapi, co jsem v životě poznal a když si k tomu ještě připočtu konec filmu, který je doslova nejkrásnější oslavou sympaťáckýho chlapáctví, co jsem kdy na plátně viděl, tak mě během titulku FIN začala být jasná jedna věc, moje srdce právě dobyli ONI, první chlapi na světě. Ano, ONI.........Jean Paul Belmondo a Lino Ventura, rošťáci se smyslem pro humor a drsňáci se smyslem pro život. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (11)
- Film byl plánován jako barevný, kvůli finančním úsporám se ale nakonec k lítosti tvůrců točil černobíle. (vesper001)
- Jean-Paulu Belmondovi (Rocco) a Linu Venturovi (Hervé) byly role napsány přímo na tělo. (Pierre)
Reklama