Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (214)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil uměl se žánrem pracovat. Což je vidět, už na začátku v téměř melvilloské scéně, kdy se Sartet snaží dostat z vězeňského auta. Film má atmostféru, náboj a ten ještě umočnuje specifický hudební doprovod mistra Morriconeho, který je možná trochu nezvyklý, ale film by bez něho zdaleka nebyl tak působivý a podmanivý. Nesním opomenout také výborně napsané postavy, vůdce klanu Virorria a slizkého komisaře Goffa. Ventura s Gabinem (dva velcí kamarádí) zde předvádí strhující herecký koncert. Delon, ačkoliv ho mám rád stejně, je zde trochu nevýrazný a jeho postava mi připadala moc jednoduchá a nezajímavá. Když si to tak vezmu, skoro ani neměl co hrát. Možná mě ještě trochu zklamala akce. Scéna ve které Sartet zběsile utíká před Goffem, byla natočená docela děsivě. Ale to jsou asi jediné nedostatky. Sicilský klan je klasika, kterou si určitě pusťte. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Chcem začať tým,že Lino Ventura je francúzsky velikán herectva so skvelými vlastnosťami,kde stačí vidieť jeho výraz a hneď mi je všetko jasné.Pritom je rodený talian,ale považujem ho za Francúza. Okrem Lina tu sú Alain Delon a Jean Gabin na opačnej strane barikády proti klasicky pojatému policajnému vyšetrovateľovi,ktorý im bude neustále v pätách...A bude mať posledné slovo/čin. Réžia Henriho Verneuila je dobrodružná ako spisovateľ science-fiction Jules Verne,s ktorým majú podobné priezviská,ale najmä napätie a premyslenú akciu,kde neexistuje pocit nudy,ja som sa nikdy nepozrel na čas,až ku koncu,to znamená,že snímok perfektne odsýpa,kde dabing má šmrnc. Jean Gabin mi pripomenul v niečom Dona Corleoneho,s ktorým ho spája rešpekt,tak v každom zábere,v ktorom je Vittorio Manalese nie je zbytočný. Ukážková je scéna v lietadle,kde sa chystajú prebrať drahocenné šperky vysokej hodnoty,ktoré pristáva inde ako malo za asistencie plánu,ktorý vychádza tak,že všetci,čo čakajú na letisku v New Yorku budú prekvapení,keď sa objavia na diaľnici,ale to nech si každý pozrie sám. Sicílsky klan ponúka výborné obsadenie,zrady,výborne napísané postavy,akciu,aj nahotu,špičkovú kameru,réžiu,hudbu,kde som si istý,že tento trojlístok je garancia totálnej kvality... ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dá se ignorovat film, kde hrají Jean Gabin, Alain Delon, Lino Ventura a hudbu složil Ennio Morriconne ? Nedá !! To je jako kdyby se ve Vašem pokoji slíkala opravdu dokonalá ženská s pověstí vynikající milenky. Jelikož dokonalá ženská s pověstí vynikající milenky asi nezná adresu mého pokoje, nechal jsem se svádět filmem Sicilský klan. Už od úvodních minut bylo jasný, že sleduji kombinaci mimořádně napínavého filmu s dokonalými hereckými výkony. Scény, ve kterých je Lino Ventura či Jean Gabin nabývají díky charismatu těchto herců na obrovské síle. Každou větu co řeknou, každé gesto, které udělají jim věříte až to vypadá, že nesledujete film, ale jste součástí této kriminálky. Po skončení filmu mě bylo hrozně smutno. Ne, nebylo to kvůli konci filmu, ale proto, že takovýto filmy se už zřejmě nikdy nenatočí a když jo, už v tom nebude hrát Jean Gabin, Alain Delon a Lino Ventura, prostě už to nebude Sicilský klan. Tenhle film mě svedl stejně lehce, jako by to dokázala jen opravdu dokonalá ženská s pověstí vynikající milenky. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Výborná oldschoolová gangsterka plná charakteru a pohledných žen, kterou nedáte-li si zkazit novým dabingem (protože původní ČST je prakticky nesehnatelný), si s Delonem, Gabinem a Venturou náramně užijete. Morricone hraje dobře, jen ty občasný zvuky "péra z gauče" mohl možná zredukovat, hodí se spíš do westernu. A ta lahůdková akce v letadle! EDIT: Původní dabing je na světě :-) ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Může člověk chtít od filmu víc než Gabina, Delona a Venturu najednou? Odpověď zní, že samozřejmě může, ale mně to úplně stačí. Tempo Klanu je pozvolné jako večeře u rodinného stolu jeho šéfa a do svých tenat mě dostalo stejně pozvolna a jistě, takže jsem během poslední půlhodiny už jen mlčky seděla a zatínala prsty do opěradla. Když si představím, jak lacině (přesněji řečeno proklatě draze) okázalou a výbuchy překypující ubohost by z podobného tématu udělali dnes, je mi trochu teskno. Stejně jako z toho, že dvě hvězdy z hlavního tria už zaujaly svá místa v hereckém nebi a zřejmě nikdo už nenatočí tématicky podobný film bez stovek vybuchlých aut, tuny trapných hlášek a uječených herců, zatímco u jediného Gabinova pohledu, Delonových na okamžik se zalesknoucích očí při rozhovoru o jeho dětství a Venturova úsečného "připalte mi" jsem měla pocit, že už to jen samo o sobě je hodno nejméně oscarové nominace. A pokud by se člověku drala na rty námitka, že podobný závěr a milostnou pletku s kolegovou ženou už někde viděl, tak to aspoň v mém případě odmávne s pubertální jistotou, že od Klanu ostatní filmy opisují. Moje jediná výhrada k filmu se týká maestra Morriconeho, protože jeho hudba se mi poprvé v životě nejen nelíbila, ale přímo mi vadila. Ale co, kvůli jedné blešce v luxusním kožichu přece nebudu snižovat hodnocení. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Lino Ventura vyžadoval, aby Gabinovo jméno bylo uvedeno na plakátě nejvýše. Což je dokazující fakt toho, že mezi třemi hlavními představiteli panovaly při natáčení velmi přívětivé vztahy. (Pierre)
  • Během loupeže v letadle je cestujícím promítán westernový film 100 pušek (1969). (Mirokukii)
  • Při adaptaci literární předlohy, na níž se Verneuil vydatnou měrou podílel, bylo použito některých prvků čerpaných ze skutečných událostí. Například útěk Sarteta (Alain Delon) z policejního vozu byl zpracován podle autentického útěku Rogera La Cama, který propiloval na cestě mezi Soudním palácem a vězením podlahu policejního vozu. (Rosalinda)

Reklama

Reklama