Reklama

Reklama

100 dní v Palermu

  • Itálie Cento giorni a Palermo (více)
TV spot

Obsahy(1)

Lino Ventura jako generál Dalla Chiesa, který se nebál postavit sicilské mafii. Francouzsko-italské drama natočené podle skutečných událostí. Na jaře roku 1982 byl generál karabiniérů Carlo Alberto Dalla Chiesa jmenován prefektem v Palermu. Tento populární, neohrožený bojovník proti terorismu má stát v čele boje proti mafii, která už začala stát rozkládat zevnitř. Dalla Chiesa začne nejprve v řadách policie. Pak odhaluje spojení mezi mafií, státní mocí a bankovními institucemi, kde se perou mafiánské peníze. Jakmile chobotnici odhalí, měl by začít odsekávat jedno chapadlo za druhým. A tohle nesmí sicilská mafie dopustit. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (79)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Pre niekoho môže byť šokujúce, akú silu vlastne v rukách drží sicílska mafia. Dalla Chiesa, muž, ktorý bol známy svojou ráznosťou, silnou osobnosťou, čestnosťou a neústupčivosťou, to mal zmeniť. A nebyť toho, že organizáciu podsvetia v Palerme podcenil a príliš zasiahol do jej plánov, bolo by sa mu to aj podarilo. Na konci filmu vraví jeho manželka krutú pravdu - vláda ho vymenovala na miesto prefekta len ako ospravedlnenku - ak nezmôže nič on, tak potom už nikto. Nepríjemne reálny film s excelentným Linom Venturom v hlavnej úlohe. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Můj miláček Lino Ventura byl pověstný pečlivým výběrem scénářů, za což jsem mu velmi vděčen, protože mně pak stačí vidět, že v nějakým bijáku hraje Lino a bez obav můžu na svým přehrávači zmáčknout play a očekávat kvalitku. U 100 dní v Palermu mám jeden problém. Když jsem film viděl jako dítě za komoušů v TV nemoh jsem z té syrové realičnosti pořádně usnout.Depresivní pocit z bezvýchodný situace, která ve filmu na jihu Itálie panovala mám pořád. Dokumentaristicky pojatý styl vyprávění je taky skvělý. O Linovi ani nemá cenu hovořit i když přibývající léta jsou znát, pořád je to herecká super špička, ale buď to chtělo přidat víc minut na dialogy, to pokud by film směřoval více k politickému thrileru a nebo naopak ubrat minuty, pokud by film směřoval spíše směrem k akci, takhle je to někde na půlce, no a já cítím, že to není úplně přesnej flusanec jak by to moh bejt. Já bych prostě nechal více rozehrát boj Carlose se statní aparaturou, to by pak ten boj proti mafii vyzníval ještě depresivnějc a beznadějnějco co filmu podle mě jde především. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Před časem jsme tu na csfd měli anketu, nakolikrát se díváme na filmy. Je náhodou, že zrovna 100 dní v Palermu je mým rekordem, dokoukal jsem to až asi na poosmé, protože jsem vždy usnul během patnácti minut (mohla však za to únava). Nicméně jedná se o mimořádně nudný film, kde jediná akce znamená hned rovnou závěr celého přiběhu. Lino Ventura je obklopen silným charismem a tak jeho postava je velmi věrohodná. Nicméně je to pořád jen 100 minut nudy. Vyzvihl bych alespoň starý český dabing studia Barrandov (Vilém Besser, Regina Rázlová, skvělý a nenapodobitelný Vladimír Ráž, Soběslav Sejk, Ladislav Županič). ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Postupně doháním období francouzských kriminálek a jedna zásadní mě dohnala nedávno na ČT2. Spolu s ní se přiřítil i Lino Ventura, kterého jsem také ve filmu viděl tolikrát, že bych to zatím spočítal na prstech jedné ruky. Musím se ale přiznat, že jsem očekával maximální nadšení a nakonec to bylo maximální nadšení akorát z Lino Ventury. 100 dní v Palermu představuje objektivní náhled na život a mafii v Palermu v 80. letech. Vlastně si vůbec nevymýšlí a o to hůř se na to kouká. Na druhou stranu jsem měl problém se sžít s postavami (hlavně z toho důvodu - SPOILER: že je ve výsledku někdo vždycky postřílí), takže jsem si k filmu nedokázal udělat výraznější citový vztah. Co ale nezapomenu, tak herecký projev Lino Ventury. Doufám, že se brzo dostanu k více jeho filmům, protože on je opravdu persóna, které by se i v dnešní době málo kdo rovnal. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Sedmdesátá a osmdesátá léta, tak jak ve skutečnosti v Palermu probíhala. Téměř jakoby dokumentární snímek tehdejší moci mafie na Sicílii a jejich krutých praktik. Všichni ti zavraždění, o kterých se film zmiňuje nejsou jenom smyšlenky nějakého scénáristy, ale jsou to skutečná jména těch, kteří mafii nějakým způsobem ohrožovali, či mohli by vypovídat. Tento snímek se dá považovat za zfilmované obvinění italské vlády, která ve skutečnosti nechala mafii dorůst do tak obrovských rozměrů, že si s ní po létech už nevěděla rady. Ostatně, mafie prorostla i do nejvyšších politických vrstev, ovlivňovala a ovlivňuje politická rozhodnutí dodnes. Je to již čtyřicet let od doby, kterou tento snímek popisuje, mafii se však dodnes italské vládě zlikvidovat nepodařilo. Těžko někdo zruší sám sebe, není-liž pravda? Je nanejvýš nutné mít toto na paměti i v naší dnešní zkorumpované české době (a nejenom té české) a nikdy nepřipustit, aby se něco takového zrodilo kdekoliv jinde na zemi. Chtíč moci a peněz nevyhynul, je stále mezi námi. Jde jen o to, jaký mu necháme prostor. A nerad bych se dožíval v naší české zemi demonstrací proti mafii, jakých jsme svědci v Itálii do dnešních dnů. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (6)

  • Film se od ostatních italských filmů, natočených na téma mafie, kterých je nepřeberně, odlišuje důrazem na rekonstrukci autentických událostí, poctivou snahou být dokumentem doby. Proto tu postavy vystupují pod skutečnými jmény, proto Ferrara používá dokumentární záběry a televizními šoty. (Rosalinda)

Reklama

Reklama