Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)

Videa (1)

TV spot

Recenze (86)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Pro Belmonda netypicky kravaťácký ponurý příběh o tom, že velký byznys, pokrytectví, antisemitismus a kolaborace jsou svinstvo:) A ten smajlík je jediný humor, kterého se ve spojení s tímto filmem dočkáte - vše je tu bezvýhradně vážné, ani stopa po žoviálnosti, na kterou jsme u spravedlivého tvrďáka Bebela zvyklí. Není to špatné, ale dívat se na to taky není nijaký požitek - je to řemeslo s přesně načrtnutými linkami od začátku až do konce. Ode mě 60% s tím, že na toto nebo podobné téma bylo napsáno i natočeno nemálo zábavnějších záležitostí. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ľavicovo cítiaci dedič priemyselného impéria odkrýva plán megakorporácie, ktorej konatelia sú blízki tretej ríši i súčasnému neofašizmu. Hravo experimentálny mix náhlych prestrihov, akčných scén, podivne komediálnych vložiek a politického thrilleru. Plus práve za netradičnú formu a nervne odsýpajúci dej preložený náhlymi vpádmi spomienok, či nečakane od veci scénami. "Následník" patrí do kategórie politických krimi filmov, v 70. a 80. rokov veľmi často nakrúcaných Talianmi aj Francúzmi, v ktorých frustrovaní parížski rebelanti zo 68. roku a talianski "červení" umelci odhaľovali za pomoci režisérov temné spoločenské pozadia vládnucich a dominantne podnikateľských kruhov. Vďaka komunisticko-maoisticko-marxovskej ideovej základni tvorcov týchto filmov, boli mnohé z nich uvádzané aj v česko-slovenskej socialistickej kino distribúcii. ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Emeritní potomek. Pařížský "Amerikán." Majitel světových stránek, ocelových očí, který jim nasadil brouka do hlav, když usedl do křesla, vedeného stíny minulosti, černými nájezdníky "rodiny." Hamlet - dědic. Má vhled. Poznává vzhled posledních dní. Zaplatí, kdo okradl o životy předky. Koncernový mistr rakví, tváří titulky jeho plátku. Na oplátku zasype ho hřbitovními plátky. Mrtev je kralevic. Ať žije princ, v zemích mýtů. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Věděl jsem, že tenhle Belmondo má trochu netradiční pověst a té dostál. Žádný akční hrdina (i když se rány neštítí) ani kašpárek se nekoná. Tentokrát jde o navenek arogantního magnáta, s nímž je to ovšem trochu složitější. Zpočátku je Burt Cordell až nesympatický nejen svou sexuální drzostí. Ale když si uvědomíme, že se svým tajemníkem v podání Charlese Gérarda sdílí i ložnici (nejsou homosexuálové!) a jak spolu někdy blbnou jako kluci, ukáže se, že tvrdé vystupování je pouze profesionální maska, která jde málokdy sundat. SPOILER. Belmondův hrdina opět nepostrádá smysl pro čest a pomstu, ale je to tragický hrdina a proto taky tak končí. Jestli vám něco bude k smíchu, takto bude dabing Jiřího Krampola. Ten nikdy nedaboval Belmonda v dramatičtější roli, takže nepředkládá repliky s patřičným citem, navíc už mu trochu vyschlo v krku, oproti Jean-Paulovi, který je tu ještě v plné síle. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, že všichni považují tento film za netradiční pro Belmonda. A přitom v jeho filmografii komedie a komediálně laděné kriminálky jsou ve značném oslabení právě proti dramatům. Belmondo určitě natočil lepší filmy, námět je zajímavý, herecké výkony tradičně velmi dobré. Ale ten filištín, který celý snímek zdegradoval ve střižně, by zasloužil vypráskat vrbovým proutkem na holou. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Philippe Labro byl také autorem scénáře, v němž zužitkoval svou novinářskou praxi, v níž se seznámil s korupcí prorůstající politiku i podnikatelské kruhy. (argenson)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Paríži a francúzskej obci Hayange. (dyfur)

Reklama

Reklama