Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (214)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Detektivní hraný film to nikdy nemá lehké. KLAN po desetiletích, která upynula od jeho premiéry, rovněž. Platí to tím spíš, že je dobře zvládnut režijně, fantasticky obsazen velmi dobře hrajícími francouzskými hereckými špičkami a má co nabídnout i dramaticky stupňovanou atraktivní podívanou s dobrým scénářem. Z minima je tu opravdu využito více než maximum. Jako každá dobrá detektivka i tento film přesahuje do společenské reality prvních let francouzské Páté republiky. Řekl bych, že je nadčasový právě pro ten přesah a pro to velmi neokaté prezentování tohoto nečítankového subžánru jako skutečné kvality hraného filmu. I po desetiletích nemůže nezaujmout. Je škodou pro nás všechny, že dosud nebyl digitalizován. Pozitivní fakta, která uvádím, by byla ještě více průkazná. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmy o mafiánech a gangstrech nikdy nestály v centru mého zájmu, obvykle mne nebaví. Ale chtěl jsem se postupně podívat na všechny dostupné filmy s Jeanem Gabinem, stejně jako s Linem Venturou (i když ten zde coby komisař hraje třetí housle) a kultovní film s posledním setkáním mých oblíbených filmových hvězd na plátně jsem nemohl vynechat. Sicilský klan určitě není tradičním mafiánským filmem, svou atmosférou se nese spíše na vlně klasických francouzských kriminálek, přesto se mi u něj vynořily vzpomínky na legendárního Kmotra, u kterého jsem kdysi místy podobně trpěl. Film měl spoustu pozoruhodných momentů, z nichž bych samostatně vypichl napínavý útěk vězně na začátku (s hodně minimalsitickým zpracováním připomínajícím styl JP. Melvilla), užil jsem si i toho Gabina coby vůdčího mafiánského klanu, ale dohromady to (alespoň pro mne) pozoruhodný film zas tolik nevytvářelo. Na můj vkus až příliš hodně rozehraných motivů a zápletek, které sice časem našly vyústění v uspokojivém konci... ale mne u toho bylo zcela jedno, kdo a jakým způsobem koho dopadne a kdo na koho dřív naposled vystřelí. Ještěže vůdce klanu zůstal takovým gentlemanem, úplné zakončení patří nakonec určitě k nezapomenutelným. Henri Verneuil umí natočit kvalitní žánrovou podívanou, několik jeho filmů ze 60. let na čele s Opicemi v zimě a 25. hodinou jsem hodnotil plným počtem, tentokrát jsme se úplně nepotkali. Snad příště zase budu odměněn pro změnu velkým zážitkem. 60% ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Rozvleklá historka postrádající sevřenější příběh. Sicilský klan se drží rytmu a nálady postavy hlavního mafiánského kápa v podání Jeana Gabina, u kterého stačí, aby ve filmu byl. Nemusí prostě hrát, protože ten charakter je přímo v něm. Lino Ventura moc potěší, i když jeho potenciál je tentokrát značně nevyužitý. Ale i tak na jeho scénku se zapálením cigaretky jen tak nezapomenu. Čekal jsem na ni totiž celý fiilm a probudila mě z unuděného podřimování. Ovšem kdykoli byl na scéně Alain Delon, okamžitě jsem oživnul. Jediná postava, která táhla tento utahaný, nedynamický film. Je převeliká škoda, že tak úžasné herecké seskupení se sešlo v takovém odvaru. A mimochodem, podobný závěr jsem viděl v několika desítkách filmů, ale v podání Gabina a Ventury je to lahůdka. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Na prvý krát som zaspal a dobre sa stalo! Keď sa totiž film volá Sicílsky klan a hraje v ňom takéto trio, predstavím si drsné mafiánske predstavenie, plné prestreliek a veľkých vášní. Namiesto toho sa jedná o takmer klasickú krimi s pokojným tempom rozprávania, ktorú som si na druhý krát užíval neporovnateľne viac. Najmä teda vďaka naplno nevypovedaným, iba naznačeným a divákovej fantázii či skúsenostiam prenechaným súvislostiam - o minulosti postáv nevieme nič alebo len veľmi málo, ich rozhodnutia preto sledujeme s trochu iným napätím, hádame kam nás povedú, čo nám o nich prezradia. Na konci som nevedel ani to, komu vlastne čo zlé alebo dobré prajem... ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Výborná francúzska gangsterka, ktorá vyťahuje z kabáta všetku tú dobovú eleganciu a zápletkové vyšperkovanie udalostí. Výborne rozčlenené, dej je mimoriadne napínavý aj bez skvelého Morriconeho, aj bez dialógov, skrátka reč tela zúčastnených je fantastická. Nápaditosť, dynamika, scenár. Aj medzi postavami možno nájsť rozdielne špecifiká. Zatiaľčo Ventura je inteligentný a charizmatický "policajt", Gabin corleonsky kamenný otec klanu, Delon naproti tomu improvizujúci vorkoholik, ktorý tým, že vykonáva potrebnú špinavú robotu, je zároveň i najviac ohrozeným spomedzi kriminálnikov. Ako sme sa postupne dopracovali k prepadnutiu lietadla, neraz som si spomenul, aké béčka s touto tematikou vznikali (a vznikajú) a ako ich Sicílsky klan v pohode strčí do vrecka. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Postava Markéty Gautierové (Carla Fracci) má předobraz ve skutečné osobě, kurtizáně Marii Duplessiové, kterou autor předlohy Alexander Dumas mladší miloval. (Terva)
  • Při adaptaci literární předlohy, na níž se Verneuil vydatnou měrou podílel, bylo použito některých prvků čerpaných ze skutečných událostí. Například útěk Sarteta (Alain Delon) z policejního vozu byl zpracován podle autentického útěku Rogera La Cama, který propiloval na cestě mezi Soudním palácem a vězením podlahu policejního vozu. (Rosalinda)

Reklama

Reklama