Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francois Leclerc (Jean-Paul Belmondo) se vrací z vězení do rodného města. Vzpomíná na vše, co předcházelo zinscenovanému soudu a nespravedlivému rozsudku. Přichází, aby se pomstil. Město nyní stejně jako před lety politicky i ekonomicky ovládá Ligard, bohatý průmyslník. Díky šarmu se Francoisovi rychle podaří dostat do rodiny. Ligardova dcera se do něj zamiluje, její otec mu svěří významnou pozici ve svých podnicích. Bez skrupulí zničí Ligard Francoisova otce, který je lídrem politické opozice. Ale Francois tiše pracuje na tvrdém úderu, rozhodnut pomstít roky strávené ve vězení, ztrátu cti i hanbu svého otce. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot

Recenze (127)

Pierre 

všechny recenze uživatele

TEXTIL NÁS ŽIVÍ, TEXTILEM ŽIJEME, OD KOLÍBKY AŽ DO HROBU, TEXIL NA DOŽIVOTÍ. Není zase tak těžké se v těch dějových linkách vyznat, ale ten způsob vyprávění je i tak trochu  na houby. Táhne to hlavně Belmoňdák, který by byl fajn i v reklamě na polské hovězí maso. Jeho monology jsou alespoň celkem fajn stejně jako hudba. Tyhle dvě věci podporují takovou  občasnou zvlaštní atmosféra ztraceného velkoměsta, která taky není vůbec špatná. A závěrečné odhození novin z vlaku mělo taky grády. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Divácky přístupná eklektická kombinace prvků, z nichž bych vyzdvihnul např. noirový vnitřní hlas a mnohokrát násobenou inspiraci kunderovsko-jirešovskou neláskou z životní křivdy (s ústředním citátem z W.Blakea). To vše v příběhu, šitém J.-Paulovi na tělo včetně aktuálně-dekadentní společenské stylizace, s pravověrně ♫ francouzskou hudbou, to vše i jako doklad toho, proč se české znění s omezeným pochopením tak obtížně do stylu vpravovalo. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Podľa mňa by tomuto francúzskemu thrilleru oveľa viacej svedčalo najmä asi aj to, ak by sa povedzme kompletne celý odohrával iba v jednej časovej rovine, a nie v akýchsi retrospektívnych postupoch, keďže som to začal akosi pomaly vnímať za predsa i trocha viac »rušivejší element,« no zase na druhej strane ale aspoň rozumiem tomu, čo tým chcel vlastne básnik [autor: Henri Verneuil] povedať; nakoľko sa tieto postupy k sebe i neustále vkusne približovali, tak som si vskutku na túto «autorskú metódu» postupne [zrejme?] asi zvykol, pretože ma v nich stále sprevádzal - motivovaný francúzsky protagonista - François Leclercq v podaní už teda i naprosto tradične charizmatického francúzskeho predstaviteľa: Jeana-Paula Belmonda, ktorý síce tentoraz nespolupracoval s daným autorom po prvýkrát; pričom, perfektný a úplne prvý triumf v podobe - Opíc v zime, sa im už nepodarilo zase zopakovať, to sa skrátka nedá znovu napodobniť [to by si musel azda v tomto kinematografickom príspevku opätovne zahrať minimálne i taký herecký velikán - Jean Gabin, ktorý následne zomrel asi mesiac po premiére tohto titulu] Okrem toho, čo som medzičasom naznačoval v samom úvode, tak popritom by som taktiež "pokarhal" i tento zbytočne prekombinovaný scenár, ohľadom akejsi satisfakcie zo strany hlavného hrdinu, ktorý mal na sebe až príliš veľa vrstiev ["cibule"], ktorú poriadne ošúpať bol dozaista menší problém, na ktorom sa divák trošku natrápil. Zo začiatku ma táto „cournaiská odysea” obzvláštným spôsobom značne interesovala, no postupom času bolo príslušné dianie čoraz zamotanejším, čiže moja pozornosť sa pomaličky vytrácala; no i napriek tomu stojí titul za jedno pozretie! ()

topi 

všechny recenze uživatele

Belmondo se po nespravedlivém rozsudku po pár letech vrací z vězení a chce přijít na kloub tomu, kdo se zapříčinil o jeho nechtěný pobyt za mřížemi. V retrospektivách vzpomíná, co vše tomu předcházelo a nyní si chce situaci vyjasnit a pomstít se. Trochu odlišnější snímek v bohaté Bébelově filmografii, s plnou plejádou francouzských hvězd. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Skvělý film. Na Belmonda je to tedy chvílemi až moc napjaté, ale jinak je to opravdu povedený kousek. Verneuil je můj oblíbený francouzský režisér a myslím, že spolu se Sicilským klanem, Strachem nad městem a Mrchožrouty je Tělo mého nepřítele jedním z jeho nejlepších filmů. Scénář Michela Audiarda, jehož považuji za vůbec nejlepšího francouzského scenáristu, je výborný. Belmondo je zde hodně vážný, ale zároveň si nechává místo i pro svůj typický humor. Atmosféru krásně utváří výtečná hudba Francise Laie. Stylem film trochu navazuje na Godardovo U konce s dechem, ale spíše formálně nežli významově. U mě má tento film krásné čtyři hvězdičky. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (16)

  • Na konci filmu, kdy François (Jean-Paul Belmondo) vyhodí z okna vlaku noviny, se stanice jmenuje Croix-Wasquehal, jediné místo, které si zachovalo svůj skutečný název. (classic)
  • V jedné scéně se také vracíme na stadion Grimonprez-Jooris (ve filmu pojmenovaný „Stade Auguste Beaumont-Liégard“), který hrdina navštíví sám v otevřené tribuně. Další scéna, v níž se François Leclercq (Jean-Paul Belmondo) setkává s markýzou de Chanteloup, která hovoří o své vnučce Marii-Adélaïde (Anne Delsalle), odhaluje zámek de Beaulieu a jeho pozemky v obci Pécy. (classic)
  • Forma filmu se vyznačuje retrospektivním postupem. (classic)

Reklama

Reklama